بافقی ها میزبان قصه گویان سومین جشنواره چله قصه ها

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 4 شهریور 1399

مدیرکل کانون پرورش فکری یزد گفت: سومین جشنواره قصه گویی بومی محلی “چله قصه‌ها” به میزبانی شهرستان بافق برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: سومین جشنواره قصه گویی بومی محلی چله قصه محمل و محل تاثیرگزار در گردهمایی قصه گویان علاقه‌مند به آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌های کمتر معرفی شده استان یزد است.

او با بیان این‌که جشنواره چله قصه‌ها به منظور گسترش قصه‌های بومی و محلی و شناسایی این قصه‌ها است ادامه داد: احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم هم‌چنین ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه از محور‌های این جشنواره است.

پیغمبری اضافه کرد: جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها در سال گذشته و دومین مرحله این جشنواره درشهرستان میبد برگزار شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به اینکه امسال شهرستان بافق میزبان سومین جشنواره قصه گویی چله‌ی قصه‌ها است افزود: با توجه به فراگیری بیماری کرونا و محرومیت از دیدار‌های حضوری این جشنواره از طریق مجازی برگزار می‌شود.

او افزود: محور‌های موضوعی سومین جشنواره قصه گویی “چله‌ی قصه‌ها ترویج فرهنگ قصه گویی، قصه گویی از حوادث با ارزش روایت با موضوع و محوریت آثار، ابنیه تاریخی، مشاهیر، معارف، حوادث و آداب و رسوم یزد، جمع آوری و قصه نویسی برای کودکان و نوجوانان (قصه نویسی به سبک ادبیات عامه) است.

 پیغمبری تصریح کرد: این جشنواره در چهار بخش قصه گویی ۹۰ ثانیه ایی، قصه گویی ۱۵ دقیقه ایی، قصه گویی ۵ دقیقه‌ای و قصه نویسی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد یادآور شد: جشنواره از ۲۵ الی ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ آغاز به کار خواهد کرد علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاع بیشتر وارسال آثار خود تا ۱۸ مهر با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
امیرخانی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 4 شهریور 1399 - 5:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و عرض ادب لطفاً اگر ممکن است ازقصه های آقای قزلباش چاپ کنید باتشکر امیرخانی از یزد

You cannot copy content of this page