افتتاح باغ اکو در گردشگاه آبشار / بافق پیام آور دوستی و برادری به کشورهای عضو اکو

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 15 اسفند 1400

به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق؛ شهردار بافق با افتتاح باغ اکو در گردشگاه آبشار افزود: این باغ با حضور رییس موسسه فرهنگی اکو که به دعوت رسمی شهرداری به بافق سفر کرده بود به همراه هیات همراه و جمعی از مسوولین شهرستان در زمینی به مساحت پنج هکتار در محل گردشگاه دویست هکتاری آبشار بافق افتتاح شد.
سیدعلی نوروززاده تصریح کرد: در ادامه اقدامات قبلی شهرداری و شورای اسلامی شه در راستای توسعه پایدار و رونق گردشگری، از جمله تشکیل شبکه شهرهای همکار گردشگری به محوریت شهربافق و نیز اقدامات ثبت ملی انجام شده ، این اقدام مهم پیگیری و انجام شد.
وی اظهار امیدواری کرد این اتفاق علاوه بر شناسایی افزونتر شهر بافق و توسعه رفاقت فرهنگی با شهروندان کشورهای عضو اکو باعث رونق بیشتر اقتصادی شهر بافق شود.
رییس موسسه فرهنگی اکو در این مراسم گفت: شهردار بافق با ایجاد و افتتاح این باغ باصفا و زیبا در دل کویر، پیام دوستی و برادری برای کشورهای عضو اکو ارسال کرده است.
«سرور بختی» افزود: باغ اکو یک جاذبه گردشگری برای بافق است و اگر گردشگران کشورهای اکو بفهمند چنین باغی که مشترک با فرهنگ آن هاست، در این شهر وجود دارد برای دیدن این باغ مشتاق می شوند.
وی افزود: این باغ در واقع یک دعوت نامه است که از تمامی سفرا، هنرمندان و نمایندگان فرهنگی کشورهای اکو دعوت می کند که به بافق سفر کنند و پیام دوستی از این دیار تاریخی به ۱۰ کشور عضو ارسال می شود.
پروفسور بختی افزود: این پیام آور دوستی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم چنین رویداد هایی بتواند در مسیر ایجاد همدلی بین مردم ما که مشترکات تاریخی و فرهنگی دارند ایجاد کند.
رییس موسسه فرهنگی اکو تصریح کرد: سی سال پیش، این موسسه با هدف ایجاد همدلی بین مردم با انجام برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و افزایش رونق گردشگری تشکیل شد.
پروفسور بختی همچنین در آیین افتتاحیه باغ اکو در شهر تاریخی بافق، به نشانه همکاری و برادری بین کشورهای عضو اکو ،یک نفر درخت خرما در این باغ به یادگار غرس و ابراز امیدواری کرد ، ریشه روابط مابین این کشورها بیش از پیش تعمیق و مستحکم شود.
وی با حضور در زورخانه رحیم نیز لباس پهلوانی که منقش به شعار « سده از نو، برادری از نو» بود برتن کرد و به تماشای حرکات زیبا و تاثیر گذار باستانی کاران دیارمان نشست و آرزو کرد این رشته ورزرشی کهن، بین پهلوانان کشورهای عضو اکو همواره گسترش یابد.

در مراسم بدرقه پروفسور «بختی» وهیات همراه، هدایایی از تولیدات محلی وصنایع دستی بافق به آن ها اهدا شد.

b14c1ada-e4f7-4ad7-a324-119911d7fdf9

 

 

۵۹fe0396-d0b2-421f-8fef-e187b3465a59

 

 

a53b0097-97cb-4f29-9871-c0cff31faaa3


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page