فعالیت آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن با استاندارد کالیبراسیون/ برای تحقیق در حوزه بتن‌های نوین آماده‌ایم

دسته: دانشگاه , علمی - پزشکی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 9 دی 1399

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق گفت: دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن این دانشگاه دارای استاندارد کالیبراسیون هستند و قابلیت مناسبی برای درآمدزایی دارند.

عباس فتاحی بافقی با تشریح ظرفیت‌‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق اظهار کرد: ظرفیت‌‌های آزمایشگاهی و کارگاهی این دانشگاه شامل مجموعه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلف در زمینه مهندسی معدن، مکانیک، عمران و برق است که برخی از آنها صرفاً کارکرد آموزشی و پژوهشی داشته و برخی نیز در کنار فعالیت آموزشی به‌عنوان همکاراستاندارد و واحد درآمدزا فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به قابلیت بالای کارگاه تراشکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق عنوان کرد: کارگاه‌های مستقر در این دانشگاه دارای ارزش افزوده مناسب هستند و قابلیت درآمدزایی بالایی دارد.

قابلیت آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن برای درآمدزایی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق اضافه کرد: دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن نیز دارای استاندارد کالیبراسیون هستند و قابلیت مناسبی برای درآمدزایی دارند.

فتاحی بافقی تأکید کرد: دستگاه‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در گروه‌های تحصیلی معدن، عمران، برق و مکانیک کاربرد پژوهشی و تحصیلی دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق به آزمایشگاه همکاراستاندارد تبدیل شده‌اند؟ مطرح کرد: بین آزمایشگاه‌های موجود فقط آزمایشگاه فنی مهندسی و مصالح ساختمانی مجوز همکاراستاندارد را دارد و از سال ۹۵-۱۳۹۶ فعالیت خود را رسماً آغاز کرده‌ است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق تبیین کرد: در راستای ارتقای کارکنان آزمایشگاه فنی و مهندسی و مصالح ساختمانی، دوره‌های مناسب ازجمله دوره‌های بتن و سنگدانه در برنامه آموزشی کارکنان و تکنسین‌های آزمایشگاه دیده شده است.

مقدمات لازم برای فعالیت در حوزه تحقیقاتی و بتن‌های نوین مهیاست

فتاحی بافقی توضیح داد: با توجه به ظرفیت مناسب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در زمینه آزمایشگاهی، فنی و مهندسی و مصالح ساختمانی، مقدمات لازم برای فعالیت در حوزه تحقیقاتی و بتن‌های نوین در مقیاس آزمایشگاهی مهیاست.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در زمینه سامانه‌های ساها (سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد) و ساتا (سامانه آزمایشگاه‌های تحقیقات آزاد) چه فعالیت‌هایی داشته‌اید؟ گفت: کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق همگی جزء آزمایشگاه‌های ساها هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق به آنا گفت: تنها آزمایشگاه فنی و مهندسی و مصالح ساختمانی که در زمینه خاک و بتن فعالیت می‌کند در زیرگروه ساتا قرار می‌گیرد و درآمدزایی مناسب و قابل قبولی دارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
حقگو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 14 دی 1399 - 3:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دست آقای دکتر لازمی و مزیدی و دیگر همکارانشون دردنکنه که یک آزمایشگاه همکار استانداردی از خودشون به جا گذاشتند
ولی شما چه کردید در این دو سال؟

You cannot copy content of this page