هرسال یک عنوان برتر کشوری؛ کارنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در سه سال گذشته

دسته: دانشگاه
۲ دیدگاه
شنبه - 7 اسفند 1400

به گزارش هفته نامه افق کویر، دانشگاه آزاد اسلامی بافق به دلیل برخورداری این شهرستان از منابع غنی معدنی در مهرماه ۱۳۷۱ به عنوان دانشکده معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، با پذیرش ۷۰ نفر دانشجو، فعالیت خود را در کلاس های استیجاری هنرستان فنی شهید باهنر بافق آغاز کرد.

در دی ماه ۱۳۷۱ با حضور مسئولان استانی و محلی، کلنگ احداث این دانشگاه در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار به زمین زده شد و کار ساخت و ساز این مجموعه علمی و فرهنگی شروع شد.

دانشکده علوم اولین بنای احداث شده در این دانشگاه می باشد که در فروردین ۱۳۷۳ به بهره برداری رسید.پس از آن کار ساخت و ساز با جدیت بیشتری پیگیری شد .

در همین زمان با حضور جناب آقای دکتر جاسبی ریاست عالیقدر دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه در اردیبهشت ۱۳۷۶ و تائید و تشویق ایشان، همکاران و مسئولان واحد روحیه تازه گرفته و روند توسعه دانشگاه شتاب بیشتری گرفت .

اینک “ عباس فتاحی” رییس دانشگاه آزاداسلامی واحد بافق به گزارش عملکرد سه ساله خود پرداخت.
افق کویر: خودتان را معرفی و از سوابق کاریتان بگویید؟
عباس فتاحی بافقی؛ دارای مدرک دکترا دررشته فیزیولوژی ورزشی و استادیار دانشگاه آزادهستم که از تاریخ ۱۴/۱۱/۱۳۹۷ تاکنون مسئولیت واحد بافق را برعهده دارم.
افق کویر:لطفاً بصورت مختصراز واحد دانشگاه آزاد اسلامی بافق برای خوانندگان توضیحاتی ارائه دهید.
دانشگاه آزاد بافق در سال ۱۳۷۱ به عنوان دانشکده معدن با ۷۰ دانشجو شروع به کار کرد و در سال ۱۳۷۳ در مجموعه ای که الان مستقر هستیم در فضای ۳۸ هکتاری به عنوان واحد دانشگاهی کار خود را آغاز کرد، در حال حاضر دانشگاه آزاد بافق در ۲۴ رشته و با حدود ۱۱۰۰ دانشجو فعال در تمام مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکترا مشغول به تحصیل می باشند و تا کنون بیش از ۸۰۰۰ دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی بافق فارغ التحصیل شده اند.
افق کویر: اولین اقدامات پس از شروع فعالیت در واحد بافق را ذکر فرمایید:
در سال ۹۷ دانشگاه با مشکلاتی مواجه شده بود که از جمله آن می توان به کاهش شدید تعداد دانشجو و به تبع آن مشکلات مالی و عدم توانایی واحد در پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل و همچنین افزون بر یک میلیارد تومان بدهی معوقه از چند سال گذشته اشاره کرد.
اولین اقدام بعد از قبول مسئولیت در دانشگاه آزاد بافق پرداخت بدهی های مذکور بود ، خصوصا بدهی های سطح شهر بود که بحمدا.. در طول کمتر از یک سال در حدود ۸۰ درصد آن تسویه گردید.
اقدام دوم برنامه ریزی در خصوص افزایش درآمدهای غیرشهریه ای و افزایش جذب دانشجو به طرق مختلف بود.
خوشبختانه با تعاملاتی که با شرکت ها و صنایع شهرستان در جهت استفاده از استعدادها ، توانمندها و امکانات دانشگاه صورت گرفت در سال های ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد رشد قابل درآمد های غیر شهریه ای و برترین واحد استان در این زمینه باشیم.
افق کویر: جهت جذب دانشجو و افزایش تعداد دانشجو و رشته جدید چه اقداماتی صورت گرفته است؟
در حال حاضر تعداد ۱۱۰۰ دانشجوی فعال در دانشگاه در حال تحصیل می باشند.علی رغم شرایط کرونایی و مجازی شدن آموزش با اقداماتی که صورت گرفت از جمله تبلیغات موثر، افزایش تسهیلات شهریه، معرفی توانمندی های دانشگاه،افزایش رشته و غیره، از مهر ۹۸ تا مهر ۱۴۰۰ در سه سال پیایی روند جذب دانشجو افزایش داشت که بالاترین میزان آن مربوط به مهر ۱۴۰۰ بود که تعداد ۴۳۰ نفر دانشجو جذب گردید و بحمدا… در مهر امسال بعد از چند سال آمار تعداد دانشجو از ۱۰۰۰ نفر عبور کرد و انشاالله در نیم سال دوم نیز امیدواریم جذب خوبی داشته باشیم و آمار ما فراتر از این عدد برسد.
وی در خصوص رشته های جدید، در طول این سه سال با تلاشی که صورت گرفته، گفت:
چهار رشته کاردانی، دو رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد در مجموع به رشته های دانشگاه آزاداضافه شد.
افق کویر: لطفابه افتخارات دانشگاه آزاد در طی سه سال گذشته اشاره داشته باشید ؟
علاوه بر موفقیت در جذب درآمد های غیر شهریه ای و جذب دانشجو دانشگاه موفق شد در طی سه سال ۴ عنوان برتر کشوری در سطح دانشگاه های آزاد کشور کسب نماید
در حوزه پژوهش و فناوری ، در هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۸ عنوان واحد برتر پژوهشی و عنوان طرح پژوهشی برتر برون دانشگاهی به دانشگاه آزاد اسلامی بافق تعلق گرفت
افتخار دیگر در همین حوزه، این بار در هشتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۹ عنوان مرکز تحقیقات برتر در بین کلیه مراکز تحقیقات کشور به مرکز تحقیقات معدنی و صنایع جوار معدنی دانشگاه آزاد اسلامی بافق تعلق گرفت.
افتخار دیگر در حوزه فرهنگی دانشگاه بود که دانشگاه آزاد اسلامی بافق موفق شد عنوان واحد برتر فرهنگی را با امتیاز بسیار خوب در بین دانشگاهها ی آزاد اسلامی کشور به دست بیاورد.

افق کویر: مهمترین مشکل دانشگاه در حال حاضر چیست:
مهمترین مشکل در حال حاضر مشکلات مالی است که انشاا.. اگر بتوانیم این روند رشد دانشجو و درآمدهای غیر شهریه ای را حفظ و ارتقاء ببخشیم انشاا.. به زودی مشکلات دانشگاه نیز برطرف خواهد شد
افق کویر: در پایان صحبتی با کادر دانشگاه و دانشجویان دارید ، اعلام بفرمایید.
اول خداوند متعال را شاکرم ، سپس شهیدان خوشنامی که خاک دانشگاه مزین به آنهاست و در پایان از زحمات کلیه کارکنان، اساتید،دانشجویان خصوصاً معاون محترم واحد جناب آقای دکتر فرجامی و کلیه کسانی که در طول این سه سال با همدلی خود دانشگاه را در کسب این موفقیت ها همراهی نمودند تشکر و قدردانی می نمایم.
از عزیزان سختکوش هفته نامه افق کویر نیز کمال تشکر را دارم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 8 اسفند 1400 - 8:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

زیرساخت اصلی طرح برون دانشگاهی و امتیاز آزمایشگاه وکار گرفتن مال خدا پدر بیامرز دهکردی بود

ضیاالله ملک زاده بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 9 اسفند 1400 - 5:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باتشکر از جناب اقای دکتر فتاحی ، لازم بود از دستاوردهای بنیانگزار دانشگاه آزاد اسلامی بافق ، جناب اقای مهندس تشکری که از جان و مال خود در راه اعتلای این مرکز مایه گذاشت نیز یادی میشد ،

You cannot copy content of this page