جذب بودجه ۸۰ میلیارد ریالی اداره منابع طبیعی شهرستان بافق در سال ۱۴۰۰

دسته: اخبار ویژه
۲ دیدگاه
شنبه - 14 اسفند 1400
جذب بودجه ۸۰ میلیارد ریالی اداره منابع طبیعی شهرستان بافق در سال ۱۴۰۰

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از جذب بودجه۸۰ میلیارد ریالی این اداره در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از جذب بودجه۸۰ میلیارد ریالی این اداره در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کمال کریمی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار “بافق فردا” عنوان کرد: این مبلغ از محل صندوق توسعه ملی جذب شده که۷۰ درصد از آن در زمینه بیابان زدایی هزینه شده است.

وی از همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در تهیه درختان مثمر برای توزیع و کاشت در شهرستان بافق به مناسبت هفته منابع طبیعی هم سخن گفت و افزود: ۱۵ هزار درخت مثمر از جمله زیتون که جزو درختان کم آبخواه است و با مناطق خشک سازگاری دارد با هزینه ۴ میلیارد ریالی شرکت سنگ آهن بافق تهیه و بین همیاران طبیعت شهرستان توزیع شده است.

وی عنوان کرد:افراد با ارائه کپی کارت ملی و عضویت در گروه همیاران طبیعت نهال مثمر دریافت می کنند.

کریمی با بیان اینکه شهرستان بافق در اسفندماه سالجاری در جذب همیار طبیعت گام های موثری برداشته است تصریح کرد: نهال ها اصلاح و تایید شده است و توزیع آن بین مدارس و مجموعه های اداری نیز انجام می شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق به کاشت نهال در ۱۵ اسفندماه اشاره و خاطر نشان کرد: طبق توصیه و الگوگیری از کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری باید بیشترین کار به سمت نگه داری درختان سوق داده شود.

کریمی افزود:آموزش نگه داری از منابع طبیعی و درخت به فرزندان باید در دستور کار قرار گیرد چرا که کاشت نهال یکی از کارهای حسنه است اما نگه داری آن امری مهم تر.

وی به دعوت از هنرمندان و اعضای انجمن ادبی پژواک برای برگزاری نمایش خیابانی تحت عنوان درختکاری اشاره کرد و گفت:نشست اعضای هیات علمی دانشکده منابع طبیعی یزد در هفته منابع طبیعی در بافق برگزار می شود.

او با بیان اینکه امسال ۳۰ میلیارد ریال نیز در حوزه آبخیزداری در حوزه احداث بند خاکی قطرم هزینه شده است تصریح کرد: تثبیت شن های روان، بذر کاری در روستای گزستان، احداث بندخاکی حسن آباد( مشارکتی با سنگ آهن)و… از دیگر عملکرد این اداره است.

وی در پاسخ به اینکه اداره منابع طبیعی شهرستان بافق چه جایگاهی در استان در خصوص جذب اعتبار دارد تصریح کرد:اداره بافق در چند سال گذشته جزو برترین ها بوده است.

کریمی با بیان اینکه بنده به عنوان جنگلبان نمونه کشوری معرفی شده ام گفت: در سال آینده پیش بینی و رایزنی برای جذب ۱۱۰ میلیارد ریالی انجام شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق در پاسخ به اینکه آیا میزان تخلفات در بافق زیاد است عنوان کرد: نسبت به شهرستان های دیگر استان بسیار کم است و قاچاق چوب تاغ نیز از شهرستان های همجوار است که در بافق دستگیر شده اند.

کریمی بیشترین دلیل مراجعه مردم به اداره منابع طبیعی را ملی اعلام شدن زمین های برخی از مردم که متعلق به آبا و اجدادشان بوده،واگذاری زمین برای ایجاد شغل و مطرح کردن مشکلات توسط دامداران اعلام کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق در پاسخ به اینکه آیا هنوز از تپه های صادق آباد برداشت غیرمجاز صورت می گیرد گفت:تپه های شنی از پایان سال ۱۳۹۸ جزو اراضی میراث فرهنگی قلمداد شده و به ثبت ملی رسیده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 اسفند 1400 - 10:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درود و خدا قوت به جناب آقای مهندس کریمی و همکاران ارجمندشون ، هفته درختکاری بر شما مبارک باد

رجبی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 16 اسفند 1400 - 10:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با تشکر از همه دلسوزان ولی قطع درختان قدیمی در بلوار انقلاب میدان زکات فعلی میدان مخابرات میدان مبارکه … در بافق باعث تاسف است

You cannot copy content of this page