عصر جمعه بود و در حضور وزیر…

دسته: مقالات
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 30 آذر 1400

به نام خدایی که منش و کردار نیک را به انسان ارزانی داشت و راه شناخت معرفت و حق شناسی را به بندگان نیکش آموخت.

آدینه روز، شاهد حضور وزیر محترم اقتصاد، جناب آقای خاندوزی در شهرستان بافق بودیم. فرصتی پیش آمد برای بیان مسائل و معضلات اساسی شهرستان بافق.

همانگونه که همه می دانیم، مردم ما با مشکلات بسیاری از جمله بیکاری، کمبودهای بهداشتی، مشکلات زیست محیطی و مسائل بیشمار دیگری روبرو هستند. چشم امید مردم در روز جمعه، به بزرگی بزرگان شهر بود.

رئیس و بزرگ هر شهری، فرماندار و امام جمعه محترم آن و مسئولان دیگر هستند. به حق فرماندار شهرستان بافق، بسیار منطقی و خوب به بیان مشکلات و راهکارهای اساسی آن پرداخت.

چند ماهی است، شهر ما پس از کناره گیری فرزند خود، که سالها در کسوت امام جمعه شهرستان خدمت کرد، میزبان حجت دیگری از بندگان صالح خداشده است.

آهنشهر از بدو ورود امام جمعه جدید تا کنون، میزبانی ایشان را بر عهده گرفته و تلاش کرده رنگ غربت بر سیمای مرد خدایی که باید راهنما، همراه و همدل ما باشند نیفتد.

طبیعی است که امام جمعه بزرگوار به دلیل ناآشنایی با شرایط شهرستان، برای شناسایی بیشتر، با افراد بسیاری صحبت کرده اند و به طور حتم اخبار درست را دریافت ننموده اند.

باز دایگان دلسوزتر از مادر ، با دروغ سازی و نیرنگ و تنها برای رسیدن به منویات خود راه ناسپاسی پیموده اند، از فرصت استفاده کرده، اخبار نادرست به سمع امام جمعه شهر مان رسانده اند.
مباحثی در جلسه مطرح شده که مهمترینش را مرور می کنیم.

بحث ملی برای همه ما مهم است اما از آنجا که آمدن یک وزیر آن هم وزیر اقتصاد شاید در سال یک بار اتفاق بیفتد، شایسته بود بیشتر به مسائل مهم و حیاتی بافق پرداخته شود. بزرگترین شرکت شهرستان بافق، شرکت معدنی سنگ آهن مرکزی است که نزدیک به شصت سال به فعالیت اقتصادی در سطح ملی مشغول است و به طور حتم و با توجه به شرایط دشواری که در پی تحریم ها گرفتارش بوده، توانسته فرهنگ کار را به خوبی در خود نهادینه کند و اجازه ندهد شرایط سخت اقتصادی کشور بر کارکنان و مردم بافق فشار آورد و در حال حاضر هم سکان هدایتش را در سخت ترین شرایط، به یکی از فرزندان کاردان خود سپرده است. امروزه همه شاهد آن هستیم که چغارت پیر با نظم و تلاش کارکنانش، به خوبی اداره می شود و با اطمینان به جلو می رود و این نشان از حضور مرتب کارگران و سرپرستان در محیط کار است.
سخنانی که جمعه شنیدیم، هم متعجبمان کرد هم به ما یادآوری کرد باید اطلاعات درست و واقعی را در اختیار امام جمعه محترم بگذاریم.

اگر از شش هزار کارگر و کارمند شرکت های بافق، دو هزار نفر تنها کارت بزنند و بروند، چه بر سر اقتصاد شهر ما می آید؟ آن هم زمانی که تکیه گاه اقتصادی شهرستان بافق، تنها معادن و کارگرانش هستند؟ چه مدرکی است که کارکنان بافقی حقوق بالای پنجاه میلیون دارند؟

چرا باید به جای نگرانی از مشکلات اساسی مردم، از تغییر مدیران سخن به میان بیاید؟ نتیجۀ دسیسۀ نیرنگ بازان، به جای اتحاد و یکپارچگی مردم شهرستان بافق، چیزی جز ایجاد تفرقه و نفاق است؟ چرا باید گروهی با اخبار اشتباه، اندیشۀ امام جمعه شهر ما را مورد هدف قرار بدهند.
سالها تلاش شد و برای آبادانی روستاها اقداماتی انجام گرفت. حتی مدارسی در روستاها ساخته شد تا مردم تشویق به ماندن در زادگاه خود شوند اما به دلیل مشکلات بی شمار دیگری که مجال بیانش نیست، باز روستاییان به شهر روی آوردند.

مشکل شهر ما در روستا نماندن روستائیان نیست، مشکل فراتر از این سخن هاست. اگر ما بخواهیم در بحث آب، جلو انتقال آب به بخش صنعت و معدن را بگیریم، چگونه چرخه صنعت بچرخد؟

شرکت سنگ آهن مرکزی تا کنون به تعهدات خویش در زمینه های مختلف عمل کرده است . حتی فراتر از آن، مسئولیت اجتماعی را با دقت بسیار مورد توجه قرار داده و در زمینه های مهمی مثل زمینۀ فرهنگی فعالیت های گسترده ای را به انجام رسانده است.

کارهای فرهنگی شرکت سنگ آهن مرکزی، گاهی از محدوده استان نیز فراتر رفته و رنگ و بوی ملی به خود گرفته است. راحت می توان از اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان استعلام کرد. نمونه کوچک فعالیت فرهنگی، برگزاری جشنواره های اثرگذار در سطح ملی است. یا دعوت از هنرمندان کشوری به بافق، برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف، اهداء کتاب ، تجهیز کتابخانه های شهرستان، کمک مالی و معنوی به نویسندگان شهرستان در زمینۀ چاپ کتاب، کمک های فرهنگی به دانشگاه ها، حوزه علمیه، مراکز فرهنگی مذهبی و صدها کار فرهنگی دیگر که مجال بیانش در این نوشتار نیست.

البته جز شرکت سنگ آهن شهرداری و فرمانداری شهرستان و شهرداری نیز در زمینه فرهنگ اقدامات مؤثری به انجام رسانده اند.

ما بر این امر واقفیم که سرمایه گذاری در بخش فرهنگ جزء ملزومات شهرستان است اما معضل نیست. ما نیاز به همدلی و هبستگی داریم تا بتوانیم بافق را به آن درجه برسانیم که لیاقتش را دارد.

چرا باید به جای ایجاد یک محیط آرام و امن جهت کار و ارائه پیشنهادهای سازنده، تنها اعتراض کنیم، شکایت داشته باشیم و اندیشه های خلاقانه را در گیر مسائل حاشیه دار سازیم؟

به امید آنکه اتحاد را در سطح شهرستان بافق نهادینه کنیم و با فشردن دست دوستی و مهر شهرستانی آباد و پرثمر داشته باشیم.

امضاء محفوظ


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 30 آذر 1400 - 1:58 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

در سنگ اهن نیروهای پرتلاشی هستند و همیشه حق و الناس را رعایت کرده و حالا هم از حرف امام جمعه ناراحت نیستند که بالاخره یک نفر حرف راست رو زد و کسانی از این سخن ناراحتند که خودشون کارت میزنند و میروند و از اجرای عدالت گریزانند وگرنه کسی که کار می کند که نباید ناراحت شود. ضمنا خود نیروهای سنگ آهن بهتر می دوندد چند درصد کار میکنند و چند درصد …

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 1 دی 1400 - 8:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام متاسفانه در بافق هنوز یاد نگرفتیم که نباید سخن خانه را به بیرون ببریم و حرفی که امام جمعه محترم مطرح نمودند از این جمله بود

You cannot copy content of this page