صحبتهای دقیق، فنی و از روی علم و آگاهی فرماندار بافق در حضور وزیر اقتصاد

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
شنبه - 27 آذر 1400

 
فرماندار شهرستان بافق در نشست شورای اداری که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی و برخی از مسوولین برگزار شد بر استقلال مالی معادن سنگ آهن فلات مرکزی تاکید کرد.

سید مهدی طلایی مقدم با بیان اینکه مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی، مجتمعی مشمول ۱۳۷ معدن در کل فلات مرکزی کشور است از ساغند، اردکان ،طبس بافق و معادن دیگر گفت:این مجموعه مختص بافق نیست که برخی دفتر فلات مرکزی را دفتر معدن چاه گز عنوان می کنند.

وی افزود:این مجتمع زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید و ایمیدرو است و تا چند سال قبل در بحث موضوعات مالی استقلال داشتند.

فرماندار بافق خواستار بازگشت دفاتر مالی به شهرستان شد و عنوان کرد: با استقلال مالی علاوه بر پرداختی ها، کمک به کارگران، موضوع دو درصد شهرستان و بسیاری مسائل داخل بافق حل می شود.
وی به طرح بیمارستان ۹۶ تختخوابی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اشاره و عنوان کرد: بدنه، کف و نما انجام شده اما برای تکمیل این طرح تقریبا ۲۵ میلیارد تومان برای موتورخانه و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای سقف کاذب و تجهیزات لازم است.

وی ادامه داد:با دستور وزیر ۲۰ میلیارد تومان تامین شده با توجه به اینکه پروژه کددار است ۲۵ میلیارد از محل مسوولیت اجتماعی معادن باید پرداخت شود.

طلایی مقدم با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق همراهی خوبی در این خصوص دارد خاطر نشان کرد: مبلغ بالاتر از مبلغی است که در اختیار هیات مدیره و مدیر عامل می باشد با ابلاغ دولت ۲۵ میلیارد تومان نیز پرداخت می شود.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان بافق حیات بافق و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق را وابسته به حیات معدن چغارت عنوان کرد و گفت:مجموعه ی سنگ آهن با تمام معادن اطرافش از وزارت صمت با گرفتن تمام معادن به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیم شده در حال حاضر خوراک تمام و معادن در دست وزارت صمت مانده است اتفاقی که باید رخ دهد با تهاتر بدهی دولت دولت شود بدهی وزارت صمت به بدهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شود
طلایی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث کارخانجات لکوموتیو در بافق عنوان کرد: ظرفیت و پذیرش ۲۰۰ لکوموتیو در شهرستان وجود دارد که علم و دانش بومی شده حتی فرزندان بافقی در این رابطه کتاب نوشته اند که در دانشگاه های کشور تدریس می شود درخواست این است که هنرستان صنایع جوار ریلی ایجاد شود.

وی افزود: در فاصله ی ۵ کیلومتری ایستگاه راه آهن بافق، ایستگاه راه آهن مبارکه است تنها ۵ راه ریلی کشور که ظرفیت بسیار مناسب برای ایجاد اولین پهنه ی ریلی کشور دارد و خوشبختانه در جلسه ی قبل دستور گرفته شد و جزو مصوبات است که امیدواریم با اجرایی شدن خبر خوش برای مردم بافق باشد.
وی به مجتمع آهن و فولاد ابویی و طرح احیا نیز اشاره ای داشت و تصریح کرد: میلیگرد با کیفیت عالی در کشور توزیع می شود و برای طرح احیا مشکل تامین آب وجود دارد قبلا بافق در دشت ممنوعه نبود و از دو سال قبل وزارت نیرو منطقه را ممنوعه کرد در صورتی که ۳ سال قبل به آقای ابویی مجوز حفر ۲ حلقه چاه داده شده بود.

او ادامه داد: مشابه این مطلب برای سنگ آهن هم اتفاق افتاد اخیرا در شورای نظارتی استان با حضور اطلاعات، بازرسی،استاندار مصوب شد ۲ حلقه چاه حفر شود که بعد نیز در کارگروه اقدام استان با حضور رئیس کل دادگستری مصوب اما متاسفانه آب منطقه ای استان تا الان تمکین نکرده و مجوز حفاری نداده است.
فرماندار بافق به محور بافق زرند به همراه کمربند جنوبی که پروژه آن کددار است اشاره و عنوان کرد: درخواست تامین اعتبار داریم.
مقام مسوول گریزی نیز به ۱۵ مدرسه خیری در بافق زد و گفت: ۸ مدرسه در حال حاضر اسکلت بتنی آن انجام شده؛ همانطور که مستحضرید مدارس خیری تا مرحله اسکلت بتنی توسط خیر و ادامه کار توسط اداره کل نوسازی تا مرحله تکمیل و تجهیز باید انجام شود.

وی ادامه داد:برخی مدارس داخل کانکس آموزش می بینند با اخذ مجوز، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق اعلام آمادگی کرده همزمان ۱۵ مدرسه را ساخت و ساز نماید.

طلایی مقدم در ادامه با بیان اینکه جاده بافق کوشک بهاباد فوق العاده جاده خطرناکی است خاطر نشان کرد: باند دوم قطعه اول توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق زیرسازی آغاز و قطعه دوم نیز توسط معدن کوشک با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از محل مسوولیت اجتماعی شروع شده اما برای انجام ابنیه فنی این محل و اختصاص قیر باید جاده کددار شود تا از طریق خیرین کار ادامه یابد. ادامه دارد…


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page