برگزاری مانور اطفاء حریق در جنگل دست کاشت گودگوار در راستای آمادگی اعضای ستاد بحران شهرستان بافق به میزبانی اداره منابع طبیعی

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 20 شهریور 1399

مانور اطفاء حریق با حضور کارشناسان مدیریت بحران استان یزد، رئیس و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بافق، فرمانده و کارشناسان یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد و جوامع محلی در جنگل دست کاشت گودگوار شهرستان بافق به میزبانی اداره منابع طبیعی برگزار شد.
در این مانور که با حضور کارشناسان مدیریت بحران استان یزد، سرپرست فرمانداری، بخشدار و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بافق، فرمانده و کارشناسان یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد و جوامع محلی در جنگل دست کاشت گودگوار شهرستان بافق و به میزبانی اداره منابع طبیعی برگزار شد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و عضو ستاد بحران شهرستان بافق به شرح این برنامه فرضی پرداخت.
کمال کریمی اظهار داشت: وسعت جنگل های دست کاشت شهرستان بافق ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است.
کریمی وسعت مراتع منطقه سبزدشت شهرستان را هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: در سالجاری ۳ فقره آتش سوزی در مراتع این منطقه داشته ایم که قریب به صد هکتار دچار خسارت فراوان شد.
وی اضافه کرد: زمان بر بودن احیاء و بازسازی مراتع بعد از آتش سوزی در قالب خسارت را نمی توان پیش بینی کرد و با اجرای این مانور میتوان کمترین اشتباهات و بهترین عملکرد را در منطقه داشته باشیم.
رئیس اداره منابع طبیعی بافق تصریح کرد: از جمله کارهای انجام شده در راستای پیشگیری و همچنین آمادگی نیروها برای اطفاء حریق می‌توان به خرید تجهیزات کاربردی برای مجموعه یگان حفاظت شهرستان، توزیع ادوات اطفاء حریق بین شوراها و دهیاری‌ها، اطلاع رسانی گسترده توسط رسانه‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی اشاره کرد.

image_2020_9_10-11_56_2_937_dKV

image_2020_9_10-11_56_6_929_Qlx


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page