بیش از نود هکتار از مراتع روستای عزیزآباد منطقه بیدان پنج شهرستان بافق طعمه حریق شد

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 13 شهریور 1399

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از اطفاء حریق در ۹۰ هکتار از مراتع روستای عزیزآباد منطقه بیدان پنج این شهرستان با مشارکت ارگان های دولتی شهرستان های بافق و بهاباد و همیاران طبیعت برای سومین بار متوالی در سالجاری خبر داد.
کمال کریمی از آتش سوزی بیش از نود هکتار از مراتع روستای عزیزآباد منطقه بیدان پنج برای سومین بار متوالی در سالجاری خبر داد و افزود: این آتش سوزی با توجه به درصد پوشش گیاهی بالا در این منطقه، خسارات فراوانی به مراتع وارد کرد.
کریمی گونه‌های سوخته شده در این آتش سوزی را درمنه برشمرد و افزود: علت بروز این آتش سوزی در دست بررسی است.
این مقام مسئول خسارت های ناشی از آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی را از جمله از بین رفتن پوشش گیاهی در مناطق سوخته شده، از بین رفتن گردشگاههای طبیعی، آسیب رسیدن به محیط زیست، ایجاد زمینه های فرسایش خاک، از بین رفتن میزان زیادی علوفه که می تواند مورد تعلیف دام قرار گیرد و در معرض خطر قرار گرفتن جان تعداد زیادی از ساکنین روستاهای همجوار مراتع برشمرد.
کریمی از مسئولین شورا، دهیاران و کشاورزان و مرتعداران خواست در موقع بروز آتش سوزی در مراتع، ضمن اطلاع رسانی سریع از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴، همکاری لازم را با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق برای مهار هر چه سریعتر آتش داشته باشند تا خسارت کمتری را در مراتع شهرستان متحمل باشیم .
در پایان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از حضور همیاران طبیعت، نیروهای نهادهای انتظامی، جمعیت هلال احمر،بخشداری، آب و فاضلاب، آتش نشانی و دهیار بساب شهرستان بافق و ادارات منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر،آتش نشانی، نیروی انتظامی و سپاه شهرستان بهاباد درخصوص مشارکت در اطفاء سریع حریق تقدیر و تشکر کرد.

image_2020_9_3-12_9_39_476_pGz

image_2020_9_3-12_9_38_481_Yed


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page