منابع تامین اعتبار ساخت یک میلیون مسکن در کشور اعلام شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 29 شهریور 1400

منابع تامین اعتبار ساخت یک میلیون مسکن در کشور اعلام شود؛ دولت به هیچ عنوان اقدام به استقراض از بانک مرکزی برای ساخت مسکن نکند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه منابع تامین اعتبار ساخت یک میلیون مسکن در کشور اعلام شود، گفت: دولت به هیچ عنوان اقدام به استقراض از بانک مرکزی برای ساخت مسکن نکند.

محمدصالح جوکار بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان یزد با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایفی که دولت‌ها برعهده دارند ساخت مسکن برای شهروندان به ویژه جوانان است اظهار داشت: متاسفانه در طول فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم دولت در ارتباط با ایجاد مسکن برای مردم کوتاهی به عمل آورد.
وی تصریح کرد: این کوتاهی سبب شد که در کشور با مشکل جدی کمبود مسکن مواجه شویم و در کنار آن، فعالیت سودجویان و دلالان حوزه مسکن و نبود نظارت دقیق، زمینه افزایش چندصد درصدی خرید و فروش مسکن و همچنین اجاره بها را به دنبال داشته است.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور و همچنین برنامه ارائه شده از سوی وزیر راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور گفت: قطعا مردم از دولت و رئیس جمهور انتظار دارند به تمام وعده‌هایی که داده به صورت کامل عمل کنند و بحث مسکن یکی از مهمترین درخواست‌هایی است که مردم از مسئولان دارند.
جوکار خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه شود، لزوم تعیین و اعلام منابع تامین اعتبار ساخت این میزان مسکن در کشور است.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه منابع تامین مسکن به هیچ عنوان نباید منجر به مقروض شدن دولت شود ادامه داد: متاسفانه در دوره‌های مختلف دولت‌ها برای انجام پروژه‌های کلان اقدام به استقراض از بانک مرکزی می‌کردند و همین اقدام منجر به ایجاد مشکلات متعدد برای آینده کشور و دولت می‌شد.

وی تصریح کرد: قطعا استقراض از بانک مرکزی خط قرمز است و به هیچ عنوان نباید دولت برای تامین اعتبار لازم ساخت این میزان مسکن اقدام به استقراض از بانک مرکزی کند.
جوکار تاکید کرد: در هر دوره‌ای که دولت‌ها برای انجام پروژه‌های خود اقدام به استقراض از بانک مرکزی کردند، به فاصله کوتاهی شاهد تورم افسارگسیخته و گرانی‌های سرسام‌آوری بودیم که چوب آن مستقیم بر سر مردمی وارد می‌شود که اقدام به استفاده از این طرح کرده‌اند.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی نسبت به استفاده از پول بی پشتوانه در پروژه تامین یک میلیون مسکن در کشور هشدار داد و عنوان کرد: به هیچ عنوان دولت نباید برای تامین مسکن مورد نیاز کشور از پول بدون پشتوانه استفاده کند و لازم است حتما منابع تامین این اعتبار به صورت شفاف و مشخص اعلام شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شواری اسلامی اظهار امیدواری کرد که دولت با جدیت هرچه تمام و اعلام منابع تامین اعتبار، وعده تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور را اجرایی کند.
جوکار با تاکید بر اینکه متقاضیان مسکن مهر در کشور عمدتا جوانان و دهک‌های پایین جامعه بودند اظهار داشت: این سابقه به خوبی نشان دهنده تاثیر بسیار بالایی است که تامین مسکن برای رفع مشکلات اقتصادی دهک‌های پایین جامعه دارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page