طبع معنی آفرینت درفشانی می کند

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
شنبه - 17 مهر 1400

طبع معنی آفرینت درفشانی می کند
آفرین وحشی به طبع درفشانت آفرین.
تاریخ این سرزمین پرگهر، پر است از گنجینه های ادبی که از روح پاک ادیبان و شاعران عارف مسلک و چیره دست آن سرچشمه گرفته و با حکمتهای نغز و پرمغز، ممزوج گشته و طی قرون و سالهای متمادی، دل تشنگان معرفت و هدایت را سیراب کرده است.
کمال الدین محمد وحشی بافقی از مشاهیر فرهنگ و ادب ایران زمین است که در جایگاه برترین‌های شعر و ادب ایران جای دارد، اشعار وی تجلی عشق پاک ومجرد است که از منبع لایزال الهی نشات می گیرد .وی در جهان عشق و شیدایی و سوز و گداز و دلباختگی و مهرورزی، مردی یگانه و دلباخته‌ای بی‌مانند است. بی‌گمان اگر این عشق آتشین و سوزان در نهاد او زبانه نمی‌کشید و در اندرون خسته‌اش این آتش نهانی و خدایی کوره‌وار نمی‌تابید، این همه سخنان سوزناک و آتشین و سروده‌های جانگداز و دردناک در دیوانِ کلان او پدید نمی‌آمد. راز سوزندگی و آتشباری سخنان وحشی بافقی جز این نیست که آن سخنان از دلی دردمند و سینه‌ای آتش افروز برآمده است.
۱۸ مهرماه روز بزرگداشت این شاعروارسته و عارف پرآوازه ایرانی است. اینجانب این روز را به تمامی فرهیختگان و مردم فرهنگ دوست ایران و همه پارسی زبانان و پارسی خوانان علی الخصوص مردمان نجیب و شریف شهرستان بافق، تبریک و تهنیت می گویم وسعادت و سلامتی پویندگان طریق ادب و معرفت را از ساحت فضل خداوند تبارک و تعالی مسألت دارم.

دکتر حسین ارجمند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page