برگزاری دومین دوره بازآموزی و آموزش ضابطین دادگستری در محل اداره منابع طبیعی بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
یکشنبه - 21 شهریور 1400

به منظور آشنایی بیشتر مأمورین یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست شهرستان بافق با قوانین، مقررات و ضوابط قضایی، دومین دوره بازآموزی و آموزش ضابطین دادگستری با هماهنگی و همکاری دادگستری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان برگزار شد .
این دوره بازآموزی و آموزشی ضابطین دادگستری که با حضور دادستان، رؤسا، کارشناسان یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق برگزار شد، دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان بافق بعنوان مدرس دوره، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی هرچه بیشتر کارشناسان یگان حفاظت با آیین دادرسی کیفری و وظایف ضابطین دادگستری در راستای انجام تکالیف و مأموریت های قانونی سازمانی و ارتقاء مهارت ها برشمرد.
چمران بهارلویی اظهار داشت: یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست شهرستان بافق به عنوان ضابطین خاص دادگستری محسوب می شوند.
بهارلویی ادامه داد: ضابطین دادگستری در واقع مأمورانی هستند که تحت نظارت و تعلیم مقامات قضایی در کشف جرم و حفظ آثار جرم، جلوگیری از فرار و پنهان شدن متهمان و همچنین اجرای تصمیمات قضائی بر حسب قانون اقدام می کنند.
دادستان شهرستان بافق ضمن تعریف مفاهیم ضابطین و انواع آن ، وظایف و حدود اختیارات ضابطین، آیین دادرسی کیفری، جرم مشهود و غیرمشهود، مواد قانونی ۲۸، ۲۹، ۳۰، ۳۲، ۴۳، ۴۴ ، ۴۵ و ۵۷ را برشمرد.
چمران بهارلویی خاطرنشان کرد: به حاضرین، گواهی شرکت در دوره پس از شرکت در آزمون مربوطه اعطا می شود و کارت شناسایی ضابطین قدیمی نیز تمدید و برای ضابطین قضایی جدید نیز کارت ضابط قضایی مورد تایید دستگاه قضایی صادر خواهد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page