هزینه های پژوهش، حفاظت و مرمت آثار منقول و غیر منقول به عهده دستگاههای مربوطه است

دسته: میراث فرهنگی
۴ دیدگاه
چهارشنبه - 24 دی 1399

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق پس از درج خبری مبنی بر بی تفاوتی میراث فرهنگی در زمینه بازسازی گنبد آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) در سایت خبری” بافق فردا”در گفتگو با خبرنگار” بافق فردا” گفت: به استناد قانون حمایت از مرمت و احیای بناهای تاریخی فرهنگی ماده ۱۳ که صراحتا اشاره به این دارد که دستگاهها و نهادهای اجرایی مکلف هستند هزینه های مربوط به پژوهش حفاظت و مرمت آثار منقول و غیر منقول ثبت شده در فهرست آثار ملی و واجد ارزش تاریخی فرهنگی و فهرست ذیربط مربوط به آثار در اختیار یا در حیطه موضوع تخصصی همان دستگاه از محل اعتبارات خود تامین کنند.

لیلی رنجبر عنوان کرد:هیات امنا آستان مقدس امامزاده عبدالله و بویژه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق باید در حفاظت از تمامی بنای تاریخی که سند و مالکیت دارند توجه کنند.

مقام مسئول همچنین افزود:در چندین سال گذشته بسیاری از آب انبارها، حمام ها و بناهای تاریخی که در اختیار اوقاف و امور خیریه بوده است مرمت آن توسط اداره میراث فرهنگی انجام شده است.

رنجبر تصریح کرد: علاوه بر هزینه مرمت اجاره بهای آن به منظور اینکه از مخروبه شدن جلوگیری شود پرداخت شده تا در راستای نفع عموم شهر بکار گرفته شود.

رئیس میراث فرهنگی بافق به طرح موریانه زدایی گنبد امامزاده عبدالله اشاره کرد و یادآور شد:این کار زیر نظر کارشناس حفاظت اداره کل با تهیه سم انجام شده است.

رنجبر به مساعدت و تامین مصالح پشت بام اشاره کرد و گفت: ضروری است آستان مقدس قبل از اجرا طرح ها تاییدیه آن را از اداره میراث اخذ کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 9:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

فعلا مرمت طویله ها برای میراث فرهنگی با خرج های بیخودی مهمتر است.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 7 بهمن 1399 - 2:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

پس بی زحمت وقتی باهزینه خود اداره های یا سازمانها یا بودجه شهرداری و….بنای تاریخی مرمت و احیا میشه میراث پزشو نده.خخخخخخخخ

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 7 بهمن 1399 - 2:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ناشناس عزیز بستگی داره صاحب اون طویله های کی باشه.نععععععع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

اهل محله آوشوری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 6 آذر 1400 - 4:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

فعلابایداصغررنجبر محمدرنجبرکه هییت امناآستانه امامزاده هستندرضایت شان جلب شودحکم ریاست تمدیدشود درضمن قیشوقومندچکاربه رضایت مردم دارندفعلابافق رومهرها نماینده مجلس می چرخد

You cannot copy content of this page