زمستانِ سرد، خبرهای داغ

دسته: مقالات
۷ دیدگاه
یکشنبه - 21 دی 1399

unnamed
هر چه دی ماه امسال سرد بود و یخبندان، خبرها داغ بود و مشروحش داغ تر و در این گرما گرم خبرها، سه خبر جزو داغ ترین ها و بی شک اولین آنها تغییر امام جمعه بافق پس از ۲۵ سال.

تغییری که یکی دو سالی صحبتش خصوصا در جمع طلاب و بالاخص طلاب بافقی مقیم قم بر سر زبانها بود و این جوانان، علاوه بر صحبت و خواستن تغییر، هم پیگیر بودند، هم یکی دوبار در این زمینه دست به قلم برده و برای اولین بار سلیمانی را در بوته نقد گذاشتند، نامه هایی محتوای چند سوال از عملکردش نوشتند و حتی از او دعوت کردند تا در مجمع طلاب مقیم قم، میهمانشان باشد اما او به هیچ کدام از این مطالب وقعی ننهاد!! شاید به این خاطر که جای پایش را محکم تر از این حرفها می دانست که با حرکت طلاب بخواهد سست شود.

در این میان طلاب مقیم بافق نظر دیگری داشتند. روحانیون بافقی به اعتدال سلیمانی در زمینه های مختلف عادت کرده بودند و می گفتند چون احتمال دارد امام جمعه بعدی با نگاه تند سیاسی یا مذهبی سکوت و سکون شهر را به بریزد، پس تغییری حاصل نشود بهتر است و این باعث شده بود تغییر مد نظر طلاب بافقی مقیم قم دیرتر از آنچه می پنداشتند رخ دهد هر چند شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز برا این تغییر اهتمام داشت.

برای تغییر، راهی جز استعفای امام جمعه نبود و اینکه آیا سلیمانی استعفاء داد یا استعفاء داده شد خود حرفها برای گفتن دارد و مسلما اگر آگاهان در این زمینه واقعیات را بنویسند و بگویند آیا سلیمانی برا ماندن مقاومت کرد یا نه بهتر است. اما در اینکه چرا پس از ۲۵ سال امام جمعه غیر بومی سکان دار این سمت در بافق شد، بلاشک پیکان سؤال به سمت شخص سلیمانی است که در این مدت طولانی به دلائل مختلف نتوانست!! و یا نخواست!! یک جایگزین برای خودش بپروراند و در این زمینه نباید دیگران را متهم کرد و اینکه چقدر از حقوق مردم بافق در عرصه های مختلف در این ۲۵ سال دفاع کرد قضاوتی باشد برای مردم و آیندگان.

دومین خبر داغ دی ماه سرد امسال انتصاب بخشدار بخش مرکزی بافق آن هم برای اولین بار از یکی روستاهای سبزدشت بود که از قضای روزگار این روستا زادگاه شخص استاندار است،لیکن طالبی اقرار دارد خدابخشی از اقوام او نیست.

هر چند نحوه بالا آمدن خدابخشی در چند ماه اخیر به نظر بدون رانت طالبی ممکن نبوده و نیست و به قول طلایی مقدم همه مقدمات و استعلامها به بهانه مدیر عاملی تعاونی دهیاری ها از قبل برای این موضوع آماده شده بود اما نحوه عمل معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری یزد در مواجهه با اعضای شورای اسلامی شهر در این خصوص دور از صداقت بود اما سیاست نه. آن هم سیاستی که در این سالها از طالبی و تیمش از همان ابتدای انتصابها در دولت تدبیر در بافق بسیار دیده ایم و برایمان عجیب نیست و به قول گفتنی اینگونه رفتارها از ایشان بعید نیست.

سومین خبر داغ این روزها حضور کارشناسان ویژه تقسیمات وزارت کشور برای تعیین حدود دو شهرستان بافق و بهاباد خصوصا در زمینه مناقشه آنومالی های چاه گز است که اتفاقا از شکسته شدن تاسیسات چادرملو در دی ماه داغ ۹۱ و صورتجلسه یکطرفه آن شروع شد و امروز موضوعی است که آگاهان امر معتقند اگر قانون و عدالت به معنای واقعی اجرایی گردد این حضور علی رغم تلاشهای برخی مسؤلان بهاباد به نفع شهرستان بافق تمام خواهد شد و بدون ضایع شدن حق، هر کسی به آنچه باید می رسد هر چند این رویداد موجب هجمه هایی در فضای مجازی به سمت بافق و مسؤلینش شد.

ضمن بیان اینکه شخصا بین مردمان بافق و بهاباد جدایی نمی بینم و معتقدم اختلاف افکنی در این زمینه برای دور کردن مسؤلین بهاباد از حق قانونیشان در عواید چادرملوست، اما خوب است مسئله چاه گز برای یکبار هم که شده دقیق بررسی و میزان حق مالکیت و عوارضش برای هر شهرستان تعیین گردد تا عفونت این استخوان لای زخم دو شهرستان که هنگامه جدالهای انتخاباتی بیشتر سر باز می کند، جراحی و ترمیم شود.

بی شک رد پای پررنگ صباغیان در تحقق سه خبر داغ دیماه سرد امسال هم از آن موضوعاتی است که نمی توان براحتی از کنار آن گذشت.

محمد علی قاسم زاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
شهروند بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 دی 1399 - 10:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

عالی واقعا احسنت به این قدرت قلم جدا مطالبتون بدجوری به دل مینشینه بابیان کردن حقیقت.

بی نام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 دی 1399 - 12:56 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سایت بافق فردا به همه بد بینه.به حاج آقای سلیمانی- به استاندار-به فرماندار- به بخشدار بومی-به نماینده مجلس.همش هم انتقاد کار خوبی نیست.یکم چشمتان را باز کنید و حقایق و واقعیات را هم ببینید.شما و همه طلاب بافقی خوب میدانید هرچند خودتون را به نفهمی میزنید که اگر حاج آقا میخواستن بمانند کاری ازدست طلاب با ادعای بافقی بر نمیومد عملکرد و کارنامه درخشان حاج آقا نه تنها در استان بلکه در کشور گواه این‌مطلب است.

رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 دی 1399 - 4:03 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و درود
عالی بود عالی
بخصوص تکه هایی که مربوط به سکان دار معنوی شهر بود

حرف حق رو زدن ....فدایی داری اقای قاسم زاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 دی 1399 - 4:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و عرض ادب..خوشم میاد از نوشتنتون .حرف حق و بدون هیچ ترس و دلهره ای میزنید .واقعا دست مریزاد .خداکنه شما رو مثل اقای باقی زاده که حرف و حق رو زدن سرزنش و تهدید نکنن که مجبور به عذرخواهی بشید ..خدا پشت و پناهتون

فتوحی بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 دی 1399 - 6:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

واقعا آدم متاسف میشود از این طرز فکر کدام امام جمعه یا مسولی جایگزین برای خود مشخص نموده
شما که چند سالی در دفتر حاج آقا ناصری حضور داشتید میتوانید علت اصلی عدم انتخاب فرد بومی را جویا شوید

محمد علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 22 دی 1399 - 8:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر جسارتتان و قلمتان حقایق را نوشتید.

بدون نان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 4 بهمن 1399 - 8:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

نمیدونم

You cannot copy content of this page