ما ز یاران چشم یاری داشتیم

دسته: مقالات
۹ دیدگاه
چهارشنبه - 23 مهر 1399

چند نکته پیرامون نوشتار “غیرت دینی از شعار تا واقعیت”
به نام خداوند جان و خرد
هیچکس منکر تاثیر شگرف صنعت گردشگری و توریسم بر معرفی یک منطقه و اقتصاد آن نیست و آثار و برکات مثبتی کهه بر آینده آن منطقه خواهد داشت بر کسی پوشیده نیست.لکن اینکه با چه قیمتی این کار انجام شود و چه هزینه هایی بابت آن پرداخت می شود جای تامل دارد.
آنچه نگارنده را بر آن داشت تا علیرغم میل باطنی خود، دست به قلم برده و چند سطری را به رشته تحریر در آورد نوشتاری بود که از ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب دکتر ارجمند خواندم و بالاجبار دست به قلم برده تا مواردی را به ایشان و دیگر متولیان فرهئگی شهر یادآوری کنم
البته روی سخنم فقط به جناب دکتر ارجمند نیست بلکه همه متولیان فرهنگی شهر مخاطب این نوشتار هستتند لکن چون جنابشان مطلبی نوشته اند در پاسخ به این نوشتار، چند سطری تقدیم می کنم
جناب آقای دکتر ارجمند!
شما در نوشتار خود فرموده اید: “معرفی بافق و جاذبه های آن به مردم ایران و دنیا و در کنار آن رونق اقتصادی از مهم ترین اولویت های شهر است که همه ما دوست داریم و تلاش می کنیم که این امر محقق شود”
در این مساله شکی نیست و هر شهروند بافقی دوست دارد نام دیار خود را بر قله های بلند دنیا فریاد بزند و بافقی بودن خود را به رخ دیگران بکشد اما این امر بر دوش دیگر مسئولین شهرستان است نه مسئولین و متولیان فرهنگی شهر.
دیگر مسئولین به فکر معرفی بافق و جاذبه های بافق باشند ولی شما و دیگر متولیان فرهنگی چرا در این وادی قلم می زنید و اقتصاد را مقدم بر فرهنگ می کنید؟
البته می دانیم اگر اقتصاد مردم خدشه دار شود فرهنگ نیز تحت تاثیر قرار می گیرد اما این مقوله نباید وظیفه اصلی ما را تحت الشعاع قرار داده و دغدغه اولیه ما را رونق اقتصاد قرار دهد.
شما که باید به فکر تقویت بنیه فرهنگی در این شهر باشید و با هرچیز یا هرکسی که با فرهنگ این شهر به مبارزه برمی خیزد مبارزه کنید.
ما شما را به عنوان یکی از مسئولین فرهنگی شهر می شناسیم.
یعنی کار شهر ما به جایی رسیده که همگان فقط دغدغه اقتصاد و رونق اقتصادی دارند، آن هم به قیمت زیرپا گذاشتن مقدسات و بی احترامی به حرمت ها و باورهای هزاران زن و مرد بافقی و جریحه دار کردن قلوب مردان و زنان عزادار و داغداری که امسال از حضور در قافله پیاده روی اربعین جامانده و سوخته دل و اشکبار بر عزای سید و سالار شهیدان اشک می ریزند؟
جناب رئیس فرهنگ و ارشاد! آیا جریحه دار شدن قلوب مردمی که شما ریاست فرهنگ آنها را بر عهده دارید برای شما مهم نیست؟
از شما این انتظار نمی رفت که برای توجیه کم کاری مسئولین فرهنگی، خوبان را متهم کرده و با عباراتی دور از انصاف، نوک پیکان فساد و اختلاس را به سمت دینداران برده و آنان را مقدس مآب و کوته فکر قلمداد کنید
هرچند ما منکر نیستیم که همواره این افراد در همه دوره ها بلکه در طول تاریخ وجود داشتند ولی افراد اختلاس گر و فاسد، همیشه در همه احزاب و گروه ها بوده اند نه فقط در میان دینداران و …
جناب دکتر ارجمند! شما فرموده اید “این که ما مسئولان فرهنگی یک شهر را که با هزاران بدبختی و صدها مشکل تمام تلاش خود را برای شناساندن شهر و دیار خود می کنند و هدفشان آبادی و آبادانی شهر است…”
سوال بنده این است:
آیا حقیقتا تنها دغدغه شما و تمام تلاش شما مسئولان و متولیان فرهنگی شهرستان بافق ( آنگونه که خود نوشته اید) معرفی شهر و آبادانی آن است؟
آیا شما که وظیفه ساختار فرهنگی شهر و مدیریت لایه های زیرین و رویین شهر را به عهده دارید دغدغه معرفی شهرستان و آبادی و عمران این شهر را دارید؟
شما در یک جمله با عبارت “ما مسئولان فرهنگی” خود را مسئول فرهنگ شهر می دانید اما در نهایت، نه به عنوان مسئول بلکه به عنوان یک شهروند استدعا می کنید که دست از این دعوای خانگی بردارند.
بنده از شما سوال می پرسم؛
مگر اعتراض کردن بر بازی گرفتن فرهنگ یک ملت و یک روستایی که سالیان دراز با اشک و ناله بر عزای سید و سالار شهیدان در ماه محرم رونق پیدا کرده است بازی خانگی است که شما تقاضای برطرف کردن آن را دارید و با کمال تاسف، عاقبت این بازی را خسران و زیان برای شهر خود یاد می کنید؟!
آیا به بازیچه گرفتن فرهنگ دینی و مذهبی ما خسران است یا پذیرفتن تورهایی که نه دغدغه دین دارند و نه محرم و اربعینی می شناسند و حتی برای تفریح و تفرج خود میان ایام شادی و عزا تفاوتی قائل نیستند؟
کدام یک برای ما و شهرما خسران محسوب می شود؟
شما را به خدا اگر عنوان ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر دوش خود پذیرفته اید کمی هم دغدغه فرهنگ مردم را داشته باشید نه دغدغه معرفی شهر و عمران و آبادای آن!
شما چه خوب نوشته اید که ” تنها راه رسیدن به اهداف متعالی برای آبادی شهرمان همدل بودن ,اتحاد و یک پارچگی است”
پس اگر به این نوشته خود اعتقاد دارید بسم الله!
با دغدغه مندان و مردم دلسوخته شهر متحد شده و دست بیگانگان و افرادی را که در تضاد با فرهنگ عمومی شهر گام و قدم بر می دارند کوتاه کنید.
شما ریاست فرهنگ شهرمان را به عهده دارید
آیا اینگونه هست یا خیر؟
اگر هست که همنوا با مردم در این اعتراض به هنجار شکنی، بیانیه بدهید
اگر هم اینگونه نیست که …
ما از شما به عنوان رئیس محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق، انتظار دیگری داشتیم
ما زیاران چشم یاری داشتیم.
والسلام علی من اتبع الهدی.

سید عباس حسینی باقرآبادی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 مهر 1399 - 8:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت .

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 مهر 1399 - 8:48 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مقصر اصلی رییس اداره میراث بافق می باشند که باید پاسخگو باشند . نه اینکه الان سکوت اختیار کرده اند.

    ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 مهر 1399 - 4:54 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    ابتدا فامیلشون باید جواب بدهد!!!چرا هنوز ایشون با اینکه مامور هستند در این پست مانده اند؟؟؟

    فردایی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 مهر 1399 - 9:00 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    سلام
    احسنت کاملاً صحیح و بجا فرمودید، ایشان بیشتر به فکر صندلی شان هستن تا به فکر مسائل میراث و گردشگری …

بافق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 مهر 1399 - 10:36 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بد جوری نونت اجرشده دس به قلم شدی

    ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 مهر 1399 - 4:53 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    نونش اجر نشده شما ها بدجور علیه مقدسات داریدمیروید امیدوام خدا جواب امثال شما آقای ارجمند و خانم رنجبر را به بدترین شکل در این دنیا بدهد

    مهدوی نژاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 مهر 1399 - 5:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    آقای دکتر سیدعباس حسینی نونش آجر نشده! ایشون از اساتید حوزه و دانشگاه در قم هستند، برنامه مستمر رادیویی دارند، نویسنده هستند و …
    زود قضاوت نکن!! همه برای منافع شخصی خودشون قلم نمی زنند

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 مهر 1399 - 11:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام.جانا سخن از زبان ما می گوئی.آفرین جناب آقای حسینی مطالب متین وبجا بود خدا شمارا حفظ کند.

همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 مهر 1399 - 8:56 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

در تایید سخن آقا یا خانم بافق. منم با شما موافقم آجر شدن نان خیلی ها مشکل ساز شده وقتی مداحی در همین روز اربعین با این خانه آن خانه رفتن دو ملیون به بالا کاسبی میکنه باید هم نگران باشه. کاش از همه اینهایی که دغدغه عزاداری را دارند میشد درصد کمی را پیدا کرد که به جای نام حسین به فکر ترویج راه امام حسین بودند.

You cannot copy content of this page