۱۸ درصد داوطلبان آزمون سراسری در یزد غایب بودند

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
دوشنبه - 3 شهریور 1399

یزد- ایرنا – نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در سازمان سنجش آموزش کشور مجموع داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ را ۱۸ هزار و ۸۰۶ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد سه هزار و ۳۳۹ نفر معادل ۱۸ درصد غایب بودند.

سیدمحسن میرحسینی با بیان اینکه در آزمون سراسری امسال، آمار داوطلبان در گروه‌های آزمایشی ریاضی ، علوم تجربی و هنر کاهش داشت، افزود: در گروه آزمایشی علوم انسانی آمار شرکت‌کنندگان نسبت به آزمون پارسال ۱۷ درصد افزایش داشت که از رشد قابل توجهی برخوردار بود.

وی کاهش آمار داوطلبان در گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و هنر را به ترتیب  هفت، سه و ۱۶ درصد عنوان کرد و یادآور شد: براساس نظرسنجی‌های انجام شده ، رضایتمندی داوطلبان از نحوه برگزاری آزمون نسبت به آزمون‌های تحصیلات تکمیلی که چندی قبل برگزار شد و حتی نسبت به آزمون سال گذشته، بیشتر بود.

وی این موفقیت را حاصل زحمت و تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی تمام مسوولان، عوامل اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای مختلفی دانست که در برگزاری آزمون مشارکت داشتند.

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به مدت چهار روز از ۲۹ مرداد تا اول شهریور ماه جاری علاوه بر دانشگاه یزد به عنوان حوزه اصلی، در ۱۰ حوزه فرعی واقع در شهرهای یزد، اشکذر، میبد، اردکان، تفت، مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم برگزار شد.

آزمون یادشده در چهار گروه آموزشی هنر، ریاضی و فیزیک؛ علوم  تجربی و زبان خارجه برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۷۰ هزار دانشجو دارد که در ۶۷ مرکز آموزش عالی و دانشگاه ها تحصیل می کنند، تعداد دانشجویان یزد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ در تنها مرکز آموزش عالی بیش از ۱۰۰ نفر بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page