ساماندهی میدان غدیر بافق همچنان بلاتکلیف

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 16 مرداد 1399
ساماندهی میدان غدیر بافق همچنان بلاتکلیف

در زمان مرحوم محمد دهستانی مدیر عامل اسبق شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق شاکله ابتدایی و جانمایی و همچنین تعیین حدود میدان غدیر از سمت ورودی مرکز استان به بافق صورت می گیرد و ادامه اجرایی شدن این طرح به مدیر عاملان دیگر می رسد.

در زمان مرحوم محمد دهستانی مدیر عامل اسبق شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق شاکله ابتدایی و جانمایی و همچنین تعیین حدود میدان غدیر از سمت ورودی مرکز استان به بافق صورت می گیرد و ادامه اجرایی شدن این طرح به مدیر عاملان دیگر می رسد.

به دنبال پیگیری های خبرنگاران و اصحاب رسانه در این خصوص عسکری مدیرعامل وقت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق در تاریخ شنبه ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۳ با عنوان اینکه میدان ورودی شهر با طرحی نو و جذاب ساماندهی خواهد شد می گوید:موضوع مبادی ورودی هر شهر بعنوان نگین آن شهر مورد توجه قرار می گیرد.

وی می افزاید:در دوره سوم فعالیت شورای اسلامی شهر درخواستی مبنی بر ساماندهی این میدان ارائه شده بود که بدلائلی این درخواست مسکوت مانده بود و در نتیجه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر و در زمان تصدی مدیریت شرکت توسط بنده مجدداً این موضوع با توجه به اهمیت آن مطرح گردید که بنده نیز آنرا در اولویت کار خود قرار دادم و با پیگیری موضوع از مجاری قانونی برای اخذ مجوز لازم از دفتر فنی استانداری اقدام نمودیم و همزمان با طی مراحل و تشریفات قانونی مشاور امین بعنوان طراح اصلی این میدان انتخاب گردید و بلافاصله و ضمن انجام تشریفات مناقصه شرکت فروز آرمه نیز بعنوان پیمانکار اجراء طرح مورد نظر انتخاب شد .
 

۲۰۲۰۰۸۰۴_۱۹۱۴۲۲
وی در ادامه با اشاره به اینکه در طراحی طرح میدان غدیر شرایط آب و هوائی و ژئوفیزکی منطقه مورد توجه بود و نظر به کمبود شدید آب و قدرت تبخیر آن سعی شده از طرح های نمادین سنگی در کنار فضای سبز لازم بهره گیری شود می گوید : برای اجرای این طرح مبلغ بیست میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته ایم که اجرای آن از اوائل خرداد ماه شروع و طبق برنامه در یک سیکل زمانی هشت ماهه پایان خواهد یافت و امیدواریم ان شاء الله اوائل دیماه شاهد افتتاح این میدان باشیم .

عسکری در بخش دیگری از این مصاحبه و در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص تأمین نیروی کار اجرای این پروژه تصریح می کند : به شرکت پیمانکار توصیه کرده ایم تا در طول اجرای این پروژه از نیروی کار بومی بهره گیرد و بنا به گفته پیمانکار در طول این هشت ماه برای بیست نفر فرصت اشتغال فراهم خواهد شد علاوه بر اینکه شرکت فروز آرمه در صورت کمبود ماشین آلات ، مصمم است تا از موجودی ماشین الات داخل شهر کمبود خود را جبران نماید .

بعد از آن زمان نیز در زمان مدیریت رحیمی دستوراتی مبنی بر نصب برج نور اخذ شده و حالا قصه پر غصه میدان غدیر شهر بافق به زمان مدیرعاملی رضا فلاح رسیده است و بعد از گذشت چندین سال همچنان این ورودی شهر چهره نامیمونی را برای مسافران و شهروندان رقم می زند.

در ادامه این گزارش به سراغ سید ابراهیم حسینی مدیر پروژه میدان غدیر رفتیم تا به دنبال افقی روشن برای این میدان باشیم و بتوانیم در آستانه عید غدیر قول های مساعد و خوبی را برای ادامه کار و این طرح بگیریم.

حسینی با بیان اینکه وسعت میدان ۷۷ هزار متر مربع است عنوان می کند: میدان در محدوده قانونی شهر قرار ندارد و شهرداری از نظر قانونی نمیتواند هزینه ای برای آن اختصاص دهد مگر با تفاهمنامه های مشارکتی.

وی می افزاید: در سال ۹۲ با درخواست بخشدار مرکزی وقت از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق موافقت شد طراحی و ساماندهی این میدان در برنامه قرار بگیرد و طرح آن توسط مشاور امین انجام و پس از تایید شورای اسلامی و شهرداری و موافقت اینکه نگهداری توسط شهرداری باشد ساماندهی توسط شرکت سنگ آهن شروع شد .

مدیر راهسازی شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به اینکه در طی دو سال و نیم حدود سه میلیارد و سیصد میلیون تومان برای این میدان هزینه گردید ادامه می دهد: لوله گذاری برای انتقال آب توسط سنگ آهن انجام و فضا آماده درختکاری می باشد البته از سرمایه گذار هم میتوان در این زمینه استفاده کرد.

او خاطر نشان می کند: در میدان فضایی برای نصب یک نماد در نظر گرفته شده که مدیر عامل کنونی موافقت کرده تا نسبت به ایجاد نماد اقدام کند و شاید در آینده نماد اصلی شهر باشد که در حال رایزنی با مشاور میباشد.

حسینی می گوید:برای ادامه کار چون این میدان در محدوده قانونی شهر نیست و همچنین توجیهی هم برای شرکت سنگ آهن ندارد که آنجا هزینه کند هرچند تاکنون نیز بیشتر از مسوولیت اجتماعی هزینه کرده؛ میطلبد که مسوولین مربوطه اعم از شهردار، بخشدار مرکزی، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق و فلات مرکزی و در راس فرماندار تصمیم قطعی برای این کار بگیرند.

او با بیان اینکه اگر صورتجلسات قبلی هم در دسترس باشد تکلیف کار معلوم است عنوان می کند: یک تصمیم همگانی باید گرفته شود و کار تقسیم شود و اینکه صفر تا صد کار را یک ارگان بعهده بگیرد نه شدنیست و نه منطقی.

وی می افزاید: موضوعی که مربوط به خارج از شهر است همه باید پای کار آیند . پیشنهاد بنده نیز با توجه به وجود آب و زمین مساعد جذب سرمایه گذار برای ایجاد فضای سبز یا مثلا نخلستان می باشد تا هزینه های نگهداری را نیز پوشش دهد.

حسینی همچنین در پایان در پاسخ به اینکه امکان دارد عنوان کنید در زمان مدیرعاملان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق چه عملیات های اجرایی شده است عنوان می کند:طراحی و عملیات ابنیه و خاکی در زمان جواد عسکری،نصب برج نور در زمان رحیمی و نصب نماد مناسب که در حال بررسی است در زمان رضا فلاح و البته اینکه جلسات هماهنگی برای تصویب طرح و موافقتنامه نگهداری در زمان فرماندار طلایی مقدم، شهردار عفتی و نوروز زاده، مدیرعامل عسکری، بخشدار بنده حقیر و رئیس شورای اسلامی شهر تشکری صورت پذیرفته است.

۲۰۲۰۰۸۰۴_۱۹۱۱۲۶


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page