برگزاری شب شعر فجر بیداری

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 24 بهمن 1390

شب شعر فجر بیداری در دولت آباد بافق برگزار شد .

این مراسم با همت کانون بسیج هنرمندان و  کانون فرهنگی هنری موعود  دولت آباد به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور جمعي از شعرا و علاقمندان شعر و ادب در مسجد صاحب الزمان روستای دولت آباد برگزار شد.

در این آئین که جمعی از مسئولین محلی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند شاعران و فرهیختگان شهرستان بافق  تازه ترین سروده های خود را  در وصف پیامبر اعظم (ص)، بیداری اسلامی و انقلابهای منطقه، فلسطین ،قدس شریف و همچنین سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران ، ولایت فقیه و بیداری اسلامی ارائه دادند.

مسئول فرهنگی کانون بسیج هنرمندان بافق در این مراسم به  نقش شاعران در تبيين ارزش هاي اسلامي و انقلابي اشاره كرد و گفت: فعاليت‌هاي هنرمندان به‌ ويژه شاعران در جهت حفظ و صيانت از ارزش‌ها و دست آوردهای انقلاب  و تحقق اهداف اسلام نقش به‌سزايي دارد.

حجه الاسلام جیهانی با تاکید بر ضرورت توجه به ماندگاری ارزشها در جامعه افزود: شاعران می توانند با هنر شعر خود در خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب و جذب جوانان به سمت وسوی میارهای اصیل اسلام موثر باشند.

وی  همجنین نهضت امام خمینی (ره) را یادآور شد و تصریح کرد: این نهضت ، یک حادثه بزرگ تاریخی بود  که تحولی عظیم در امت اسلامی بوجود آوردو امروزه قیام های مردمی در کشورهای دیکتاتور و سرنگونی پادشاهان این کشورها برگرفته از قیام مردم ایران است .

مسئول فرهنگی کانون بسیج هنرمندان بافق اظهار امیدواری کرد : شاعران بتوانند در این مراسم ها ارزش هاي اسلامي و ملي را با شعر خودشان در بين جامعه به ویژه نسل جوان  نهادينه کنند.

یکی از روحانیون حوزه علمیه قم هم در این محفل معنوی با اشاره به اینکه مسلمان بودن یکی از شرایط نمایندگی مجلس است گفت: بنا بر این كانديداها در تبليغات خویش سعي كنند رقبای خود را تخريب نكرده و شئونات اسلامي را رعايت کنند.تا جلوی یاوه گویی های دشمن گرفته شود.

حجت الاسلام ” محسن شریعتی” افزود: امروز که دشمن با تبلیغات گو ناگون در صدد است که حضور مردم را در انتخابات آتی کم رنگ جلوه دهد، وظیفه دینی ماحکم می کند که با حضور حد اکثری و گسترده در انتخابات 12 اسفند ، دشمنان را مایوس و توطئه های آنها را خنثی کنیم.

 قرائت مقاله توسط چند نفر از اهالی منطقه ، اجرای گروه سرود  با موضوع انقلاب ، شعر خوانی توسط نونهالان و … از دیگر برنامه های شب شعر فجر بیداری بود .

در پایان مراسم  از شعرای برگزیده با اهدای هدایایی به رسم یادبود تجلیل شد.

علی عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page