بزودی،افزایش کیفیت آب تصفیه خانه های سطح شهر

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 23 شهریور 1400

امروز بیست و دوم شهریور داشتم از خیابان عبور می کردم؛ متوجه شدم بیرون اداره آبفای بافق، تعدادی شهروند جمع شده‌اند؛ ایستادم ؛پس از پرس و جو متوجه شدم که مدیر عامل آبفای استان یزد ،طبق اطلاع رسانی قبلی، امروز در اداره آبفای بافق پاسخگویی ارباب رجوع می باشد. داخل که رفتم دیدم تعدادی از شهروندان و سکنه بافق و روستاها برای ملاقات با ایشان حضور خوبی دارند؛ سعی کردم با تنی چند از ارباب رجوع حاضر، گفت‌وگویی داشته باشم و نظراتشان را در مورد این اقدام آبفای استان و نیز ارزیابی نقش این ملاقات در حل مشکلات و رضایت های مردمی، داشته باشم؛ خوشبختانه اکثر ارباب رجوع از نتیجه، راضی بودند؛ من هم برای طرح چند مشکل مطرح روستایی و نیز پی گیری در خصوص علت افت کیفیت آب و نیز عدم تعویض فیلترهای مربوط به ایستگاه های تصفیه آب سطح شهر موفق شدم به عنوان شهروند با ایشان دیدار نمایم ؛چهار مشکل را مطرح کردم که در خصوص حل سه مشکل، دستور صریح صادر و پیگیری به عمل آمد؛ یکی از مشکلات تبیین شده ، طرح عدم رضایت شهروندان از کیفیت آب تصفیه خانه های احداث شده در سطح شهر بود؛ ریاضتی- مدیرعامل- طی تماسی تلفنی ،فی المجلس، دستور خرید و اقدام سریع را صادر نمود، که امید است طی چند روز آینده شاهد حل این مشکل نیز باشیم .
در هر صورت، طی گفتگو با مراجعه کنندگان و نیز ندای ناخودآگاه درونی خودم، جمله ای که بین نظرات مشترک بود :
واقعاً اقدام قابل تحسینی است ؛کاش مدیرکل های دیگر هم یاد می گرفتند و گاه گاهی در شهرستا ن ها و بخش هامستقر می شدند و به کار مردم رسیدگی می کردند .

اعتراض به افزایش بی رویه آب بهای روستایی

در این دیدار،عمده ترین مشکل مراجعه کنندگان، اعتراض به افزایش نرخ سرسام‌آور آبهای روستایی طی چند ماه اخیر بود؛ از یک سوال کردم چقدر برایت آب بها صادر شده است؟ گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان. گفتم :حتماً بنایی داری؟ گفت: نه. سوال کردم :پس برای چه؟ گفت: دو- سه ماهی است که آب بها را زیاد صادر می‌کنند؛ از ۴۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان برای برخی از اهالی قبض صادر شده است.
با شخص مدیر عامل صحبت کردم؛ گفت :این یک مصوبه ای است که اخیراً در حال اجرا می باشد؛ وی افزود: برای روستاییان غیر ساکن دائم، آب بها تا ۸ متر مکعب، مشمول تخفیف و مابقی به صورت تصاعدی محاسبه می شود. اصغر ریاضتی در خصوص راهکار حل این مشکل گفت: این طبق قانون است؛ مگر اینکه تغییر یا مصوبه جدیدی صادر شود؛ البته وی قول داد که مشکل را به مراجع بالا منعکس خواهیم نمود.
خوبست که این مشکل از جانب فرمانداری،بخشداری و نماینده مجلس نیز مورد پی گیری جدی قرار گیرد.

مخلص کلام:
این دیدار، یک اقدام جهادی و مناسب است؛ امید است مورد توجه شخص استاندار قرار گیرد؛ دستور فرمایند که در سال، حداقل یک دیدار مردمی به همین شکل در شهرستان‌ها و بخش ها برگزار شود تا مردم دعاگویشان باشند.
محمد عباسی- روزنامه نگار


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page