وارونه کردن حقایق و خطای تنش آفرین خانی زاده بهابادی در تقسیمات کشوری

دسته: مقالات
۷ دیدگاه
دوشنبه - 6 دی 1400

برادر بزرگوار؛ جناب آقای محمد مهدی خانی زاده،فرماندار سابق بهاباد
سلام علیکم
در پاسخ به مطالب تنش آمیز و متناقض جنابعالی در خصوص معدن چاه گز بهابادی در جلسه پایانی دوران ماموریت کاریتان،برای تنویر افکار عمومی مردم شریف بافق و بهاباد و به دور از منافع شخصی یا غرایض سیاسی لازم و ضروری میدانم تا مطالبی را به اختصار خدمتتان عرض نمایم که واقعیات موجود عیان گردد تا دیگر اینگونه خواسته های غیر منطقی در حضور مقامات تکرار نگردد و انشاءالله عقلانیت و عدالت با قدرت حکمفرما گردد.
جناب خانی زاده برای تکمیل اطلاعات اشتباه تان، باید بدانید که شهرستان بافق در تاریخ مردادماه ۱۳۴۸ با بخش حومه و بخش بهاباد با محدوده جغرافیایی مشخص طبق قوانین تقسیماتی با مصوبه هئیت دولت به شهرستان بافق ارتقاء و تثبیت گردید که مرزبندی روشن است.
همانگونه که می دانید در دهه هفتاد معدن چاه گز بهابادی به همراه ۴۴ نقطه در یک الحاق و انتزاع رفت و برگشتی غیر ضروری و موذیانه برخلاف قانون ایجاد ۷۷ واحد دهستان فاقد نصاب جمعیتی، بین دهستان جلگه بهاباد و کوشک بافق اتفاق افتاد که هدف اصلی سیاسیون فاسد، جدا کردن چادرملو و آب حوض تل نو از دهستان جلگه بهاباد به نفع اردکان بود. نهایتا با مصوبه اسمی دهستان جلگه۲۰/۱۲/۷۵ همین چهل و چهار نقطه به بهاباد الحاق گردید.
فرمودید ابهامی در معدن چاه گز وجود ندارد برخلاف حرف شما کلی ابهام، تناقض و حق دروغین ایجادشده وجود دارد که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.
۱-چرا بعد از گذشت بیست و پنج سال بازهم این مصوبه اسمی، امروز پیراهن عثمان می گردد؟
۲- نامه مورخ ۱۲/۱۲/۹۸ وزیر کشور سابق که ظاهرا حاوی یک پیوست گزارش خلاف واقع و انحرافی مرزبندی جغرافیایی بافق و بهاباد در بلوک چاه گز با کدام یک از ضوابط تقسیمات کشوری خصوصا حوزه آبریز بعنوان یکی از مولفه های آمره تقسیماتی منطقه آریز بافق مطابقت دارد و آیا وزیر کشور وقت از محتوای گزارشان ناعادلانه و تصمیمات نادرست مبتنی بر اشتباهات فاحش آگاه بود؟
۳- بفرمائید وظایف ذاتی کارشناسان تقسیماتی عمل و توجه جدی به ضوابط تقسیماتی است یا توجه به نفوذ و سماجت غیرقانونی سیاسیون بی انصاف است که حتی از پاسخ به سوالات منطقی عاجزند؟
۴- به نظر در این گزارش موصوف، علاوه بر اینکه به ضوابط تقسیماتی توجه نشده است در عدم تطابق مصوبات اسمی و ترسیمی بعنوان عرف درون سازمانی، نقاط جغرافیای نظیر معدن چاه گز بهابادی هم سندسازی و تشابه سازی اسمی و جا به جایی انحرافی و مکارانه معدن چاه گز بهابادی( آنومالی ۱۷) با آنومالهای ۱۴ و ۱۴A در محدوده بافق بر خلاف اسناد تقسیماتی صورت گرفته است مگر ابهام چیزی غیر از این است؟
۵– قابل توجه شما بزرگوار به جای فرافکنی، برای تکمیل اطلاعاتتان مکان، مزارع و مکانهای جغرافیایی مندرج در مصوبه اسمی ۷۵ دهستان جلگه نقاطی نظیر آب انبار جنگلبانی، آغل محمد علی علیپور، معدن چاه گز، اب انبار جهاد، معدن زریگان و.. نقاط دیگر عینا و دقیقا در اسناد و سرشماری مرکز آمار و برنامه و بودجه در سال ۶۵  و نیز فهرست اسناد تقسیماتی معاونت سیاسی و امنیتی در سال ۷۳ تحت عنوان فرم ۱ و ۲ با جی پی اس، کد آبادی و سایر ذکر عناصر تقسیمات کشوری چندین چند بار ثبت و ضبط شده است آیا دلیل و اسناد قانونی از این واضحتر وجود دارد؟
۲-قضیه صورتجلسه یکطرفه و ابهام آمیز دی ماه ۹۱ که در پی شکسته شدن لوله ها و تاسیسات چادرملو چیست؟
۶- عرض کردید از سال ۸۸ دو درصد فروش معادن ۱۴و ۱۴A بافق مطرح بوده است اولاً اگر برای شهرستان شدن بهاباد مساعدت بی شائبه و حُسن همجواری و اثبات برادری مسئولان بافق نبود امروز در منصب فرمانداری با قسم جلاله اینگونه بر طبل اختلاف و خواسته های غیر منطقی اصرار نمی کردید ثانیا وجدان و عدالت حکم می کند حتما مدارک و ضوابط تقسیماتی بعنوان اسناد بالادستی و اسناد معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در اکتشافات مقدماتی سال ۱۳۵۸ و اکتشافات تکمیلی، و جاده سازی اوایل دهه ۸۰ شرکت را مطالعه و تحقیق کنید تا مدیون مردم شهرستان بافق و گناه کش سیاسیون از خدا بی خبر نباشید.
۷-به نظر می رسید برخی حضرات بهابادی، به جای تشکر و وفای به عهد برای اجرای شرط برگرداندن سی و پنج پارچه آبادی به بافق که در پی مساعدت بی دریغ مسئولان بافق جهت ارتقاء بهاباد به شهرستان صورت گرفت، این موضوع را ابزاری برای خواسته های غیر قانونی و زیاده خواهی های بیش از حد خود برای چانه زنی ناجوانمردانه در آنومالی های ۱۴ و ۱۴A  در تابعیت شهرستان بافق قرار داده اند.
۸- ایا می دانید برای دعوت از پنج کارشناس بیطرف و غیربومی در حوزه های ثبتی، وزارت کشوری، معدنی و تقسیماتی و حقوقی بین مسئولان بافق و بهاباد صورتجلسه و توافق کردند که آنرا هم با کمال وقاحت پایمال کردند و دروغگویی کارشناس نماها به نماینده مجلس تا دادن سی دی جعلی اطلاعات به سازمان برنامه و بودجه در نتیجه انتشار نقشه های جعلی در حوزه های مختلف اداری…. بماند.
یاداور می شویم علیرغم شائبه های سوء جریانات و تخلفات اداری متعدد باز هم مسئولان بافق حُسن نیت تمام برای رفع سوء تفاهمات و اختلافات بوجود آمده برای ادامه موّدت و دوستی مردم شریف این دو شهرستان پیشقدم شدند که متاسفانه خوبی را با بدی و سوء نیت جواب دادند قطعاً اینگونه اظهار نظرات غیر مسئولانه و نامتعارف اختلافات قومیتی، بحرانهای اجتماعی و معضلات امنیتی نه برای یکسال بلکه سالهای بعد از آن نیز عمیق و عمیقتر خواهد شد.
پس مردم شریف بافق در کنار مسئولان لایق و متعهد با قدرت از حق خودشان دفاع خواهند کرد و نه چشم طمع به حقی دارند و  نه خواهند گذاشت که حقی از خودشان مانند گذشته پایمال گردد.
خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.
مهدی رنجبر بافقی
ششم دیماه هزار و چهارصد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 6 دی 1400 - 1:51 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

قول و وعده آقای صباغیان به بهابادی ها چطور

فتاحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 7 دی 1400 - 9:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت جناب رنجبر با وجود شما مطلعین و دلسوزان آینده بافق تضمین خواهد شد

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 7 دی 1400 - 6:03 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر شما

نادیده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 8 دی 1400 - 7:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

کاداستر را جناب آقای صباغیان به شخص فرماندار سابق تحویل دادن و عکس آن موجود است

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 8 دی 1400 - 4:58 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
تا مرزهای بافق را امثال مهدی رنجبر دنبال می کنند بهابادیها خیالتان راحت باشد

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 8 دی 1400 - 5:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای رنجبر ببخشید یه سوال داشتم خدمتتون
میدان امام‌حسین بهاباد جزو بافق نیست؟
یه کم انصاف داشته باشید،خودتون و مسئولینتون میدونید که اصل قضیه چبه،پس چرا اینهمه غُلُو…..

رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 10 دی 1400 - 9:25 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بافق تمام معادن کشور را هم اگر قبضه کند .باز همین وضع اسفناک را دارد. کجای کارید؟

You cannot copy content of this page