گفتگویی خودمانی با نویسنده کتاب مجموعه نمایشنامه

دسته: کتاب
بدون دیدگاه
یکشنبه - 13 مهر 1399
گفتگویی خودمانی با نویسنده کتاب مجموعه نمایشنامه

سید کاظم عباس زاده بافقی نویسنده کتاب "مجموعه نمایشنامه" که در چندی پیش کتابش طی مراسمی با حضور مسوولین شهرستان و استان رونمایی شد در خصوص محتوای این کتاب می گوید: عمده فعالیت هنری خود را در خصوص برنامه های نمایشی از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شروع کردم و اوایل انقلاب کتب نمایشی که بتوانیم برای اجراء انتخاب کنیم بسیار کم بود و در بافق تنها یک کتابخانه وجود داشت که کتاب های نمایشی کلاسیک موجود مورد استفاده نمی توانست قرار بگیرد.

سید کاظم عباس زاده بافقی نویسنده کتاب “مجموعه نمایشنامه” که در چندی پیش کتابش طی مراسمی با حضور مسوولین شهرستان و استان رونمایی شد در خصوص محتوای این کتاب می گوید: عمده فعالیت هنری خود را در خصوص برنامه های نمایشی از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شروع کردم و اوایل انقلاب کتب نمایشی که بتوانیم برای اجراء انتخاب کنیم بسیار کم بود و در بافق تنها یک کتابخانه وجود داشت که کتاب های نمایشی کلاسیک موجود مورد استفاده نمی توانست قرار بگیرد.

عباس زاده ادامه می دهد:بیشتر علاقه مند بودم متن هایی با موضوع انقلاب کار کنم لذا با مطالعه کتاب های داستانی که داشتم شخصا شروع به نوشتن متن نمایش نمودم که در موقع اجرا مورد پسند تماشاگران قرار گرفت.

نویسنده مجموعه نمایشنامه با بیان اینکه برای جشنواره های تئاتر استانی که از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می شد نمایشنامه نوشته به تحریر در می آمد عنوان می کند:در طول ۳۰ سال خدمت به عنوان مربی پرورشی مدارس بافق برای تمامی جشنواره های دانش آموزی در مقاطع مختلف تحصیلی متن نمایش نوشتم.

IMG_20201001_204150_390
عباس زاده ادامه می دهد:با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی نیز مبادرت به متن های نمایشی با موضوع دفاع مقدس نمودم و در بافق و جبهه های نبرد حق علیه باطل که در جمع رزمندگان اسلام به نمایش می پرداختم.

وی خاطر نشان می کند :در طی این سالها حدود ۱۵۰ متن نمایش، فیلم کوتاه و داستانی نوشتم و اخیرا به سفارش بزرگان تئاتر درتهران، شیراز و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق تصمیم گرفتم تعدادی از متن های نمایشی خود را به چاپ برسانم .

معلم بازنشسته بافقی عنوان می کند: با پیگیری های به عمل آمده دو کتاب در زمینه ادبیات نمایشی برای اولین بار در شهرستان بافق موفق به چاپ و انتشار آن شدم که کتاب اول شامل پنج نمایشنامه جدی و کتاب دوم مجموعه نمایش طنز شامل پنج نمایشنامه طنز است.

وی می گوید:این دو کتاب را انتشارات آوینا در تهران به تیراژ هر کدام ۱۰۰۰جلد و قیمت هر کتاب بیست هزار تومان به چاپ رساند و مدت یکسال چاپ این دو کتاب به طول کشید.

او با اشاره به اینکه تمامی هزینه های چاپ این دوکتاب را خودم پرداخت نمودم تصریح می کند: رونمائی این دو کتاب همزمان با روز سینما ۲۱شهریور با حضور کارگردان فیلم سینمایی روز واقعه شهرام اسدی و تنی چند از مسوولان ادارکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد و مسئولان عالی رتبه شهرستان بافق اهالی اهل قلم، نویسندگان و هنرمندان به همت اداره فرهنگ و ارشاداسلامی بافق، روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق و مدیرسینما قدس آهنشهر انجام گرفت.

عباس زاده رپایان از تمامی کسانی که به هر نحو در مراسم رونمائی این دو کتاب حضور داشتند تقدیر کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page