تبلیغاتی از سر بازیگری

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
شنبه - 29 خرداد 1400

توقع از نامزدهای جوان و مدرکداران روانشناس، از معلم تا مهندس و البته روحانیت، ارتقاء سطح فرهنگی_اجتماعی و مطرح کردن مسائل کلان شهر است. وقتی تبلیغات انتخاباتی فرصتی گران‌بهاست برای این مهم؛ و اقشار مختلف سراپاگوشند برای شنیدن راهکارها و همراهی گفتمان‌ها در خصوص توسعه و پیشرفت شهر، بزرگترین خیانت خارج شدن از این مسیر است.
همه میدانیم محله گرایی گفتمانی است خرد و کوچک، صدای فلان قشر و بخش بودن هم، برتری خاصی بر محله‌بازی ندارد. این حرکات در جهان امروز بیشتر به قبیله‌گرایی میماند، قبیله‌گرایی نوین که نوید اختلاف و تبعیض دارد، فانوس بغض و کینه و مشکلات متعدد اجرایی و اجتماعی را روشن خواهد کرد.
امروز بافق ۱۹ محله‌ای (نه دومحله)، وبافق متشکل از اقشار مختلف را باید قبول کرد، هرچند بر عده ای قلیل سخت باشد، باید قبول کرد که ۱۸ محله بزرگتر از یک محله است و تمام اقشار محترم و پتانسیلهای قوی برای توسعه رشد شهر دارند. وظیفه نامزدهای انتخاباتی شورای شهر ارائه برنامه‌ برای ۱۹ محله با اقشار متعدد است نه بازی با افکار عمومی و جریان‌سازی برای رسیدن به جایگاه شورای شهر، که اینگونه اگر شد بدانیم درونی فرصت‌طلب از نامزد یا نامزدان شورای شهر رو شده است.
خطابم به تلاشگران این روزهاست که بعضا بویی از نامزدی شورا نبرده اند، ایشان را باید یادآور شد که فرصت تبلیغات سالم و منافع فرهنگی_اجتماعی آن را سوزاندید، چرا فکر میکنید ۴ سال عضویت در شورای شهر پایانی ندارد؟! آنچه باقی می ماند کارنامه است و قرار نیست شمایی که با خردی خردوکوچک چون کوچه و محله یا صدای یک قشر خاص، وارد شورا میشوید ، بتوانید بدرخشید. شورا جای تمام افکار و طرح‌هاست، بترسید که آخر پاییز هم میرسد لذا عده‌ای برای یک هدف خرد و شخصی، خود را بزحمت نیاندازند، آنان که فراتر از قانون وعده‌های پوچ میدهند و مسائل کلان شهر را نادیده میگیرند، چه فکر میکنند؟!
از دنیادیدگان و بزرگترهای آن محله عزیز نیز بعید بود که اجازه دهند محله‌شان با چنین تفکر نژادپرستانه‌ای در شهر مطرح شود، از هفته نامه افق کویر بعنوان رسانه‌ای باچندین سال سابقه رسانه‌ای، بعیدتر که بر طبل خودبرتربینی کوفته، نوید تبعیض شدید محله‌گرایی بدهند؟! ایا بهتر نبود رسانه، مطالبه‌گرِ برنامه نامزدها برای توسعه پایدار و شفافیت در تمام سطوح باشد؟!
کوفتن بر طبل محله‌گرایی در شهر ۱۹ محله‌ای، چه معنی و مفهومی دارد؟ وام دار شدن یک شورای شهر به یک قشر یا حزب سیاسی، چه پیامی خواهد داشت؟
نامزدهای محترم؛ انگاه که باخودید کمی در داده‌های روز و افکار شهری امروز دقت کنید ، امروز دیگر نمی‌شود شعارهای مطالبه‌گری ،شفافیت ، تحول و نخبه‌گرایی، را با افکار محله‌ای، صنفی و قشری جمع بست و برای شهری چون بافق نسخه پیچید، افکاری که خود را برتر از سایر اصناف و سایر محلات میداند، پیامش روشن است.
امیداست بزرگان و تاثیرگذاران بر حرکات روزها تلنگری بزنند تا رقابتی سالم و تبلیغاتی به دور از بازی با افکار واحساسات مردم رخ بنمایاند.

محمد مهدی علیزاده فلاح
عضو انجمن اهل قلم شهرستان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page