انتقاد تند نماینده بافق به رئیس مجلس، عذرخواهی نماینده میبد و تفت از قالیباف و دیگر نمایندگان

دسته: نماینده مردم بافق در مجلس
۷ دیدگاه
سه‌شنبه - 12 اسفند 1399

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، با استناد به مواد (۱۱) و (۱۶) آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: آیین‌نامه داخلی می‌گوید پیشنهاد نمایندگان باید در صحن علنی مطرح شود اما هیأت رئیسه عنوان کرده است که برای بیان هر پیشنهاد باید درخواست کتبی ارائه شود که این کار با ذلت و خواری و التماس باید صورت گیرد.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در حوزه اخطار نیز گفته‌اید که بیان اخطار مبنای آیین‌نامه‌ای ندارد و حالا امروز ۴ پیشنهاد بنده در یکی از بندهای لایحه بودجه توسط  هیأت رئیسه حذف شده است.

وی تأکید کرد: سال اول یا بار اول نیست که مجلس بودجه تصویب می‌کند و اگر شاهد چنین رویه‌ای هستیم ناشی از سوء مدیریت رئیس مجلس است. اینجا مجلس است، پادگان نظامی نیست و ما نمایندگان مجلس هستیم، شما (رئیس مجلس) مجری هستید، نماینده برتر نیستید؛ از این رو می‌خواهیم طبق آیین‌نامه داخلی عمل کنید، مشکل مجلس همین است.

صباغیان اظهار داشت: جنابعالی یک حزب تشکیل داده‌اید، یک فراکسیون درست کرده‌اید و نمی‌گذارید دیگران حرف بزنند، اجرای دقیق آیین‌نامه حق ما است، فردا هم این موضوع گریبان سایر نمایندگان را می‌گیرد. چرا نمی‌گذارید حرف بزنم؛ حق همه نمایندگان است که نظر خود را بگویند، بنده هیچ توهینی نمی‌کنم.

این نماینده مردم  در مجلس یازدهم بیان کرد: ببینید چه وضعی پیش آورده‌اید، حتی نمی‌توانیم صحبت کنیم، تنها به تعدادی از نمایندگان اجازه صحبت می‌دهید، حتی نمی‌توانیم بر اساس آیین‌نامه پیشنهادی ارائه کنیم، ما از رئیس مجلس هیچ انتظاری نداریم جز اجرای دقیق آیین‌نامه داخلی، اگر مشکل تعداد زیاد پیشنهادها است نباید آنها را حذف کنید بلکه می‌توانید از ما خواهش کنید، تدبیر کنید یا جلسه غیرعلنی بگذارید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  تأکید کرد: بار اول و سال اول نیست که قانون بودجه تصویب می‌شود خواهش می‌کنیم قانون را رعایت کنید.

قالیباف: اجازه دهید حرف مخالف شنیده شود

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس گفت: به هر حال آقای صباغیان صحبت‌‌هایی داشته که البته اشکالاتی به حرف ایشان وارد است، ایشان بر اساس آیین‌نامه داخلی صحبت نکرده است اما اجازه دهید حرف مخالف شنیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: عکس‌العمل مجلس به حرف ایشان کافی است و بنده اعتراض و یا استناد به ماده (۷۵) آیین‌نامه داخلی ندارم و صحبتی نمی‌کنم.

آزادی خواه: درست نیست عده‌ای  رسماً برای ضد انقلاب سوژه درست کنند

در نشست امروز همچنین، احد آزادی خواه در تذکری با استناد به ماده (۲۰) آیین‌نامه داخلی مجلس با انتقاد از اظهارات صباغیان بافقی گفت: کسی حق ندارد بگوید که من نسبت به سایرین نماینده‌تر هستم زیرا همه اختیار دارند و می‌توانند نسبت به مسائل اظهارنظر کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطابق ماده (۲۰)آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس قوه مقننه وظایف هفت‌گانه مشخصی دارد که باید انها را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه آقای صباغیان نماینده فعال و متدینی است، افزود: اما همه ما باید بدانیم امروزه از سوی افراد مختلفی مجلس شورای اسلامی مورد حمله قرار می‌گیرد، مجلس شورای اسلامی از سوی رهبر انقلاب به عنوان مجلس انقلابی نامگذاری شد و این در حالی است  که برخی تلاش می‌کنند برخلاف نظر ایشان مجلس را جلوه دهند.

آزادی‌خواه گفت: مجلس انقلابی با تصویب قانون اقدام راهبردی در مقابل تحریم‌های ظالمانه لرزه بر تن دشمنان و استکبار ایجاد کرد و دولت نیز مجبور به پذیرش اجرای این قانون شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس یازدهم برای مردم جان می‌دهد لذا نباید صداهایی از این مجلس بیرون رود که سبب آسیب شود؛ اینکه گفته شود مجلس شبیه پادگان است، درست نیست.

وی با اشاره به اینکه مجلس انقلابی مدال نوکری مردم را بر گردن دارد که این امر نشان می‌دهد این مجلس شبیه پادگان نظامی نیست، افزود: اینکه عده‌ای در هر مقامی صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند و اظهارنظر نادرست دارند، اقدام ناصحیحی است زیرا رسماً برای ضد انقلاب سوژه درست می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همگان شاهد هستند نمایندگان از ساعت ۷ صبح در مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شوند و ۱۰ شب به خانه‌هایشان می‌روند و برای انجام وظایفشان هیچ منتی بر سر مردم ندارند؛ بدون شک از حسن مدیریت آقای قالیباف تشکر می‌کنیم و انتظار می رود وظایف محوله برای اداره مجلس به خوبی انجام شود.

وی خطاب به قالیباف گفت: این مجلس به ریاست شما رای داد و حالا می گوییم «در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن/شرط اول قدم آن است که مجنون باشی» و از رای خود بر نمی گردیم و حمایت می کنیم.

میرمحمدی: افرادی علیه مجلس صحبت می‌کنند که بیشترین تریبون را در اختیار داشتند

سیدجلیل میرمحمدی میبدی در نشست علنی امروز مجلس در اخطار آیین‌نامه گفت: از بیگانگان ننالم که هر چه با من کرد آشنا کرد؛ بنده عذرخواهی می‌کنم به دلیل توهین و تهمتی که به ریاست مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد. از روز اول شکل‌گیری مجلس به فرمایش مقام معظم رهبری و مدال افتخار مجلس انقلابی تهمت‌ها و حاشیه‌ها علیه مجلس شکل گرفت و به هر طریقی که توانستند علیه مجلس استفاده کردند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باورمان نمی‌شد که خودمان به خلاف و به شکل تهمت علیه مجلس صحبت کنیم، بنده از نمایندگان سوال می‌کنم اگر بخواهیم چند نماینده شاخص که بیشترین تذکر، بیشترین طرح‌ها و بیشترین تریبون را در اختیار دارند را نام ببرند، از آقای صباغیان نام نمی‌برند؟

وی با انتقاد از صحبت‌های آقای صباغیان در خصوص وجود مجلس پادگانی گفت: افرادی چنین صحبتی می‌کنند  که بیشترین تریبون را در اختیار داشته و بیشترین تذکر را داده‌‌اند؛ از این رو صمیمانه از رئیس مجلس عذرخواهی می‌کنم.

میرمحمدی افزود: اینکه می‌فرمایند در مجلس نماینده‌تر نداریم، سوال من این است اگر رئیس مجلس به وظایف خودش عمل کند، نماینده‌تر می‌شود. این چه حرفی است که می‌زنید؛ وظایف زیادی بر عهده هیأت رئیسه است البته به نحوی هم این مجلس انقلابی پادگان است و آن اینکه همه ما سرباز نظام هستیم و به سرباز بودنمان افتخار می‌کنیم. بنده مجدداً از رئیس مجلس به خاطر توهین‌هایی که به ایشان شد، عذرخواهی می‌کنم.

سلیمی: هیات رئیسه با جان و دل انتقادات را می پذیرد

علیرضا سلیمی در این نشست در جریان بررسی بخش پیشنهادات هزینه‌ای الحاقی به تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در رابطه با ارائه گزارش سازمان امور مالیاتی به دیوان محاسبات هر سه ما یکبار، گفت: این پیشنهاد بسیار خوبی است، اینکه به دیوان محاسبات به صورت فصلی گزارش دهند، ضرر و اشکالی متوجه کشور نمی شود. البته گزارش ندادن منشأ آسیب و فساد است.

وی افزود: ما اگر این گزارشات را به صورت فصلی داشتیم، برخی از اتفاقاتی که امروز در کشور افتاده است، نمی افتد. قانون برنامه ماده ۹۳ آن می گوید دولت مکلف است که از ابتدا اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی سهم خودش را در تامین بودجه سازمان صداوسیما ۷ دهم درصد بودجه عمومی لحاظ کند. سوال؛ اگر ما گزارشی داشتیم، آیا دولت به این تکلیف خود عمل می کرد یا نه؟ در زمان تصویب کارت سوخت و بعد از آن به صورت عجیب و غریبی آن حذف شد، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به کشور آسیب وارد شد. اگر ما گزارش هایی داشتیم، دچار این رویه نمی شدیم.

وی با اشاره به حوادث آبان ۹۸ و خساراتی که به کشور وارد شد، ادامه داد: اگر ما گزارش هایی از این موضوع داشتیم، شاید برخی از اتفاقات نمی افتاد. اگر گزارش هایی داشتیم مسکن مهر ۶ سال متوقف نمی شد و بعد از آن برخی که امروز باید پاسخ مردم را بدهند، مدعی هم هستند و یقه ملت را هم بگیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: اگر گزارش هایی داشتیم، نزدیک ۷۰ درصد بودجه انحراف نداشت و برخی هم تماشاچی نبودند در مقابل انحراف ۷۰ درصدی بودجه. اگر گزارش داشتیم، اجازه نمی دادیم و ارتباطات برخی افراد برملا می شد. به نظر می رسد این گزارش امر پسندیده ای است و پیشنهاد بسیار خوبی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به مجلس یازدهم تاکید کرد: مجلس چشم و گوش مردم است ، در مجلس فعلی آزادترین اظهارات انجام می شود، تریبون مجلس برای همه باز است، چه کسی در مجلس قصد صحبت داشته و تریبون از آن گرفته شده است؟ از این آزادتر، آزادترین مجلس در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد. البته همه می دانیم مجلس یازدهم قبل از اینکه آغاز شود، مورد هجمه بود.

سلیمی مطرح کرد: از ۳ اسفند ۹۸ تخریب مجلس فعلی به صورت سازماندهی شده شروع شد و خبرسازی های جعلی و دروغ های رسانه ای پشت سر هم آغاز شد. برخی اوقات انتقاداتی بر مجلس وارد است، اما هیات رئیسه با جان و دل انتقادات را می پذیرد، اما برخی حرف ها که خلاف است و واقعیت ندارد، خواهش می کنم که بیان نکنید، واقعیت این است که از این مجلس آزادتر ما سراغ نداریم، مجلسی که هر کسی اظهارنظر و نکته ای دارد آن را آزادانه بیان می کند.

الف


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
م ا ی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 12 اسفند 1399 - 6:58 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام بزرگتری مشکل حزب الله چه درمجلس چه در سطح جامعه این است که به عنوان ازا دی و حق عامه مردم راپای مال می کنند۲۰ سال است اصلاحات خاک امنیت اقتصادی وسیاسی کشور را به تبره کشیده اند هیچ کدامشان علیه هم دیگر اقدام نمی کنند وااگر هم باشد پشت صحنه است امایکی مثل بافقی دقیقا حرف اصلاح طلبان را برای دل خوشی اصلاحات میزند شعور سیاسی با با نفا ق قابل تشخیص است ولی علی زمان با سکوت انقلابی می ماند

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 12 اسفند 1399 - 10:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هر حرفی و کلامی که باعث خوشحالی وهورا کشیدن دشمنان داخلی وخارجی وتضعیف نظام بشه خوب نیست.ولو اینکه اون حرف درست باشه.ایشون نباید این حرف رو میزد چرا که بار حقوقی زیادی داشت‌.
جا داره تواولین فرصت دلجویی صورت بگیره و مسله ختم به خیر بشه.

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 12 اسفند 1399 - 10:41 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام بنده چندین سال رای ندادم ولی ممنون از آقای صباغیان در این مورد حداقل حرف دل خیلی ها را گفت کاش تو مجلس فرمایشی نمایندگان متملق و ترسو حداقل اظهار نظر نمی کردند

بیطرف این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 9:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر جناب آقای صباغیان که با این حرکت پرده های لابی باند بازی در مجلس را از هم درید و بدا به حال میرمحمدی شورکی که دست به دست باطل داد و ارزش وجودیش را لگد مال کردو دخالت بیجا کرد. این اعتراض بحق ،شجاعانه و قانونی نماینده مردم نشان داد که
که نه‌تنها جایگاه رئیس، بلکه جایگاه هیئت‌رئیسه هم برای نمایندگان حل نشده است که نمایندگانی هم‌تراز آنها که از شهرشان رأی گرفته‌اند؛ اما به واسطه یک انتخابات درونی برای اداره مجلس در جایگاهی قرار گرفته‌اند احساس می کنند که بالاتر از دیگر نمایندگان قرار دارند و بر آنها اعمال تسلط می‌کنند.
این رفتارها البته در خود شخص قالیباف هم زیاد دیده می‌شود. سفرهایش به خوزستان و سیستان با توجیه اعمال نظارت بر رفتار دولت درحالی‌که خودش نماینده تهران است، این شائبه را ایجاد کرده بود که پس جایگاه نماینده استان و شهر کجاست؟ حتی در نحوه برخوردهایش با سایر نمایندگان که گاه دستوری و حتی توصیه‌وار است، این تداخل جایگاه دیده می‌شود.
مسئله مهم دیگر این است که نمایندگانی که قبلا به دنبال کاهش اختیارات لاریجانی بودند، در مجلس فعلی سکوت کرده‌اند.یکی از اعضای فعلی هیئت‌رئیسه مجلس قبلا به دنبال کاهش اختیارات رئیس مجلس بود و در مجلس دهم و حتی دوران انتخابات مجلس فعلی به‌عنوان یک برگ برنده تبلیغاتی از این طرح نام می‌برد؛ اما از زمانی که عضو هیئت‌رئیسه مجلس فعلی شده، خبری از این طرح نیست!نمایندگان مجلس فعلی در همان ابتدا با هیئت‌رئیسه به مشکل برخوردند و حتی زمزمه امضای صدنفره نمایندگان برای استیضاح هیئت‌رئیسه هم به گوش می‌رسید. الیاس نادران و حمیدرضا حاجی‌بابایی هم ازجمله نمایندگانی بودند که با هیئت ‌رئیسه به مشکل برخوردند و بگومگوهای تندی میان‌شان ردوبدل شد. اینکه یک نماینده به نمایندگان دیگر دستور می‌دهد درباره چه چیزی طرح دهند، تقریبا جزء نوادر است.
فارغ از تبیین‌نشدن درست جایگاه رئیس مجلس و ابهام و تناقضی که در این نقش وجود دارد، ماجرا به خود شخصیت قالیباف هم ارتباط دارد. «شرق» پیش‌تر نوشته بود: «آمدن قالیباف به مجلس هم برای رسیدن به پاستور بوده و حتی رئیس قوه مقننه‌ شدن او نیز دست‌گرمی برای رسیدن به ریاست قوه مجریه است؛ اما اگر واقعا او همچنان قصد پاستور کرده باشد حضورش در قامت یک رئیس مجلس برایش شمشیری دو دَم خواهد بود که البته تا کنون با شکست بوده و اینبار هم همانند سفربه مسکو برایش شکست وخفت و شرمساری در پی داشت.

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 4:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام ممنون از اقای صباغیان دست مریزاد

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 15 اسفند 1399 - 10:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام جناب اقای صباغیان خسته نباشید قالیباف کاش کمی هم درباره واگذاری زمینهای شهرداری تهران در زمان شهرداری تهران به افراد خاص توضیح میداد

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 16 اسفند 1399 - 12:03 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای صباغیان فردی سالم و قانون مند است ای کاش آقای میرمحمدی بجای طرفداری ، مسائل پشت پرده که باعث عصبانیت آقای صباغیان شده را مطرح مینمود

You cannot copy content of this page