معلولان هم حق ساختن خانه ی خوشبختی را دارند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 1 مرداد 1399

یکی از مهم ترین مشکلات معلولان کشور ایران که خانواده ها ،جامعه و رسانه ها به ان کم توجه هستند مسئله ازدواج این عزیزان میباشد. متاسفانه برخی از خانواده ها برای این حق بزرگ سخت گیری های بی مورد دارند و جامعه ما نیز
دید منفی به این موضوع دارد.

ازدواج مخصوص افراد سالم و توانا نیست افراد معلول هم احتیاج به همدم و همراهی برای خودشون دارندمعلول هم یک انسان است و نیاز به همدم، عشق وزندگی دارد. متاسفانه توجه خاصی ب ازدواج معلولان نمی شود و این در حالی است که ازدواج یک انگیزه و محرک خاصی برای معلولان است تا برای آینده تلاش کنند و با ایجاد برنامه های بهتر تاثیر خوب و مثبتی بر روی زندگی خودشون داشته باشند در این میان خانواده ها نقشی بسزا و حائز اهمیت را دارند
باور کلیشه‌ای و اشتباه اینکه فرد معلول نمی‌تواند ازدواج کند از جمله مشکلات بزرگ برای ازدواج افراد معلول میباشد
در جامعه ما عقیده بر این است که افراد برای ازدواج باید بی‌نقص ،بی عیب وکامل باشند. افراد باید خانه، ماشین، شغل مناسب و … داشته باشند و همچنین از لحاظ جسمانی ، روانی وجنسی در وضعیت بلوغ کامل باشند. داشتن عقاید کلیشه ای و باورهای نادرست ازدواج افراد دارای معلولیت را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.
اطرافیان می‌توانند مشکلات افراد دارای معلولیت را برای داشتن روابط عاطفی و ازدواج تا حدود زیادی برطرف کنند. گرچه خود آنها احتمالا افرادی بوده‌اند که به این مشکلات دامن زده‌اند. آنها با تحمیل چنین باورهای اشتباهی که گوشه ای از آن را گفتیم برای این افراد مشکلات فراوانی ایجاد کرده‌اند.
به این ترتیب نخستین روشی که می‌توانند به وسیله آن کمک کنند این است که عقاید، افکار و باورهای اشتباه خود را کنار بگذارند. با این کار، به مرور مشکلات مربوط به باورهای اشتباه از بین می‌روند.
می‌توان با کمک‌های مالی مانند فراهم کردن شغل مناسب، پرداخت هزینه‌های مراسم و … بار بزرگی از روی دوش افراد دارای معلولیت برداشت.
همچنین می‌توان از مشاوره افراد متخصص در این زمینه بهره برد. بی شک مشاوره گرفتن می‌تواند برای از میان برداشتن مشکلات ازدواج کمکی قابل توجه باشد.

*ای جامعه !
ای پدر ومادر!
ای حقوق بشریت !
گل های عشق را نکشید
حامی فرشتگان بی بال باشید
بال هایشان را قطع نکنید
فرشتگان بی بال
حق داشتن یک کلبه ی گلسرخ را دارند
وهم آزادی عشق را*
“شاعر ناشنوا”

تهیه و تنظیم: مهرنگارگرگیج _همیار جامعه معلولین بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page