بافق کلکسیون صورتجلسات مختلف معدنی و تقسیماتی

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
جمعه - 3 بهمن 1399
بافق کلکسیون صورتجلسات مختلف معدنی و تقسیماتی

عضو هیات تحریریه سایت «بافق فردا » در دیدار اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان با امام جمعه بافق گفت: بافق کلکسیون صورتجلسات معدنی و تقسیماتی است.

عضو هیات تحریریه سایت «بافق فردا » در دیدار اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان با امام جمعه بافق گفت: بافق کلکسیون صورتجلسات معدنی و تقسیماتی است.

مهدی رنجبر بافقی عنوان کرد: بافق یکی از شهرستان های قدیمی است که در سال ۴۸ شمسی همراه با تفکیک شدن یزد از اصفهان استان یزد را شکل دادند و در همان سالها بافق و اردکان بوده که با مرزبندی مشخص به شهرستان ارتقاء پیدا کردند.

وی با اشاره به محرومیت های شهرستان بافق بیان کرد: فقط حدود شش سال است که از نعمت گاز برخوردار شده ایم و کمتر توسعه یافتگی در همه جوانب نسبت به قدمت شهرستان در بهشت معادن بیداد می کند.

رنجبر با بیان اینکه در سال ۴۸ همزمان با ارتقاء به شهرستان وسعت بافق حدود ۱۹ هزار کیلومتر و اردکان حدود ۲۰ هزار کیلومتر بوده است تصریح کرد: هر دو شهرستان دارای یک بخش حومه و یک بخش مرکز بوده اند.

عضو هیات تحریریه بافق فردا با اشاره به اینکه در حال حاضر اردکان دارای سه بخش و بافق تک بخش است خاطر نشان کرد: هم اکنون بافق حدود ۸ هزار کیلومتر وسعت و اردکان با تک حوزه انتخابیه ناعادلانه حدود ۲۳ هزار کیلومتر دارند چه اتفاقی در این میان رخ داده است؟ چه ظلم بزرگی در حق بافق شده است؟ آیا عدالت در این است؟

رنجبر افزود:حدود ۷۰۰ کیلومتر از منابع غنی خدادای این خطه با سوء استفاده از پست های سازمانی،مکر و حیله برخی سیاسیون بی انصاف در سال ۷۲ تا ۸۵ با خط به ظاهر قانونی به سمت اردکان رفته که بافق محروم و محرمتر و اردکان از قبل این منابع باد آورده به شدت توسعه یافته شد.

وی عنوان کرد:به نظر می رسد از زمان دولت هاشمی تا دولت فعلی در حق مرزهای تقسیماتی بافق ظلم پایدار و بی عدالت محض شده است به طوری که سندسازی و تشابه سازی اسمی در جا به جایی ابهام آمیز نقاط تا جدا کردن بخشی از بافق به سمت بهاباد در حال حاضر نیز جزئی از سناریو دهه هفتاد مجددا در حال تکرار می باشد.

او به صورتجلسات متعدد تنظیم شده در بافق اشاره ای کرد و گفت: مهمترین صورتجلسه در تاریخ ۱۹/۱/۷۳ در بیت آیت الله صدوقی امام جمعه اسبق یزد با حضور و تایید مسوولین شهرستان بافق و اردکان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه و مسوولین ارشد استان همراه بوده است.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهرستان بافق عنوان کرد: این صورتجلسه توافقی سال ۷۳ هنوز به دلیل اینکه در سال ۸۷ به استناد آن نامه ای با عنوان ثبت دفتر رهبری نوشته شده و بعضا ادعاهای دروغین و یک طرفه در آن نامه نگارش شد و همچنین استناد مجدد در سال ۹۵ تکرار شده است و هنور با توجه به شرایط دارای اعتبار خاصی است.

نماینده افتخاری خانواده شهداء در امور تقسیماتی با بیان اینکه امام جمعه سابق هم در سال ۷۳ صورتجلسه را امضا کردند عنوان کرد: اگر بتوان این صورتجلسه توافقی را درست اجرایی کرد سه شهرستان بافق، اردکان و بهاباد به عدالت واقعی تقسیماتی رسیده و به اجرای حق و قانون کمک وافر می شود.

رنجبر خاطر نشان کرد:در جریان اعتصابات صنفی و کارگری سال ۷۹ صورتجلسه شورای تامین استان برای واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق به صندوق بازنشستگی فولاد کشور تنظیم شد که مقرر گردید کارخانه صنایع جوار معدنی بدون پیش شرط احداث و شرایط سیایی و اقتصادی و اجتماعی شهرستان در واگذاری لحاظ گردد که این نیز اجرایی و عملی نگردید و مسکوت ماند.
صورتجلسه ابهام آمیز دیگر در تاربخ ۲۸/۱۱/۸۵ منجر به جداسازی آنومالی ها مکشوفه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق از بدنه این شرکت شد که این بلوک معدنی بالغ بر ذخیره یک و شش میلیارد تن سنگ آهن بوده و با این صورتجلسه جعلی بی عدالتی دیگری برای این خطه کویری رقم خورد.

صورتجلسه مهم دیگری تحت عنوان ۹/۶/۹۳ هنوز کامل اجرایی نشده است و الان مفاد این تعهدات صورتجلسه با امید نامه بورسی صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت دالاهو گره خورده است و تا زمانی که تضمینهای قانونی پیش بینی شده آن عملی نگردد تعهدات این صورتجلسه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

رنجبر در پایان خاطرنشان کرد:امیدواریم امام جمعه تک تک این موارد را که حقوق مسلم مردم شریف بافق در آن نهفته است را پیگیری مستمر و عملی نمایند تا عدالت به معنای واقعی برای مردم مظلوم شهرستان برقرار گردد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page