رئیس سلامت و بهداشت محیط کار استان یزد:شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق مجموعه بی نظیر در کشور برای عمل به مسئولیت های اجتماعی

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 13 تیر 1400
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق مجموعه بی نظیر در کشور برای عمل به مسئولیت های اجتماعی

وحید جعفری با اشاره به اقدامات شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه های مختلف به ویژه سلامت شهرستان و استان در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود بیان کرد: می توان از این شرکت به عنوان مجموعه بی نظیر در کشور یاد کرد.

وحید جعفری با اشاره به اقدامات شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه های مختلف به ویژه سلامت شهرستان و استان در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود بیان کرد: می توان از این شرکت به عنوان مجموعه بی نظیر در کشور یاد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ دکتر اقازاده رئیس مرکز فوریت های وزارت بهداشت و حسن زاده رئیس آب و فاضلاب وزارت بهداشت به همراه وحید جعفری رئیس سلامت و بهداشت محیط کار استان یزد و زمانی کارشناس دانشگاه علوم پزشکی یزد صبح امروز با حضور در شرکت سنگ آهن مرکزی با جمعی از مدیران این مجموعه و مسئولان بهداشت و درمان شهرستان دیدار کردند.

حیدری پور معاون مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ضمن خوش آمدگویی به مسئولان حاضر،به معرفی شرکت سنگ آهن و فعالیت های آن پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به کمک های شرکت سنگ آهن در حوزه های مختلف به ویژه بهداشت و درمان در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود و ارائه خدمات به پرسنل مجموعه بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرستان با این مجموعه ارتباط دارند و فعالیت هایی که انجام می شود در جهت توانمند سازی کارکنان و خانواده های آنان و عمل به مسئولیت اجتماعی است.

حیدری پور در بحث کرونا علاوه بر انجام اقدامات برای حفاظت از سلامت پرسنل،با اشاره به کمک های قابل توجهی که به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان و استان شد،افزود: شرکت سنگ آهن بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان در بحث مقابله با کرونا کمک نموده است(اعم از ماسک،یخچال،دودستگاه اتوبوس،مایع ضد عفونی،سم پاش،و….) و علاوه بر آن تجهیزاتی چون دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان بافق خریداری نمود.

وی در بخش دیگر سخنان خود موضوع آب را با توجه به اقلیم خشک و بیابانی این منطقه بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تلاش و پیگیری بسیاری برای تامین آب مجموعه و شهرستان و کارخانه های جوار معدنی در آینده انجام گرفته است.

مصرف بهینه آب،استفاده از تکنولوژی های به روز،امضاء تفاهم نامه ۳۵ ساله شرکت سنگ آهن با آبفای استان یزد در جهت استفاده از آب حاصل از فاضلاب شهری،افتتاح فاز اول پروژه فاضلاب شهری و تصفیه خانه،امضا تفاهم نامه صنعت و معدن بدون دخانیات بین شرکت سنگ آهن مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دیگر موضوعاتی بود که حیدری پور به آن پرداخت.

سپس غلامرضاپور مدیر HSE شرکت در بحث کرونا با بیان اقدامات و تلاش ها برای مقابله با این ویروس از همان زمان شیوع بیماری، علیرغم کمبود تجهیزات حفاظت فردی و ملزومات بهداشتی چون ماسک و الکل در کشور بیان کرد: خوشبختانه شرکت سنگ آهن تعداد بسیاری ماسک N95در انبار داشت و به نوعی مجموعه و بیمارستان را تحت پوشش قرار داد. سایر ملزومات نیز به مقدار لازم خریداری و در اختیار درمانگاه شرکت،شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان قرار گرفت و توانستیم پیک اول کرونا را کنترل و سپری کنیم.

وی با بیان اینکه ماهیانه ۵۰ عدد ماسک و یک لیتر مایع ضدعفونی کننده دست و سطوح در اختیار پرسنل قرار می گیرد،خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی پروژه گندله سازی سه چاهون و فعالیت ۲ هزار نفر نیرو در این مجموعه که اکثر آنان غیربومی بودند،بیش از ۳ میلیارد هزینه برای خرید ملزومات بهداشتی شد،همچنین بروزرسانی خوابگاه ها،فعالیت پزشک عمومی بصورت تمام وقت در چغارت برای کنترل و رصد بحث های کووید ۱۹، ثبت علائم افراد مشکوک به بیماری کرونا در سیستم و اطلاع رسانی به پزشک مجموعه و درمان وی،کنترل ورودی شرکت و برخورد با افراد بدون ماسک،کنترل بخش های شرکت در رعایت پروتکل های بهداشتی،اطلاع رسانی و آگاهی بخشی پیرامون بیماری کرونا در سطح شرکت و شهرستان برای مقابله با آن،خرید دستگاه اکسیژن ساز با هزینه ۲٫۵ میلیارد تومان توسط شرکت سنگ آهن برای بیمارستان ولیعصر(عج) بافق،ضدعفونی محیط کار و اتوبوس های حمل و نقل پرسنل،خرید سه دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات بهتر به پرسنل در بحث کرونا و رعایت فاصله اجتماعی از جمله اقدامات این شرکت است.

در ادامه رضایی مسئول حراست شرکت یکی از دغدغه های این مجموعه را معضل اعتیاد و دخانیات دانست و افزود: بدنبال راهکار علمی در این زمینه بودیم که تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی استان یزد مبنی بر صنعت و معدن بدون دخانیات منعقد شد و امیدواریم این طرح ۴ ساله افق روشنی برای پرسنلی که دچار این بیماری هستند و نجات خانواده آنان باشد.

وی ادامه داد: در بحث کووید ۱۹ نیز آنچه در توان داشتیم برای کمک به مجموعه اچ اس ای و روابط عمومی شرکت انجام دادیم و خوشبختانه نسبت به استان درصد رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر و مبتلایان کمتر بوده است.

سپس وحید جعفری رئیس سلامت و بهداشت محیط کار استان یزد یکی از مجموعه هایی که به مسئولیت اجتماعی خود به خوبی عمل کرده را شرکت سنگ آهن مرکزی دانست و تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی نه تنها در شهرستان که فراتر از آن به مجموعه سلامت استان کمک کرده است.

وی ضمن تشکر از واحد اچ اس ای و تلاش های آنان گفت: شرکت سنگ آهن در بحث اطلاع رسانی و آموزش در خصوص بیماری کرونا بسیار خوب عمل کرده و باید گفت واحد روابط عمومی پویا و قوی دارد.

جعفری از جمله اقدامات قابل تقدیر این مجموعه را ارائه خدمات و کمک به بازنشستگان شرکت سنگ آهن در هر کجای این کشور پیرامون بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: می توان از این شرکت به عنوان مجموعه بی نظیر در کشور یاد کرد. یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی در کشور است و همه صنایع ما در این بحث فعال بودند و این نشأت گرفته از حسن تدبیر و اندیشه مدیر صنایع و معادن و تیم HSE و بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه سالیانه ۸ میلیون نفر در جهان به دلیل استفاده از دخانیات جان خود را از دست می دهند که از این میزان ۱٫۲ دهم میلیون نفر مرگ ها ناشی از دود دست دوم (دخانیات) است،اظهار کرد: امیدواریم این مجموعه به عنوان اولین صنعت و معدن بدون دخانیات در کشور موفق عمل کند و ما نیز کمک خواهیم کرد.

گفتنی است در این نشست،کوهگرد حسینی معاون فنی شبکه بهداشت و درمان، زکی زاده از بهداشت محیط شهرستان،حیدری پور معاون مدیر عامل شرکت سنگ آهن ، غلامرضاپور مدیر HSE، رضایی مسئول حراست، فخری بافقی مدیر روابط عمومی ، اسلامی مدیر انرژی، فتاحی رئیس محیط زیست و بهداشت محیط شرکت سنگ آهن، امیر سرداری مدیر حوزه مدیرعامل حضور داشتند.

IMG-20210704-WA0055

IMG-20210704-WA0056

IMG-20210704-WA0054

IMG-20210704-WA0053

IMG-20210704-WA0052


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page