جناب آقای صباغیان به سیاستهای یک بام و دو هوا در حوزه تقسیمات کشوری مربوط به بافق پایان دهید( بازنشر)

دسته: مقالات
۴ دیدگاه
شنبه - 20 شهریور 1400

جناب آقای صباغیان نماینده محترم مردم شریف بافق در مجلس شورای اسلامی ؛ شما در جلسه پرسش و پاسخ مردمی و مسئولان بافق در محل مسجد جامع اظهار داشتید(….معدن D19 از لحاظ قانونی در حوزه اردکان است….) لذا به منظور روشن شدن موضوع و تنویر افکار عمومی در خصوص مطلب تامل برانگیز و غیرقابل قبول که احتمالاً بر اساس عدم آگاهی یا اطلاعات اشتباه شما می باشد مطالبی را خدمتتان عرض می کنم.

عضو محترم کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی، حضرتعالی از واژه قانون در خصوص مرزهای جغرافیایی بافق و اردکان سخن راندید لطفاً بفرمائید منظورتان کدام قانون است؟
حاکمیت قانون جنگل بمعنای مقررات نانوشته مافیای تزویر،قدرت طمعکاران افزون خواهی که هیچ حد و محدوده خاص احترام به قانون و حقوق دیگران درآن نیست یا حاکمیت قانون به مفهوم قانون مداری، تامین عدالت، منطق و انصاف بدور از نیرنگ و دسیسه می باشد؟

چگونه است که حضرتعالی با اصرار و پیگری مداوم مسئولان شهرستان بافق را به پای میز مذاکره در خصوص مرزهای شمال و شمال شرقی بافق فیمابین بافق و بهاباد بین دهستانهای جلگه بهاباد و کوشک بافق در منطقه چاه گز ترغیب می کنید اما بافق و اردکان را خیر؟ و این درحالی است که:اولاًتوجه نمی کنید که دهستانهای جلگه بهاباد و کوشک بافق و رباطات اردکان بعنوان دهستانهای استثنایی در یکزمان به همراه یکدیگر به دهستان ارتقاء پیدا کردند ثانیاً از این نکته مهم غافلید که مولفه های تقسیمات کشوری واقع درمناطق چاه گز، آریز و کویر کربنو فیمابین بین معادن و مکانها و نقاط مناطق مذکور به قدری ارتباط تنگاتنگ و مستقیم و نزدیکی دارند که هرگز و هرگز نمی توانید برای بررسی ابهامات و نارسایهای قانونی این مناطق را از یکدیگر تفکیک و مجزا نمائید یا به عبارتی وضعیت تقسیمات کشوری بافق و بهاباد را بررسی و بافق و اردکان را که به نظر بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران ابهامات و نارسایهای قانونی زیادی وجود داشته و نیز به اثبات رسیده است را از هم مجزا نمائید. ثالثاً تمامی شاخصه های مانند محدوده ثبتی، قلمرو عرفی، اوضاع طبیعی و زیستی و محدوده دهستانبندی و شهرستان و غیره در تقسیمات کشوری از گذشته تا کنون بر این مناطق در شرایط پایدار، همگن ،متناسب، برابر و قانونی هستند که بر خلاف قانون به اردکان ملحق گردید رابعاً با توجه به رابطه تنگاتنگ و مستقیم مناطق چاه گز، اریز و کویر کربنو وجب به وجب این مناطق بایست با جدیت و دقت عمیق و وسواسی خاصی با قوانین تقسیمات کشوری مطابقت داده شود که اگر غیر از این باشد جفا و ظلم در حق مردم شریف بافق می باشدخامساً قولهای متعدد استاندارسابق، فعلی و معاون سیاسی و امنیتی و دیگر نهادها در خصوص بررسی و رفع ابهامات مرزبندی به ظاهر قانونی بافق و اردکان که در پی مکاتبات و دلایل قانونی مسئولان بافق بعنوان یک خواسته مهم مردمی است به حساسیت موضع موصوف می افزاید.

ناظر محترم قانون زمانی می توان به قانونمند بودن مرزهای جغرافیایی بافق و اردکان اذعان کرد که به ابهامات و سوالات ذیل پاسخ و رسیدگی گردد :

۱- چرا بافق و اردکان که بعنوان قدیمیترین شهرستان استان در ۴۸/۵/۴ شمسی با مصوبه هیات دولت همزمان به شهرستان ارتقاء پیدا کردند و نیز جایگاه آنان تعیین، تثبیت و شکل دهی شده بود بایست حدود ۷۵۰ کیلومتر مربع از اراضی منابع طبیعی ومستعد معدنی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تن سنگ اهن به ارزش هزاران میلیارد تومان از بافق انتزاع و برخلاف قانون به اردکان الحاق گردد؟

۲- چرا در خلافی محرز بر خلاف قانون ایجاد ۷۷ واحد دهستان فاقد نصاب جمعیتی بخشی از محدودهها و بلوک بندیهای شمال دهستانهای کوشک و مبارکه بافق انتزاع و به دهستان رباطات اردکان ملحق گردید؟

۳- چرا مصوبه ترسیمی ۲۰/۴/۷۲ دهستانبندی(مرزبندی دهستانهای کوشک،جلگه ومبارکه بافق با رباطات اردکان) بطور رسمی به شهرستان بافق ابلاغ نگردید. و در سال ۹۲ بطور غیر رسمی با انهم به زور و وساطت امام جمعه، استانداری یزد مسئولان بافق را به درجریان مسئله به این مهمی قرار دادند.

۴- چرا در حرکتی مرموزانه مرزبندی ترسیمی بافق و بهاباد و نیز بافق و اردکان با نقشه تفضیلی ۵۰۰۰۰/۱ با تاخیر ۱۳ ساله در سال ۱۳۸۵ به بافق ابلاغ گردید؟

۵- چرا در اقدامی مشکوک، بعضاً خلاف قانون و غیر ضروری ۴۴ نقطه شامل روستا، مکان، معدن و غیره در حین اجرای قانون ۷۷ واحد دهستان فاقد نصاب جمعیتی از دهستان جلگه منتزع و به دهستان کوشک بافق(شامل معادن منطقه چاه گز) الحاق گردید و در سال ۱۳۷۵ این نقاط با پیشنهاد معاون سیاسی وقت مجدداً به دهستان جلگه برگردانده شده؟

۶- چرا به اجرای تصحیح صورتجلسه و توافقنامه ۱۹/۱/۷۳ و نظریات کارشناسی پیوست آن که بین مسئولان شهرستان بافق و اردکان و نمایندگانی از بهاباد و نیز مقامات ارشد استانی و کشوری تایید و امضاء شده، توجه جدینمی شود؟ و این در حالی است که از مفاد این صورتجلسه تا به امروز از سوی استانداری یزد طی دوران مختلف به طور یکجانبه، بعضاً مغرضانه و گزینشی به نفع اردکان استفاده می شود.

۷- چه کسی پاسخگوی رفع شائبه های موجود تحریف، سوءجریانات اداری، رفتارهای تبعیض آمیز و مکاتبات خلاف واقع و غیره مقامات می باشد؟

جناب اقای صباغیان شرایط کنونی نماد عینی و تمام عیار قانون گریزی، رفتارهای تبعیض آمیز و سیاستهای یک بام و دوهوا وغیره است که مافیای تقسیمات کشوری برای ادامه سناریوی نظیر چادرملو در مناطق مذکور جهت تثبیت این محدوده مغایر با قانون و ظالمانه به شدت در حال اجرا می باشد.

به اعتقاد نگارنده حضرتعالی با اظهارات تامل برانگیز تقسیمات کشوری خود که احتمالاً براساس عدم آگاهی یا اطلاعات اشتباه کارشناسان بی انصاف در اختیار آنجناب قرار گرفته است بطور ناخواسته در حق مردم بافق که سالها از ظلم و بی عدالتی رنج می برند جفا و ستم می کنید و چرا که خود همواره بعنوان مدعی صیانت از قانون و اجرای عدالت اولین نقض کنندگان عدالت و حقوق مردم شریف بافق خواهید بود. پس لطفاً و لطفا با اعمال و کردار خودتان درزمین رانتهای تقسیماتی بازی نکنید چرا که اجرای صحیح قانون و عدل و داد برای انان پشیزی ارزش ندارد.

مولای متقیان حضرت علی(ع) می فرمایند: اَلْعامِلُ بِالظُّلْمِ وَ المُعینُ عَلَیْهِ وَ الرّاضِیُ بِهِ شُرَکاءُ ثَلاثَهٌ.
شخص ستمکار و کمک کننده بر ظلم و آن که راضی به ظلم است، هر سه با هم شریک اند.

دوستدار شما _ مهدی رنجبر بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 شهریور 1400 - 8:11 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام خداقوت آقای رنجبر
پیشنهاد می دهم یه مناظره اقای صباغیان و رنجبر انجام بدهند

نقی مخصوصی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 شهریور 1400 - 12:36 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از قرار معلوم هر کجا معدنی هست به اسم بافقه برادر من وقتی پشت مردم بهابادکبیر را در برابر اردکون خالی وبه آنها خنجر زدید حالا هم تقاص پس بدهید! هر کس باد بکارد،طوفان درو خواهد کرد

قلی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 شهریور 1400 - 10:34 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کی باشه این دوسال دیگه هم تموم بشه شاید آبروی بافق وبافقی کمتر توسط این نماینده بره

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 22 شهریور 1400 - 9:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
درود بر آقای رنچبر. منتظر پاسخ اقای صباغیان هستیم. ممنون از بافق فردا . لطفا پاسخ دفتر آقای صباغیان را هم منتشر کنید. تا ببینیم اوضاع از چه قراره…….

You cannot copy content of this page