بیانیه

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 26 آبان 1399

متن کامل بیانیه رئیس جمهور به این شرح است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
ملت بزرگ و سرفراز ایران؛
با توجه به جهش ویروس کرونا و اوج گیری مجدد بیماری عالمگیر کوید ۱۹ در کشور، به پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، «طرح جامع مقابله با کرونا» در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید که به موجب آن،  اعمال محدودیت های شدید در شهرهای مختلف کشور ، از هفته آینده الزامی می گردد. در این شرائط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است. از این رو وظیفه خود می دانم که موارد زیر را به اطلاع ملت شریف ایران برسانم:
۱- بسیج همگانی ملت و دولت را برای مقابله با موج سوم کرونا در کشور اعلام می کنم.
۲- از همه دستگاههای دولتی و دیگر قوا و نهادها، می خواهم که با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا، با همه امکانات به یاری وزارت بهداشت و درمان  و کادر درمانی کشور بشتابند.
۳- از قرارگاه عملیاتی کرونا می خواهم اجرای همه مصوبات ستاد ملی ، توسط دستگاههای مسئول را پیگیری نماید.
۴- از سازمان برنامه و بودجه می خواهم در اجرای این طرح، اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان و دیگر دستگاههای مسئول در امر مقابله با کرونا را به فوریت تأمین کند.
۵- از وزارت بهداشت و درمان می خواهم به طور کامل و بدون اغماض، طرح نظارت بر قرنطینه مبتلایان و شناسائی حلقه تماس و هشدار و در صورت لزوم جریمه را اجرا کند.
۶- از نیروی انتظامی و بسیج می خواهم اجرای کامل و بدون استثناء ، تصمیمات انضباطی مقررات فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت شدید بهداشتی را اجرا نموده و ضابطین نسبت به جریمه اقلیت بسیار کوچک متخلفین که امنیت بهداشتی جامعه را به خطر می اندازند، اقدام کنند.
۷- از رسانه های مسئول و سیاسیون کشور درخواست می کنم که با توجه به اولویت قطعی حراست از جان مردم، وظیفه اطلاع رسانی و اقناع سازی عمومی در رعایت مقررات بهداشتی را در اولویت قرار داده و با سیاسی و جناحی کردن مسأله مقابله با کرونا، مقابله کنند.
۸- از مردم فهیم و شریف ایران هم استدعا می کنم در پاسداری از حق الناس و حق حیات مردم، رعایت مقررات مقابله با کرونا را وظیفه شرعی و اجتماعی خود دانسته و همگان را به این وظیفه اجتماعی دعوت کنند و سهل انگاری در این مورد و یا سوء استفاده از این شرائط را برنتابند.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page