یزد،یادگارتاریخ، جلد دوم چاپ و منتشر شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 14 مرداد 1399

 db8fde04-b7f8-4cd6-a2a3-3c902214f156

یزد،یادگارتاریخ؛ نوشته: حسین مسرّت،ویراستار: پیام شمس الدّینی، تهران: نشر یزدا،۱۳۹۸،رحلی،مصوّر،رنگی،۲۴+۶۷۰+ ۲۴ص.

(جلد نخست ، ویرایش اوّل : انجمن کتابخانه های عمومی استان یزد ،۱۳۷۶؛ ویرایش دوم ، ۱۳۹۵، نشر دف تهران).

سرمایه گذار: علی زهرایی(فرهنگ‌دوست یزدی تبار)وبا یاری آقایان: میرزا محمّد کاظمینی و سعید افضلی پور.

دارای ۶ بخش : گفتارهای تاریخی/ نام آوران و بزرگان / آداب و فرهنگ/ نقد کتاب/ معماری و هنر/ مردم شناسی دربارۀ یزد است که ازسوی نشریزدادردسترس دوستداران تاریخ قرارگرفته است.

جلددومازکتاب «یزد،یادگارتاریخ»همچوندفترنخست آن، بازچاپگفتارهایپرخواستارنویسندهتنهادرحوزۀیزدشناسیویزدپژوهیاستکهدرکتاب‌ها،نشریه ها،تارنماهایایرانونیزسخنرانی‌هایوی مابینسال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۶ گردآوری شده استوباساماندهیوویراستاریپیامشمس‌الدّینیآراستهچاپشدهاست.

کتاب دارای ۲۴ صفحهدیباچه، مقدّمه و فهرست مندرجات / ۶۷۰صفحه متن / ۲۴ صفحهتصاویر رنگی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان یزداست .

کتاب، دارای ۱۷۵ مقالۀ کوتاه و بلند،یک مقدّمۀادبی به فارسی و ۸ مقدّمه به زبانهای:آلمانی/ اردو/ اسپانیایی/انگلیسی/ایتالیایی/عربی/فرانسوی / هندی.به ترتیب با ترجمه:  دکتر کرستین نول کریمی،مسعودبهجو/ دکتر فاطمۀ سماواتی/ دکتر خوزه کوتیاس فرر/ هیوا رحیمی/ دکتر پیرو دونینی/ دکتر رضا افخمی عقدا / دکتر شهاب صرّافیان / دکتر فاطمۀ سماواتی دربارۀ یزد است.

این مقالات ازبین حدود۸۰۰مقالۀ نویسنده گلچین شده است وسعی شده همچون دفتر نخست، تنوّع موضوعی داشته باشد.

هم اکنون جلد سوم این کتاب، با همان ترتیب، گردآوری و حروف چینی شده و در دست ویراستار است و امید می رود تا پایان سال ۱۳۹۹ چاپ شود.نویسنده امیدواراست بتواند دفتر چهارم آن را در سال ۱۴۰۰ چاپ و منتشر کند که در بردارندۀ دیگرگفتارهای یزد و نمایه هاست.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page