غیرت دینی از شعار تا واقعیت

دسته: مقالات
۱۰ دیدگاه
دوشنبه - 21 مهر 1399

تاثیر گردشگری و صنعت توریسم بر اقتصاد بر هیچکس پوشیده نیست و همه میدانند که این صنعت میتواند چه تاثیر بسزایی در در رونق اقتصادی یک شهر یا محله داشته باشد .
وقتی یک مکان تبدیل به مکانی توریستی گردشگری میشود مسافرین بسیاری پا به آنجا میگذارند و پول هایشان را خرج میکنند و همین امر باعث میشود اقتصاد آن منطقه تکانی بخورد به همین خاطر است که میگویند صنعت گردشگری بخشی مهم از اقتصاد یک جامعه است . 
معرفی بافق و جاذبه های آن به مردم ایران و دنیا و در کنار آن رونق اقتصادی از مهم ترین اولویت های شهر است که همه ما دوست داریم و تلاش می کنیم که این امر محقق شودو از طرف دیگر با توجه به اصل رقابت در اقتصاد ,دیگران هم بیکار ننشسته اندو تلاش می کنند گوی سبقت را در این زمینه از ما بربایند.
بگذریم که با اوضاع نابسامان اقتصاد در این روزها و شرایط خاص به دلیل ویروس کرونا دیگر چیزی به نام اقتصاد وجود ندارد که در مورد آن صحبت کنیم چه برسد به رونق آن.
از طرف دیگر با فروپاشی اخلاق در جامعه که همه با هم مقصر هستیم هم چیزی به عنوان اخلاص و اخلاق وجود ندارد که بخواهیم آن را ترویج دهیم.
تزویر ,دورویی, نفاق, دروغ و هزاران رذیلت اخلاقی در حال یکه تازی است و از همه مهم تر افترا و تهمت و اتهام پراکنی.
در مورد تور گردشگری وحواشی آن هرچه بیشتر صحبت کنید کمتر به نتیجه می رسید چون نمی توان نیت افراد را فهمید و این که چه دست هایی پشت پرده است و چه کسانی از این هیاهو و غوغا سالاری های گاه و بیگاه سود می برند؟
این که چه کسانی دل در گرو دین و دیانت دارند وچه کسانی حافظ خون هزاران شهید هستند و چه کسانی به سربلندی و سرافرازی میهن و سرزمین خود می اندیشند را هم نمی توان تشخیص داد .در یک کلام مرز بین خیانت و خدمت چندان آشکار نیست به جز در موارد معدود و انگشت شمار.
چه بسیار افرادی بودند که همواره غیرت دینی آن ها به جوش می آمد و جای مهر برروی پیشانی آن ها حک شده بود ولی بیشترین خیانت را به مردم کردند که پرونده های فساد و اختلاس همین مقدس مابان هر روز آشکارمی شود و کوته فکری و تجاهل است که این دولت وآن دولت را متهم کنیم یا این مجلس و آن مجلس را.
همواره این افراد در همه دوره ها بلکه در طول تاریخ وجود داشتند.
این که ما مسئولان فرهنگی یک شهر را که با هزاران بدبختی و صدها مشکل تمام تلاش خود را برای شناساندن شهر و دیار خود می کنند و هدفشان آبادی و آبادانی شهر است را متهم به بی غیرتی و بی دینی کنیم از انصاف و عدالت به دور است و این چنین با صراحت حکم صادر کردن و هیاهو کردن مغایر با مبانی اعتقادی هر فرد مسلمانی است.
اینجانب نه به عنوان یک مسئول که به عنوان یک شهروند استدعا دارم از این دعواهای خانگی دست بردارید که چیزی جز خسران و زیان برای شهر ندارد و فقط افرادی منفعت می برند که دوست ندارند این شهر مسیرهای پیشرفت را طی کند و در صدد گرفتن ماهی منفعت طلبی از آب گل الود کدورت و کینه توزی هستند و تنها راه رسیدن به اهداف متعالی برای آبادی شهرمان همدل بودن ,اتحاد و یک پارچگی است.
اتحاد یار با یاران خوش است
پای معنا گیر صورت سرکش است

صورت سرکش گدازان کن به رنج
تا ببینی زیر آن وحدت چو گنج
حسین ارجمند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
علیرضا رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 مهر 1399 - 10:35 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود و سپاس
درست نوشته اید

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 مهر 1399 - 10:54 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای ارجمند مثه اینکه تو باغ نیستی اخوی
مردم با حضور تور گردشگری تو روز اربعین مخالفند نه با خود گردشگری
هرچند هفته های قبل هم اومده بودند ولی اتفاقی نیفتاد

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 مهر 1399 - 10:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای ارجمند با سلام.بی زحمت یکی گزارش از عملکرد چندین ساله خود اداره ارشاد بدید تا مردم بدونند چکار کردید

تنها این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 مهر 1399 - 12:06 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای ارجمند چرا حرف مزخرف میزنید، این همه کار به خاطر کرونا تعطیل شده یا کمرنگ شده و کم درآمدتر
فقط به خاطر جون مردم
حالا صنعت گردشگری باید برقرار میشد
خودتون هم میدونید چقدر خطرسازه

از کی دفاع میکنید
حق با باطل؟؟؟؟؟

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 مهر 1399 - 12:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام خدمت شماتاثیرگردشگری برهیچ کس پوشیده نیست ومردم بافق همیشه خواهان پیشرفت شهرو ابادانی بودن چیزی که مردم ولایی بافق رو ازرده خاطرکرد برگزارمراسم درروز نامناسبی بود، انتظارچنین نمیرفت که مراسمات وهرگونه تجمع حتی درپیاده رو هاممنوع اعلام شود وضعیت قرمز وتمام مدارس واماکن مهم تعطیل شوندهیئات مذهبی خانه نشین شوند ولی از طرفی دیگه توریست واردشهرکنن وذات گردشگری به شادی و خوش گذرانی هست طبیعیه یه شادی صورت بگیره یا برخی رفتارهای نابه هنجار رخ بده درچه روزی؟؟روز اربعین اباعبدالله نمیگم حتما وصددرصد صورت گرفته ولی اگه کاراشتباه رو از اول جلوش گرفته نشه بایدشاهدخیلی ناهنجاری های دیگه باشیم حرف مااینه اگه …دین ندارن حداقل ازاده باشن توچنین روزی چنین برنامه هایی بایدتدارک دیده بشه اون از ماجرای اتشکده یزد اینم ازین بافق تاکی هرکس هرکارخواست انجام بده وتا صدای برخی مذهبیون درمیادبه تظاهرو ریا و ….متهم بشن؟؟مردم نه مخالف توریستن نه محالف شادی بحث احترام به عقایدهم دیگرورعایت قانونیست که خودمسیولین تعین کردن یاعلی

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 مهر 1399 - 10:00 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مهمترین اولویت الان شهر، حفظ سلامت مردم است.
با توجه به پروتکل های اعلامی از طرف وزارت بهداشت، برگزاری تور گردشگری در این زمان، کاملا غیر منطقی است. جناب آقای دکتر! دوست عزیز لطفا مغالطه نفرمائید.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 مهر 1399 - 12:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بسیار زیبا نگارید ولی خیلی بد برچسب زدید به متدینان دکتر جان.مگه شما متولی بی حجابی و ناهنجاری گردشگرانید؟یا واسه مسببین اصلی هتک حرمت پوششی عمل میکنید؟!!!!!!!!

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 مهر 1399 - 12:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام ، حرفاتون متین و عالی . ولی فکر کنم شما هم منظور دلواپسان را بد متوجه شدید . بحث سر این است که اگر قانونی هست باید برای همه باشد . اگر قرار بر رعایت پروتکول های بهداشتی است باید برای همه باشد . نه اینکه یه گروه خاص آزاد باشند و یک گروه دیگر نه . وگرنه همه ما دلسوز شهرمان هستیم و برای آبادی آن تلاش می کنیم. ولی در این شرایط بحرانی این بحث ورود تور و گردشگر یک کار بدون فکرو مدیریت بود که با جان افراد و همشهریانمان در ارتباط است . وقتی رهبرمان اینقدر دارند تذکر و توصیه جهت رعایت موارد بهداشتی را می کنند این گونه رفتارها در سطح جامعه چه معنایی دارد …

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 مهر 1399 - 11:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام این قسمت مطالب جناب دکتر قابل قبول است .که صنعت گردشگری بر اقتصاد شهر تاثیر زیادی داردوکسی هم حق ندارد با ان مخلفت کند.چنانچه مسئولین مربوطه در اجرای ان مراعات قانون .مسائل امنیتی .اخلاقی .اعتقادی.فرهنگی مذهبی بومی وحرمت ایام خاص مانند محرم وصفرواربعین و…..را بنمایند وگردشگران را لدل ورودبرای رعایت شئونات تذکر دهندهیچ اشکالی که ندارد خیلی هم پسندیده وموردتاییدوانشاالله درادامه را شهدا خواهد بود.اگر عینکتان را تمیز کنید تشخیص خواهید داد که مرزبین خدمت وخیانت دررعایت وعدم رعایت همین نکات است.ومتهم کردن به غوغا سالاری وهیاهو اصلا پسندیده نیست.

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 مهر 1399 - 8:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

🔻 امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی: ضابطه‌گذاری‌ها بایستی حاکمیتی و الزامی باشد. این را من از مدتها پیش البته به مسئولین محترم، به رئیس جمهور محترم، به دیگران هم گفته‌ام که بایستی الزام بشود. یک مواردی هست که بعضی از فعالیتها بایستی تعطیل بشود، بعضی از سفرها بایستی ممنوع بشود. ۹۹/۷/۲۱

You cannot copy content of this page