محدودیت امامزاده و شکل نابسامان خیابانهای اطراف از مشکلات این طرح است

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 16 آبان 1391

نشست اعضای هیئت امنای امامزاده عبدالله(ع) و رئیس اوقاف بافق، شهردار و شورای شهر بافق، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی و برخی دیگر مسئولین شهرستان و ناظر، داور و مشاور طرح جامع و دیگر شرکت کنندگان برگزارشد.

در این نشست پیرامون کیفیت و کمیت طرح توسعه جامع امامزاده بافق و برخی دیگر مسایل  بحث و گفتگو و تبادل نظرگردید.

مشاورطرح جامع آستان امامزاده عبدالله (ع) بافق در حاشیه نشست  هیئت امنای این آستان  در خصوص هدف از این برنامه به «بافق فردا» گفت: امروز به منظور توضیح طرح توسعه آستان امامزاده عبدالله(ع)بافق در جمع هیئت امنا، مسئولین شهرستان، اعضای تیم ناظرین و دیگر دوستان حاضر شدم و نیز در جمع با اهداف و نظرات هیئت امنا و مسئولین آشنا شدم و همچنین خواسته هایی مطرح شد.

حسین مهدوی پور با اشاره به نظرات قبلی، ادامه داد: نزدیک شدن دیدگاه ها به منظور پیاده کردن طرح ساماندهی مناسب در آینده از دیگر اهداف بود.

وی در زمینه مهمترین مشکلات این طرح و تحقیق لازم، بیان داشت: این طرح در حال حاضر با مشکلات و مسایلی چون؛ محدودیت امامزاده، بدلیل فضای اطرافش و همچنین شکل نابسامان ساختمان های اطراف است و خواستیم  با راهکارهای مختلف امامزاده از این محدودیت خیابانهای اطراف آزاد شود  و یک مقداری امکان توسعه از اطراف فراهم و همچنین زمین ها و بافت های اطراف نیز در خدمت امامزاده ایفای نقش کند.

این مشاور، با اشاره به جامع و کامل بودن این طرح، عنوان کرد: از یک طرف تا مسجد جامع و از سوی دیگر تا مهدیه ادامه می یابد.

وی با بیان این نکته که در شکل کلی و اصل موضوع همه موافق هستند اما روی جزئیات بحث و نظرهای متفاوتی وجود دارد، یادآورشد: البته این طرح یک طرح درازمدت و 100 ساله است و امیدواریم بتوانیم برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

مهدوی پور در زمینه همخوانی این طرح با محیط اطراف و  مکانهای میراثی، خاطرنشان کرد: یکی ازمسایل اصلی این طرح که باید روی آن فکر شود، هماهنگی بافت و بناهای تاریخی و با ارزش و همچنین ارتباط بافت قدیم و جدید و  مسئله دیگر فعال نمودن بافت قدیم با فعالیت های جدید و بررسی این سوال که آیا می توان از بافت قدیم برای مراسم استفاده کرد.

مشاور طرح جامع امامزاده بافق، در زمینه دریافت نظرات و توقع های مردمی، پیشنهاد کرد: نظرات و پیشنهادهای خوانندگان و مردم شهرستان برای طرح توسعه امامزاده و منطقه برای بهره بیشتر و استفاده در صورت امکان از سوی نشریه محلی و رسانه ها  نظرسنجی دریافت شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page