برگزاری دوره آموزشی همیاران طبیعت و نقش آنها در مدیریت پایدار منابع طبیعی

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
دوشنبه - 17 خرداد 1400
برگزاری دوره آموزشی همیاران طبیعت و نقش آنها در مدیریت پایدار منابع طبیعی

رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق از برگزاري دوره آموزشي همياران طبيعت و نقش آنها در مديريت پايدار منابع طبيعي با حضور اعضاي شوراي دبيران آموزشگاه دبيرستان پسرانه صدرا در محل روستاي باقرآباد اين شهرستان خبر داد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از برگزاری دوره آموزشی همیاران طبیعت و نقش آنها در مدیریت پایدار منابع طبیعی با حضور اعضای شورای دبیران آموزشگاه دبیرستان پسرانه صدرا در محل روستای باقرآباد این شهرستان خبر داد.
در این دوره آموزشی که رییس اداره منابع طبیعی و اعضای شورای دبیران آموزشگاه دبیرستان پسرانه صدرا در محل روستای باقرآباد حضور داشتند رییس اداره منابع طبیعی بافق به شرح هدف از برگزاری دوره آموزشی پرداخت.
کمال کریمی تصریح کرد: وسعت شهرستان بافق بالغ بر یک میلیون هکتار است که عرصه های منابع طبیعی بیش از ۹۳ درصد از اراضی سطح شهرستان را در بر می گیرد.
کریمی با اشاره به تفاهم نامه فی مابین سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت آموزش و پرورش افزود: منابع طبیعی از اهمیت والایی برخوردار بوده و وظیفه حفاظت از آن امری حیاتی است و در این راستا آموزش و پرورش با استفاده از تمام توان و ظرفیت خود یاریگر ما خواهد بود.
وی افزود: بی شک یکی از اهداف و رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان های دوستدار محیط زیست و آگاه به ارزش منابع طبیعی است، بنابراین آموزش های ما باید به نحوی باشد که دانش آموزان باور کنند، در قبال محیط زیست و منابع طبیعی مسئول هستند تا آنها را در کنار خود به عنوان مروجان و حافظان منابع طبیعی داشته باشیم.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان در ادامه جلسه به تشریح چالش های موجود در حوزه منابع طبیعی پرداخت و اظهار داشت: در قرن حاضر ما با سه چالش جدی و بزرگ گرمایش زمین، تغییر اقلیم و تخریب و کمبود آبخیزداری روبرو هستیم و می توانیم با مشارکت عمومی و ترویج مباحث فرهنگی و آموزشی سه مؤلفه مهم منابع طبیعی، عناصر فرهنگی ‌و عناصر اجتماعی را نهادینه کنیم.
کمال کریمی در ادامه، طرح همیاران‌ طبیعت را بر سه محور دانش آموزی، مروج عمومی و محافظ عنوان کرد و افزود: همیاران طبیعت با هدف ارتقای مباحث فرهنگی و آشنایی دانش آموزان با منابع طبیعی به زیباشناختی می پردازند و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیاء و توسعه و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی یاری می کنند.
کریمی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری هم از این نعمت الهی که خداوند در اختیار ما قرار داده است به بهترین شکل استفاده نماییم و آن را به آیندگانمان تحویل دهیم.
رییس ادره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از علاقمندان به حفظ منابع طبیعی خواست به سایت hamyartabiat.frw.ir مراجعه و با تکمیل اطلاعات خود، ثبت نام کرده تا برای آنها کارت همیار طبیعت صادر شود.
در پایان محمدعلی رضایی، مدیر دبیرستان پسرانه صدرا شهرستان بافق تصریح کرد: در کنار تعلیم و آموزش دانش آموزان بایستی در زمینه ی حفاظت از منابع طبیعی فرهنگ سازی شود تا طبیعت و محیط زیستی سالم داشته باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page