رئیس کمیسیون امور داخلی کشور: نیروهای داوطلب هلال احمر بیمه شوند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 4 شهریور 1399

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر خانواده باید یک امدادگر وجود داشته باشد گفت: نیروهای داوطلب هلال احمر بیمه شوند.
محمدصالح جوکار در آیین افتتاحیه خانه هلال روستای اکرم آباد یزد اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در زمینه توسعه خدمات امدادی در کشور صورت گرفته، ایجاد خانه‌های هلال در روستاها است.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه آمادگی بیشتری داشته باشند گفت: یکی از وظایف خانه‌های هلال، آموزش مردم و افزایش میزان آمادگی آنها در برابر این حوادث است.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این که هلال احمر از ظرفیت نیروهای جوان و توانمند بهره خوبی دارد شکی نیست ولی در مواقع بحران کسی موفق است که بتواند در سریع‌ترین زمان به محل حادثه رسیده و امدادرسانی کند.
جوکار گفت: قطعا راه‌اندازی و فعالیت خانه‌های هلال در نقاط مختلف کشور زمینه به حداقل رسیدن زمان خدمت‌رسانی در زمان حوادث به مردم را فراهم می‌کند و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمان بحران هلال احمر نیاز به نیروهای زبده و توانمند دارد و در این راستا باید از ظرفیت خانه‌های هلال نهایت استفاده را برای تربیت نیرو برد.
وی ادامه داد: در حوزه بحران نکته بعدی مربوط به بعد از حادثه است که در این زمینه هم خانه‌های هلال می‌توانند در خدمت‌رسانی و تسکین آلام مردم نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه جایگاه بسیار خوبی برای هلال احمر تدوین شده تاکید کرد: یکی از مهمترین آسیب‌هایی که می‌تواند پیش روی این نهاد باشد، پایین آمدن انگیزه جوانان برای عضویت در آن است.
جوکار با اشاره به اینکه خانه‌های هلال می‌توانند بخشی از این نقصان را جبران کنند گفت: اقدام بسیار مهمی که می‌تواند این مشکل را رفع کند و باید برای تحقق آن تلاش کنیم، بحث بیمه نیروهای داوطلب هلال احمر است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع بسیار مهم دیگری که در ارتباط با جذب جوانان به هلال احمر باید مورد توجه قرار گیرد، بحث آموزش کمک‌های اولیه است که باید به تمام جامعه ارائه شود.
وی افزود: این آموزش‌ها باید به حدی گسترش و توسعه پیدا کنند که ما در هر خانه یک امدادگر داشته باشیم و در صورت وقوع حادثه، این امدادگران بتوانند به اعضای خانواده خود و دیگران کمک‌رسانی کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page