مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در دیدار با رییس و مدیران دانشگاه آزاد بافق تاکید کرد:دانشگاه باید پایگاه برنامه های تحولی باشد / آموزش و دانشگاه باید با توانمندسازی و کارآفرینی گره بخورد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 2 بهمن 1400
دانشگاه باید پایگاه برنامه های تحولی باشد / آموزش و دانشگاه باید با توانمندسازی و کارآفرینی گره بخورد

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی بافق بر رویکرد آموزش به سمت توانمندسازی و تبدیل شدن به یک مرکز کارآفرینی تاکید کرد و دانشگاه را پایگاه اصلی برنامه های تحولی شهر دانست. به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ فتاحی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق صبح امروز به همراه جمعی از مدیران دانشگاه مهمان شرکت شرکت سنگ آهن مرکزی بودند و با مدیرعامل دیدار و گفتگو کردند

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی بافق بر رویکرد آموزش به سمت توانمندسازی و تبدیل شدن به یک مرکز کارآفرینی تاکید کرد و دانشگاه را پایگاه اصلی برنامه های تحولی شهر دانست.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ فتاحی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق صبح امروز به همراه جمعی از مدیران دانشگاه مهمان شرکت شرکت سنگ آهن مرکزی بودند و با مدیرعامل دیدار و گفتگو کردند.
مهندس مجتبی حمیدیان در این جلسه، دانشگاه را یکی از پایه های تحولی در شهرستان دانست و گفت: دانشگاه باید پایگاه تمام برنامه های تحولی باشد، ما در مراکز تولیدی و اجرایی به نوعی ادامه دهنده مسیری هستیم که در دانشگاه کلید خورده است.
مشاور مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ایران با اظهار تاسف از آنکه برخی دانشگاه ها مانند بخشی از ساختارهای کشور دچار روزمرگی شده اند، افزود: ذات دانشگاه و دانشجو با جستجو و پویایی و نوآوری ، گره خورده است ، اگر به این موضوع بی توجه باشیم پایان و مرگ آموزش را شاهد خواهیم بود. امروزه پیرامون دانشگاه های بزرگ تهران مانند صنعتی شریف ، امیرکبیر و علم و صنعت شاهد استقرار مراکز نوآوری از یک سو و فعالیت کسب و کارها و شرکت های مختلفی هستیم که همگی بیانگر این است که چه کشش و تقاضایی وجود دارد که می تواند به فضای دانشگاه جهت دهی کند.
سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ادامه داد: اگر دانشگاه، محور این موضوع شود هویت خود را پیدا خواهد کرد وگرنه به تدریج کمرنگ می شود. انتظار داریم بخش توانمندسازی و اختراعات و ایده ها بتواند در ادامه مسیر با مراکز کارآفرینی گره بخورد شود. نگاه یک دانشجوی دانشگاه آزاد پس از فارغ التحصیلی نباید تنها به سنگ آهن باشد که اگر چنین باشد دانشگاه به رسالت خود به درستی عمل نکرده است. در بسیاری از شهرهای بزرگ فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد از بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر بهتر هستند زیرا بیشتر از آنکه درگیر مباحث تئوری شوند درگیر عملیات هستند.
این عضو هییت مدیره مجتمع فولاد سنگان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق می تواند دانشگاهی عملیاتی باشد به شرط آنکه از روز اول فرآیند خود را تسهیل کند، اظهار کرد: طرحی در راستای دانشگاه نسل ۴ و کارآفرین ارائه دهید و برنامه ها را بیان کنید که چه حجم اشتغال ایجاد می کنید.
حمیدیان با بیان اینکه سیاست اولیه من پژوهش نیست و دوران پژوهش در کشور گذشته است،افزود: من با شرکت ها و بنگاه ها تعامل ایجاد می کنم و چه بهتر که دانشگاه بنگاه ها را ایجاد کرده باشند.
عضو هییت مدیره صندوق پژوهش و فناوری کریمه، حوزه زنان را به عنوان موضوعی مهم معرفی کرد و خواستار تدوین یک برنامه جدی در این زمینه شد و گفت: متاسفانه در این زمینه نتوانسته ایم مسیر درستی طی کنیم، این ظرفیت عظیم دختران و بانوان را با تعدادی مدرک بدون توانمندسازی، افسرده و رها کرده ایم.
سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی در بحث نخبگان اظهار کرد: رو به آینده برنامه ریزی کنید ، من در بافق سخن از آینده نمی بینم، باید برای «بافق آینده» برنامه های مشخص داشت و راهکارهای عملیاتی داد.
فتاحی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ابتدای این دیدار با معرفی اجمالی دانشگاه آزاد گفت: اکنون ۲۴ رشته فعال در دانشگاه است و ۱۱۰۰ دانشجوی فعال انتخاب واحد کرده و تا پایان ترم جاری مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۸ هزار فارغ التحصیل داریم.
وی عمده رشته ها را در حوزه فنی دانست که شروع آن با معدن بوده است و افزود: تمام رشته های فنی را داریم ، ۹ رشته ارشد و یک رشته دکترای معدن را داریم.
فتاحی با اشاره به فراز و نشیب های دانشگاه آزاد طی چند سال گذشته به ویژه در بحث مالی و دانشگاه های موازی که سبب کاهش کیفیت دانشگاه آزاد شد،اظهار کرد: سال ۹۷ با روند نزولی مواجه شدیم اما خوشبختانه طی ۳ سال اخیر به لحاظ جذب دانشجو توانستیم شرایط بهتری پیدا کنیم و افزایش تعداد رشته ها و درآمد های غیر شهریه ای با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی و سایر شرکت ها و ارگان داشته باشیم.
وی از جمله افتخارات این دانشگاه طی ۳ سال اخیر انتخاب به عنوان واحد فرهنگی برتر،واحد پژهشی برتر و مرکز تحقیقات برتر برشمرد

IMG-20220122-WA0266

IMG-20220122-WA0267

IMG-20220122-WA0265


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page