اولین نشریه دانشجویی واحد بافق منتشر می‌شود

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 20 آذر 1399

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق گفت: با توجه به عدم حضور دانشجو در دو ترم گذشته تنها یک کانون در این واحد دانشگاهی فعال است و نشریه فعالی نداریم، امیدواریم تا چند ماه آینده با کمک دانشجویان اولین نشریه را در این واحد دانشگاهی دایر کنیم.

علیرضا فرجامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه فرهنگی، اظهار کرد:  شرایط کرونایی مقداری بر فعالیت‌ها تأثیر گذاشته است ولی سعی شده با یاری گرفتن از استادان به گونه‌ای در کلاس به ایفای نقش فرهنگی بپردازند و ایجاد گروه‌های مجازی و گفتمان‌های مجازی برنامه‌های فرهنگی ادامه داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، افزود: در صورت بهتر شدن اوضاع نشست‌های علمی و یادمان شهدا را مثل همیشه برگزار خواهیم کرد. در حال حاضر زیرساخت لازم برای برگزاری دوره‌های فرهنگی در فضای مجازی را تهیه کردیم و چندین دوره برای استادان و کارمندان تعریف شده که بعضی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با توجه به مجازی شدن کلاس‌ها و آموزش‌ها برخی نشریات الکترونیکی و سایت‌های اینترنتی نشریات و مقالات را برای بهره‌مندی از مطالب آنها به دانشجویان ارشد و دکتری معرفی کردیم. همچنین در راستای توسعه منابع دیجیتال و کتابخانه مجازی، پیگیری اتصال به برخی کتابخانه‌های دیجیتال و معرفی سایت‌های دسترسی الکترونیکی نشریات هستیم.

فرجامی در خصوص «جشنواره از حماسه تا حماسه» گفت: با توجه به غیر حضوری بودن کلاس ها اطلاع رسانی به‌صورت مجازی به دانشجویان شده است. گروه مجازی هم تشکیل شده ولی هنوز استقبال چندانی از این جشنواره نشده؛ البته در ایام محرم چند جلسه بین استادان با موضوع شبهات عاشورایی و علل قیام حضرت سید الشهداء با رعایت دستورالعمل‌هایی بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد.

وی در رابطه با کرسی‌های آزاداندیشی گفت: در همین راستا چند کرسی بین دانشجویان با همکاری اساتید گروه حقوق و معارف در حال برگزاری  است. عناوین کرسی های برگزار شده در بخش اسلام و برده داری موافق یا مخالف، خمس در شیعه و اهل سنت، تابعیت در حقوق ایران و بین الملل و سکونت در بلاد کفر عزت یا ذلت است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، افزود: در بخش کمک مؤمنانه در ۲ مرحله از همکاران کمک گرفتیم و اقلامی جمع‌آوری شده بین نیازمند شهرستان توزیع شد. برای مبارزه با کرونا با هماهنگی ستاد کرونا شهرستان ضد عفونی مراکز تعیین شده انجام گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به عدم حضور دانشجو در دو ترم گذشته تنها یک کانون فعال در این واحد دانشگاهی فعال است و نشریه فعالی نداریم. امیدواریم تا چند ماه آینده با کمک دانشجویان اولین نشریه را در این واحد دانشگاهی دایر کنیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page