مسوولین ملی بدانند مردم بافق از حق خود کوتاه نخواهند آمد

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
شنبه - 16 اسفند 1399
مسوولین ملی بدانند مردم بافق از حق خود کوتاه نخواهند آمد

امام جمعه بافق در خطبه ی دوم نماز جمعه به مسائل و دغدغه مردم و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق پرداخت.

امام جمعه بافق در خطبه ی دوم نماز جمعه به مسائل و دغدغه مردم و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق پرداخت.

حجت الاسلام سعادت فر گفت:شناسایی صنایع مرتبط به معادن،ایجاد شهرک و پارک های فناوری معادن با محوریت شرکت های دانش بنیان ،دارای اهمیت است.

وی افزود: نکته ای دیگر سیاست گذاری برای پیشگیری از خام فروشی است.

سعادت فر با اشاره به اینکه حفظ معادن به جهت تحصیل ارزش افزوده باید مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: ارتباط بین معادن و بصورت خاص شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق وابسته به حیات شهرستان است و واقع امر آن است که حیات مادی و معنوی و شاهراه تنفس شهرستان دارالشجاعه وابسته به وجود این معادن است.

امام جمعه بافق افزود:این مسئله بحق یا ناحق جای بحث دارد معتقد هستیم در شناسایی استعدادهای این شهرستان باید تلاش کرد اقتصاد و حیات مادی و معنوی بافق وابسته به معادن است براین اساس همه مسوولین دولتی، شورای اسلامی شهر ،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،جوامع خدوم و زحمتکش کارگری ، سیاسیون و اقشار مختلف مردم مومن متدین و ولایتمدار در مورد بحث انتفاع حقیقی شهرستان از معادن به عنوان ناموس اقتصادی شهرستان حساس بوده و هستند و این را در مراحل مختلف به نمایش و به اثبات رسانده اند.

سعادت فر با بیان اینکه مردم و مسوولین روی بحث معادن حساس هستند تصریح کرد: امروز یکی از دغدغه های جدی همه مردم و مسوولین تا حصول نتیجه مطالبات بحق است که بصورت شبانه روزی برای آن فعالیت می کنند و تا عدم اطمینان از تامین خواسته های مشروع خود اجازه ی هیچ گونه تصمیم و اجرای هیچ گونه تصمیمی را به احدی نخواهند داد.

مقام مسوول با اشاره به اینکه امروز دغدغه ی اصلی مردم شهرستان بافق واگذاری سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در فرا بورس است خاطر نشان کرد:ضمن اینکه مردم فهیم شهرستان بافق شرایط ملی و اقتصادی نظام اسلامی را درک می کنند و به تصمیمات مسوولین احترام قائل هستند بصورت جدی از عدم اجرایی شدن تعهدات و دستورات جدی که به مصلحت شهرستان صادر شده اما عملیاتی نشده نگران هستند و زمینه ی بی اعتمادی به برخی از مسوولین را متاسفانه فراهم کرده که از مسوولین بصورت جدی می خواهند که به خواسته و اراده آنان و مطالبات بحق احترام بگذارند و برای امضا خود ارزش قائل شوند تا اینکه در این شرایط خاص پایانی سال و شرایط انتخابات بدون هیچ گونه ایجاد تشنج و ناامنی در جامعه شاهد شکوفایی اقتصاد شهرستان و اقتصاد ملی با تفاهم و مذاکره و با همکاری باشیم.

وی ادامه داد:مردم و مسوولین شهرستان از مسوولین ملی بصورت شفاف ۵ مطالبه دارند که باید در متن امیدنامه در هنگام واگذاری درج شود. امام جمعه بافق با بیان اینکه مردم از مطالبات خود کوتاه نمی آیند خاطر نشان کرد:مفاد مورد تفاهم شهرستان و مسوولین کشوری در سال ۹۳ اتفاق افتاده و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز این تصمیمات را ابلاغ کرده که متاسفانه بخش قابل توجه ای از آن عملیاتی نشده است.

او ادامه داد: توسعه صنایع جوار معدنی، تامین خوراک، تکمیل میدان ورودی شهر ،رسیدگی به نیازهای مردم در حوزه بهداشت و درمان آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و از ۱۶ بند مورد توافق که دستور وزیر دارد اولین درخواست مردم شهرستان از مسئولین کشوری این است که ۱۶ بندی صورتجلسه سال۹۳ در متن اصلی امیدنامه قرار گیرد.

سعادت فر با بیان اینکه با توجه به تنفیذ بنیانگذار انقلاب اسلامی ۴ درصد درآمد فروش معادن به خود شهرستان برای عمران و آبادانی در نظر گرفته شد گفت: این حکم حکومتی بود که در سال ۸۶ با مصوبه دولتی به دو درصد کاهش یافت.

امام جمعه بافق بیان کرد:دو درصد شهرداری و روستاها از فروش سنگ آهن بصورت متعلق مربوط به فروش داخلی و خارجی و صادرات سنگ آهن بوده ولی متاسفانه عوارض صادرات که بخش قابل توجه ای است به شهر تعلق نگرفته که باید حساب شهر واریز شود.

سعادت فر با بیان اینکه اگر توان پرداخت این مبلغ نیست از پرتو فروش سهام اول حق شهر محاسبه شده و به اندازه ای که مطالبه ی شهرداری و دهیاری است،سهام از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق به آنان واگذار شود تا درآمد مستمر و پایدار برای شهرستان ایجاد شود.

وی ادامه داد:مردم به حق و حقوق خود هوشیار باشند تا آن را از مراجع قانونی مطالبه کنند و مسوولین بدانند مردم هوشیار هستند و پیگیر مطالبات خود.

وی در ادامه افزود:براساس تفاهمات صورت‌گرفته۵۰ درصد از درآمد محل فروش سهام باید در شهرستان بافق سرمایه گذاری و در متن اصلی امیدنامه قید و تضمین لازم به شهرستان داده شود تا شهری که مظلوم واقع شده و بعد از انقلاب اسلامی رشد قابل توجه ای نداشته و با توجه به اینکه مردم شهر بسیجی و پایبند به نظام هستند به حق خود برسند.

وی افزود:براساس تفاهمات صورت گرفته ۵درصد از سهام ترجیحی باید به کارگران زحمتکش واگذار شود آقایان آمدند واگذار کردند اما متاسفانه با قیمت غیر منصفانه و خروجی این باعث شده تا کارگران استقبال نکنند. نه دهم درصد خریداری کردند و چهار ممیز یک دهم درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق باید در اختیار کارگران قرار گیرد براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور که اشعار دارد به اینکه حساب های بانکی و گردش مالی و خرید و فروش معادن با رعایت ضوابط قانونی در استان محل ذخیره معدن انجام گیرد دفاتر مالی و مالیاتی در استان باشد مطالبه مردم این است شماره حساب مالی شرکت سنگ آهن جهت هر گونه معامله عرضه اولیه سهام شرکت باید در همین شهرستان باشد و این باید در امید نامه درج شود.

امام جمعه بافق گفت:مسوولین بدانند مردم متدین با هم متحد هستند و مسوولین دولتی، شورای اسلامی شهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی امید دارند تا مسئولین نظام با در نظر گرفتن خواسته های بحق با حفظ آرامش و وحدت و با تجربه و درس گرفتن از حوادث گذشته زمینه ی رشد و شکوفایی و فعالیت اقتصادی ملی این کشور و بافق که در خور شان مملکت در عرصه وقت فراهم کنند و مردم را با دادن تضمین های لازم از نگرانی نجات دهند.

سعادت فر ابراز امیدواری کرد مسئولین شهرستان و استان زمینه حضور مسوولین ملی را با هر سلیقه سیاسی فراهم کنند و موجب معرفی شهرستان شوند.

امام جمعه بافق در پایان عنوان کرد: بنده به نوبه خودم به مسوولین ملی اعلام می کنم شما وظیفه دارید محصول زحمات جوانان را در دوران تحریم که نباید دست گدایی به اجانب دراز کنیم را ببینید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page