کتاب مخزن علم برای یک جامعه است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 24 آبان 1391

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، امام جمعه بافق در دیدار اعضا و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان با اشاره به جایگاه کتاب در اسلام اظهار داشت : مهمترين آموزه ي ماندگار که توسط نبي مکرّم اسلام براي مسلمانان به جای مانده است ، توجه و عنايت ويژه اي بود که آن حضرت به امر علم آموزي که زمينه ساز تعليم و تربيت ديني مي باشد، داشته اند.

وی ارزش تمدن‌هاوفرهنگ‌ها را وابسته به ذخائروپشتوانه هاي فرهنگي آنها دانست و گفت: ازميان ذخائرفرهنگي،آنچه بيش ازهمه ارج ومنزلت دارد،فرهنگ مكتوب است.

“حجت الاسلام سلیمانی” افزود: خداوند متعال درآیات قرآن کریم نخست،ارزش قلم را بواسطه قسم يادكرده زیرا قلم انتقال دهنده علم است .

وی با تاکید بر اینکه اسلام یک دین فرهنگی است تصریح کرد: برای رشد فکری جامعه تمام ائمه اطهار (ع) یک حرکت و نظام فرهنگی را دنبال کرده و به سرانجام رساندند.

امام جمعه بافق گفت : ما تا قرن هشتم طلایه دار علم در سراسر دنیا بوده و از دانشمندانی مانند ابن خلدون بهره بردیم .

سلیمانی با اشاره به اینکه کشور ما در گذشته بالاترین دانشگاهها در سطح دنیا داشته است، گفت : بجز مراکز علمی کوفه و مصر ما در ایران سه دانشگاه در خراسان ، شیراز و اصفهان جزء مهمترین مراکز علمی و فرهنگی در سطح دنیا بودند و این افتخاری برای فرهنگ و دین ماست .

سرپرست فرمانداری بافق نیز در این نشست ضمن تبریک هفته کتاب ، کتاب را غذای روح انسان تلقی کرد و گفت: همانگونه که جسم و کالبد انسان نیاز به تغذیه سالم دارد روح انسان نیز به یک غذای معنوی نیاز دارد که آن کتاب می باشد.

“علیرضا صمدی” پایه ی شکوفایی علمی یک تمدن را کتاب خواند و گفت: هرقدر که استفاده ازیک علم یا صنعت دریک جامعه شایع شود ، به همان مقدار وسایل وابزار مورد نیاز آن برای بدست آوردن علوم بیشتر می شود.

وی با اشاره به آیات سوره علق گفت: اولین آیه ای که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد ، آیه اول سوره علق بود که حکایت از خواندن دارد.

صمدی با تاکید برای جایگاه والای کتاب در دین مبین اسلام خاطر نشان کرد : ماندگاري کتاب نسبت به ديگر عناصر فرهنگي از ظرفيت بيشتري در اين خصوص برخوردار است و پيش زمينه بسياري ازکارهاي فرهنگي محسوب مي شود.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه های عمومی بافق با بیان اینکه بیش از ۳۸ هزار نفر در کتابخانه های شهرستان عضویت دارند، افزود: در مجموع تعداد ۴۹۵۹۲ عنوان و ۶۰۰۸۷ نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان و همچنین ۷۵  عنوان و ۱۸۷ نسخه کتاب بریل نیز برای نابینایان در کتابخانه شهیدبهشتی آهنشهربافق وجود دارد.

“زهرا ابولیان” با اشاره به برنامه و اقدامات این نهاد در شهرستان گفت: درصدد هستیم که انشاا… در صورت تکمیل تجهیزات کتابخانه روستایی ، اولیت کتابخانه عمومی روستایی را در شهرستان دایر کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه های شاخص این کتابخانه مجهز شدن کتابخانه عمومی به سیستم پیام مشرق است که اعضا می توانند بصورت شبکه و آنلاین به کل کتابخانه های سراسر کشور برای جستجوی کتاب درسترسی داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم تعداد 22 نفر از نفرات برتر مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب با اهدا هدیه تجلیل شد .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page