شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق، بهترین حامی کمیته امداد از گذشته تا به امروز

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 6 بهمن 1400

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بافق از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از بودجه دولتی برای خودکفایی و ایجاد اشتغال نیازمندان بافقی خبر داد.

طلایی با بیان اینکه ۱۳۰ نفر در سال گذشته وام خودکفایی را اخذ کردند گفت: در سالجاری نیز ۱۵۰ نفر نیازمند که اشتغال نداشته و از بیمه هم برخوردار نبودند وام در زمینه های دامداری، کشاورزی، صنعتی و … که جمعا ۱۰ میلیارد تومان است دریافت کرده اند البته این نکته را هم متذکر شوم که نظارت بر روی ایجاد اشتغال آنان توسط کمیته امداد صورت می گیرد.
وی با اشاره تحت پوشش بودن ۶۰۰ خانوار مددجو عنوان کرد: تمامی این خانوارها شامل سرپرست خانواده، خانواده های زندانیان، سالمندان و… می باشند که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند.

مدیر کمیته امداد امام با بیان اینکه آمار و مشخصات مددجویان با سیستم هوشمند قابل بررسی است خاطر نشان کرد: با ارائه کد ملی به این سامانه تمامی اموال، دارایی و… مشخص می شود.

او افزود: خانواده های سه دهک اول جامعه تحت پوشش می باشند بیان کرد:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به مشخصات مددجویان دسترسی دارد تا هیچ گونه تخلفی در این رابطه صورت نگیرد.

طلایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه کمترین آمار مددجو نسبت به جمعیت در استان و کشور متعلق به شهرستان بافق است گفت: بعضا خانواده ها بواسطه عزت نفس بالا و اشتغال در معادن فعال از خودکفایی برخوردار هستند و یا اینکه به دنبال خدمات این نهاد نیستند.

طلایی با اشاره به اینکه در ماه اگر به هر خانواده ۱ میلیون تومان هم مستمری پرداخت شود ماهیان ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم یادآور شد:این در حالی است که کل درآمد صدقات ۶۰ میلیون در ماه می باشد.
وی در ادامه با اشاره به تامین جهیزیه دختران توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق،خیرین و سپاه عنوان کرد: از هر جهیزیه تهیه شده مرکز استان بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان می تواند تامین اعتبار کند و مابقی باید توسط کمیته امداد مهیا شود.

طلایی به هزینه های درمانی بیماران صعب العلاج که بعضا موجب از دست دادن تمامی دارایی و حتی منزل آنان هم شده است گریزی زد و گفت: با توجه به تمامی صحبت ها و تلاش باز هم باید بگوئیم همه چیز گل و بلبل نیست.

وی ضمن تقدیر از قشر فرهنگی افزود:بیشترین حمایت از طرح اکرام، ایتام و محسنین توسط قشر معلمان آموزش و پرورش صورت می گیرد که انتظار می رود کارکنان شرکت ها و معادن ایتام و محسنین را یاری رسانند.

مدیر کمیته امداد امام به پرداخت بالاترین میزان زکات استان یزد توسط مردمان بافق اشازع و تصریح کرد:رتبه کمک به ایتام از ۷ به ۲ در استان رسیده است.

طلایی همچنین در ادامه به تهیه ۱۱۰ تبلت برای ایتام اشاره و گفت: بهترین حامی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق از ایام گذشته تا حال بوده و اگر چنین مساعدت هایی نبود قطعا با مشکلات متعدد روبرو بودیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page