کمال انسانی با علوم مادی صرف حاصل نمی شود

دسته: دانشگاه , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 3 آبان 1400

امام جمعه بافق در جلسه تقدیر از عوامل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بافق که همزمان با میلاد پیامبر مهربانی ها محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) برگزار شد، با بیان اینکه علم نوری است که خدا در قلب هر مومنی که بخواهد قرار می دهد گفت:کمال انسانی با علوم مادی صرف حاصل نمی شود.

حجت الاسلام محمد رضا سعادت فر ادامه داد: یک سؤال اساسی که مطرح است این است که آیا می توان بین علوم تمایز قائل شد یا نه؟ و اگر چنین تمایزی قائل باشیم بین کدام علوم و چگونه؟

امام جمعه بافق گفت: علم زمانی علم است که باعث کمال انسان بشود و بی شک با علوم صرفا مادی نمی توان به کمال رسید لذا باید ارتباط قطعی بین علوم مادی و الهی حاصل شود.

امام جمعه بافق خطاب به اساتید دانشگاه گفت: ما وظیفه داریم خودمان و دانشجویانمان را با علمی که در اختیار داریم به خدا برسانیم و اگر اینگونه عمل نکنیم ظلم به علم، استاد و دانشجوست.

حجت الاسلام سعادت فر در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کمرنگ بودن صفا و صمیمیت بین افراد و احزاب سیاسی گفت: یکی از اشکالات ما در عدم حمایت از یکدیگر، ایده آل نگری است.

امام جمعه بافق تصمیم گیری بر اساس تحلیلات مطالعه نشده را یکی دیگر از عوامل تخریب افراد و عدم صفا و صمیمیت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ما انسانها گاهی بر اساس تصورات خودمان و بر اساس هوای نفس، دیگران را نقد می کنیم که این موضوع باعث حذف افراد مستعد برای مدیریت های خرد و کلان می شود.

دکتر عباس فتاحی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش همه همکاران دانشگاه در بدست آوردن رتبه برتر فرهنگی، خواستار تداوم صمیمیت و همدلی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه برای کسب رتبه های مختلف در سطح واحدهای دانشگاهی شد.

در پایان این مراسم با اهداء لوح سپاس و هدیه نقدی از معاون واحد، مسؤل امور فرهنگی _ دانشجویی، مسؤل کانون بسیج اساتید، کارشناس فرهنگی و مسؤل روابط عمومی دانشگاه به خاطر ارتباط مستقیم در حصول رتبه فرهنگی با درجه خیلی خوب، بین واحدهای سطح سه دانشگاه های آزاد اسلامی تقدیر شد.

IMG-20211025-WA0140

IMG-20211025-WA0138

IMG-20211025-WA0139

IMG-20211025-WA0141

IMG-20211025-WA0142

IMG-20211025-WA0144


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page