بیماری دو قطبی

دسته: مقالات
۲ دیدگاه
چهارشنبه - 18 اسفند 1400

در شهریور ماه سال گذشته در مطلبی تحت عنوان “دو قطبی سازی های مخرب” در سایت بافق فردا به خطر ایجاد دوقطبی ها در بین مسئولین اشاره کرده بودم، حال پس از یک سال چه بخواهیم و چه نخواهیم آن دو قطبی مضر در بین مسئولان شهر بوجود آمده و روز به روز هم شدت می گیرد.

اوج این اختلاف ایجاد شده را می توان از ترکیب حاضرین و غایبین جلسه کارگروه پیگیری مطالبات مشاهده نمود.

برخی از دوقطبی ها بواسطه میهمان بودن ی طرف قطب به مرور زمان از بین می رود ولی برخی دیگر که بین همشهریان ایجاد می شود می تواند تا سال ها که قطبی بر قطب دیگر غلبه کند باقی بماند که این ایام در نهایت به ضرر مردم شهر تمام می شود و از بزرگترین معایب آن، عدم توافق مسئولین بر گزینه ها و رویکرد های مفید برای شهر است، بگونه ای که مسئولان کشوری و استانی نیز از این فضای ایجاد شده نهایت استفاده را می برند و به بهانه اینکه ن حرف آن و ن حرف این، گزینه های مورد نظر خودشان را راهی بافق می کنند که به طور مثال کارشناسان ادارات سایر شهرستان ها به مدیران شهر بافق تبدیل می شوند.
تا مادامی که این‌ دو قطبی ها هم کم رنگ نگردد روز به روز حال و هوای شهر آشفته تر می گردد.
حال با این دو قطبی چه باید؟!
یکی از پیشنهادات می تواند جلسات مشترک دوره ای باشد که دو طرف جلسات منظمی را با هم برنامه ریزی می کنند و در هر سطحی از اختلاف این جلسات برای کاهش اختلاف ها برگزار می شود، کاری که رقبای سیاسی بزرگی ای چون چین و آمریکا در دنیای سیاست انجام می دهند.

راه دیگر که در دنیای سیاست هم مرسوم است، فعالیت واسطه هاست، در سیاست وقتی دو قطبی شدید بین دو کشور ایجاد می‌شود معمولا کشور سومی که مورد قبول هر دو طرف می باشد نقش میانجیگری را بازی می کند و باعث کاهش تنش و بعضا اصلاح کدورت ها می گردد.

جای خالی این دو پیشنهاد در فضای فعلی شهر احساس می شود، شهر ما به گفتگو نیاز دارد شهر ما به واسطه هایی نیازمند است که با پر رنگ کردن اشتراکات موجود در دو قطب که بعضا می تواند خاک و ریشه و زادگاه باشد، در جستجوی دیدگاهی برای کاهش اختلاف ها باشند.

به امید آنکه واسطه ها نقش پررنگ تری را ایفا کنند و اگر اختلافی هم بین مسئولین هست، دودش در چشم مردم نرود.

حامد فخارزاده


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
علیرضا رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 12:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درود متن را خواندم مطلب خوبی اشاره شده
از آقای فخارزاده هم که از راه دور در اندیشه آبادی بافق هستند بی کرانه سپاسمندم

محمد علی آخوندی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 2:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام از نویسنده بابت دغدغه ای که دارند تشکر میکنم اما بنده علاوه برراه کارهای فوق معتقدم تا جامعه اسلامی شکل نگیرد مشکلات همچنان باقیست ما در درجه اول بایستی رذایل اخلاقی رااز خود دور کنیم وفضایل اخلاقی راجایگزین نماییم .تازمانی که افراد با نگاه سیاسی رقیب را هر چند حق باشد نفی کنند، تا زمانیکه خود برتر بینی در افراد حاکم باشد ،تازمانیکه ما به کارگروهی ورای اکثریت احترام نگذاریم ، تا زمانیکه حاضر باشیم منافع خود را بر مصالح جامعه ترجیح دهیم ، تا زمانیکه قدرت چشم مارا کور و گوش مارا کر کرده باشد ، تا زمانیکه حاضر باشیم برای آینده خود مردم را فریب وقربانی کنیم و……. مشکلات همچنان استمرار خواهد داشت

You cannot copy content of this page