سیاهه ای سرگشاده برای دست پیش هایی که دیگر فایده ندارد…

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 4 اسفند 1400

جناب آقای مهندس صمیمی، رئیس ستاد سازماندهی جوانان و فرماندار محترم شهرستان بافق،
سلام؛
صدای هنر، برخاسته از سکوت هنردوستانی است که در طی این سال‌ها هرچه دیده و شنیده اند را لای سبیل گذاشته و تاب هایی از سر شکیبایی داده‌اند و امروز دیگر نه سبیلی مانده و نه تحمل پیچ و تاب. این زمان جویبارهای هنری در کنار هم به رودهای طغیانگری پیوسته‌اند که با شتاب خود جریان های هنری و ضد هنری را از هم تفکیک و بی کم و کاست و تعارف به رخ مردم فهیم و فرهنگ دوست و مسئولین محترم شهرستان بافق می کشانند.

نشست صمیمانه دبیران و نایب رئیسان انجمن های هنری، فرهنگی و ادبی با جنابعالی برگزار شد. هرچه در سایت‌ها بالا و پایین رفتیم و هرچه از دوستان حاضر در جلسه پرس و جو کردیم، از آن همه هنرمند و رئیس انجمن، چیزی جز آه و ناله های مرسوم که باهم و یک صدا داد میزنند:( حمایت حمایت پول پول )نبود.
ناگفته نماند که در این جلسه جملات قصاری هم از جانب دبیران ارجمند بر زبان جاری شده است، مانند:( فکر می‌کردیم برای حمایت شدن باید قوی تر کار می‌کردیم اما نفهمیدیم باید پارتی قوی‌تر پیدا می‌کردیم !!) که الحق والانصاف واحد سمعی و بصری فرمانداری می بایست پس از شنیدن این جملات ناب آهنگ های سنگین را برای به جان نشستن دقیق مطلب پخش می نمود.
نه پیشنهادی، نه برنامه‌ای و نه حتی کلمه ای موثر و کارآمد و حتی رزومه و کارکردی حداقل در این یک سال اخیر !!!!
البته لازم به ذکر است که در این بین کاظم کریم زاده پیشنهاد ارزنده‌ای جهت برگزاری شب شعر شعرای پارسی گو در بافق ارائه داد و اسدالله کریم زاده با بیان جمله ای کوتاه اما گویا و کامل، فصل الختامی دال بر آزادگی و روحیه اصیل هنر و هنرمندانه را عنوان نمود:( این مسئولین هستند که نیازمند هنرمندان هستند، حمایت از هنرمند، حمایت از حقیقت است… )
راستی حرف از حق و حقیقت شد بگذارید مبحث بعدی را با این بیت از حضرت حافظ آغاز کنیم:

قلندران حقیقت به نیم جو نخرند
قبای اطلس آنکس که از هنر عاریست…!

گزارشی از بیانات رئیس محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق را در سایت وزین آفتاب بافق می‌خواندیم که حیف است به چند نکته آن اشاره نکنیم؛ ایشان به کرات فرمودند که من مورد حمایت قرار نگرفتم و ما به کرات به خود ایشان عرض کردیم و باز هم عرض خواهیم کرد که دلیل را جایی بیرون از خودتان، عملکردتان و عدم روابط صحیح و موثر با ارگانها جستجو نکنید. بارها با ارائه راهکارهای مناسب خدمت ایشان رسیدیم و بارها نیز ما را با جملاتی از قبیل:( برای چه می خواهید کار کنید؟!! اینجا کسی اهمیت نمی دهد!!!بروید پی زندگیتان!!!!) روبرو شدیم.
ارتباط شما با ۲۸۰ هنرمند نیز فرمایش جالب و قابل تاملی بود که با گذشتن از این مطلب و مطالب دیگر همگان بایستی حدیث مفصل را از این مجمل بخوانند.

جلسه هم اندیشی دبیران انجمن ها، مانند قطاری به سمت مقصدی نامعلوم حرکت کرد و طبق معمول بدون هیچ دستاوردی که حداقل آن گزارش عملکرد انجمن ها در یک سال اخیر بود تا همگان بدانند و بخوانند که انجمن ها که بودند و در این سال‌ها چه خدمات ارزنده ای به فرهنگ و هنر شهرستان ارائه دادند.

اما خطاب به دوستان عزیز هنر دوستمان، دبیران محترم انجمن ها این نکته را می گوییم که: سال ۱۴۰۱ به جای گله و شکوه، کمی همت کنید تا ببینید معجزه‌ عشق تمام مشکلات سد راهتان را بر میدارد چرا که همواره پیروز میدان عشق است و تنها هنر است که می ماند.
جور و بیداد کند عمر جوانان کوتاه
ای بزرگان وطن بهر خدا داد کنید…

🏳️صدای هنر🏳️


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page