بافق و روز مجلس

دسته: سیاسی , مقالات
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 11 آذر 1400

دیروز دهم آذر، روز مجلس بود.روزی که طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی در تقویم به نام روز مجلس خوانده می شود .
۲۸ سال پیش مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۳ تیر سال ۱۳۷۲ با تصویب ماده واحده‌ای، روز ۱۰ آذر ماه، سالروز شهادت مجتهد مجاهد و سیاستمدار متعهد آیت الله سید حسن مدرس را به عنوان روز مجلس نامگذاری کرد.
۱۰ آذر ۱۴۰۰ گذشت اما ندیدم در بافق، مسؤل یا موسسه ای این روزرا به نماینده بومی شهرمان یا اعضای دفتر او تبریک بگوید و بعید هم می دانم کسی در ۵ شهرستان دیگر استان این کار را کرده باشد. حتی دریغ از صدور یک پیام تبریک یا گرامیداشت.

در حالی که در هفته های مناسبتی نامگذاری شده به نام افراد و ارگانها، شاهد آن هستیم که مسؤلین و فعالین فرهنگی و اجتماعی به اداره و ارگانی که به مناسبت روز و هفته ای که برایشان در نظر گرفته شده، سر می زنند،روز و هفته شان را تبریک می گویند و بابت تلاشهایشان از ایشان تقدیر می کنند حتی اگر شده با تقدیم یک شاخه گل یا نثار یک لبخند.
نمی دانم چه شده که مجلسی که روزگاری داشتن نماینده بومی در آن برایمان جزو آرزوها بود و برای تحققش بالغ بر ۲۰ سال تلاش کردیم، امروز در راس افکار، گفتار و نوشتار مردم و مسؤلانمان در بافق نیست. همانگونه که در عمل، همانگونه که شخص نماینده می گوید، مجلس در راس امور کشور نیست.
مشکل از کجاست؟ علت این بی توجهی به چه بر می گردد؟
عملکرد شخص نماینده یا اطرافیان ایشان؟
نگاه غلط مسؤلان و مردم به نماینده و اطرافیان ایشان؟
اختلاف دیدگاه مسؤلین با دیدگاه و عمل نماینده یا اطرافیان ایشان؟
مایوس شدن مردم و مسؤلین و ندیدن خروجی مورد انتظار از داشتن نماینده بومی؟
یا …
به نظر می رسد چه این موارد باشد چه نباشد، حاصل این بی تفاوتی، یک دستاورد شوم در آینده بیشتر نیست و آن هم حذف نماینده بومی ازبافق در مجلس شورای اسلامی.

محمد علی قاسم زاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
حسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 12 آذر 1400 - 1:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

نماینده چه فعالیت مثبتی داشته؟
برای شماها خوب بوده و یک تبریک نگفتید!
ناراحت از نماینده بومی نیستیم ولی از عملکردش راصی نیستیم. فقط شعار!
ان صباغیان که آنطور داد برسر جواد عسکری که داشت کار می‌کرد و میزد حالا چرا سکوت!؟
باز در مدیر صندوق شدن جواد عسکری. ووووووووو بدعهدی های مسرور…… درآخر هم بگوید هرکه جای مسرور نگاه بافق نمی‌کرد! وقتی نماینده اینطور نگاهی به بومی و غیر بومی دارد پس چه توقعی از مردم عادی….

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 12 آذر 1400 - 11:59 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ان اکرمکم عندالله اتقیکم
جناب قاسم زاده
پاشین آشیل آینده بافق،دمیدن بعضی خواص بافق و به دنبال آن مردم بافق بر بومی گرایی صرف بدون در نظر گرفتن مولفه های دینی و بت ساختن از آن است ،دمیدن خواص به این مولفه بدون در نظر گرفتن آنچه گفته شد،پرتگاهیست بس خطرناک.یادگار داشته باشید تا گذر زمان نشانمان دهد مجددا،هرچند که تجربیات گذشته را دوست نداشته باشیم یادآوری کنیم و از آن عبرت بگیریم.

You cannot copy content of this page