امضای تفاهم‌نامه بین اداره منابع طبیعی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برای حفظ و ترویج فرهنگ منابع طبیعی

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات , محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 21 مهر 1400
امضای تفاهم‌نامه بین اداره منابع طبیعی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برای حفظ و  ترویج فرهنگ منابع طبیعی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک في مابين اداره منابع طبيعي و آبخيزداري و دانشگاه آزاد اسلامي واحد بافق در زمینه ي حفظ و ترويج فرهنگ منابع طبیعی شهرستان بافق امضاء شد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در زمینه ی حفظ و ترویج فرهنگ منابع طبیعی شهرستان بافق امضاء شد.

در این جلسه که با حضور رؤسای اداره منابع طبیعی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برگزار شد کمال کریمی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق هدف از انعقاد تفاهم نامه را شرح داد.

کمال کریمی ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به منابع طبیعی و محیط زیست گفت: وسعت شهرستان بافق به میزان یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۶۰۰ هکتار است که از این میزان قریب به ۴۰۰ هزار هکتار آن را اراضی بیابانی تشکیل می دهد.

کریمی با اشاره به سرعت بادهای جنوب شرقی شهرستان که باعث ایجاد گرد و غبار و طوفان های معروف به باد سیاه می شود اظهار داشت: از سال ۱۳۸۷ این اداره اقدام به تثبیت شن های روان با نهالکاری گونه های سازگار در کانون بحرانی فرسایش بادی منطقه گودگوار بافق نمود که برای این طرح ۵ هزار هکتار پیش بینی شده است و تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار آن تثبیت شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: هدف از این تفاهم نامه گسترش فرهنگ حفظ و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان و استفاده از ظرفیت خانواده های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حفاظت و مدیریت پایدار منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز است.

کمال کریمی درختکاری توسط اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان این دانشگاه را در ترویج و فرهنگ درختکاری و اثرات مثبت آن در جلوگیری از ورود گرد و غبار به شهرستان مهم دانست.

در ادامه فتاحی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق گفت: انعقاد این تفاهم نامه با اثرات برگشت پذیری در شهرستان همراه است و امید است در راستای حفظ و ترویج فرهنگ منابع طبیعی شهرستان گامی مؤثر برداشت.

در پایان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق از علاقه‌مندان به حفظ منابع طبیعی خواست به سایت https://hamyartabiat.frw.ir مراجعه و با تکمیل اطلاعات خود، نام نویسی کنند تا به عنوان همیاران طبیعت در سامانه ثبت و برای آنها کارت همیار طبیعت صادر شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page