شورای آموزش و پرورش چقدر اثرگذار بوده است؟

دسته: مقالات
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 20 اردیبهشت 1401

 

اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش و نقش و اثرگذاری آن در پیشرفت و ترقی جامعه بر هیچ کس پوشیده و پنهان نیست و قطعاً جامعه ای پیشرفت خواهد کرد که بر این امر واقف بوده و در رشد و شکوفایی آن با همه توان خود همت گمارد.

موضوع آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت بافق سالیانی است که از طرف مسئولین شهر مورد کم توجهی واقع شده و همه توجه و حواس ها به معادن و شرکت ها و کارخانه ها معطوف شده است، چنان که تغییرات مدیریت آنها، شهر را مدتها دچار حواشی و پیامدهای زیادی کرده و در گیر و دار این مسائل است که آموزش و پرورش به حال خود رها شده و اثرات نامطلوب و زیان بار آن را امروز می توان از جهات مختلف در شهر مشاهده نمود.

عدم رغبت دانش آموزان به ویژه پسران، در جذب آموزش و پرورش و هدف اصلی آنها برای اشتغال در معادن، کار را به جایی رسانده که این مدیریت در یک چرخش معکوس و بازگشت به دهه شصت، خود را برای میزبانی از معلمان غیربومی آماده می‌کند؛ جای تأسف است آموزش و پرورش بافق که روزگاری تامین کننده نیروی مدیریت ادارات دیگر بوده، امروز در تامین نیروی خود دچار مشکل شده است. شاید بتوان گفت شورای آموزش و پرورش که مهم ترین نهاد تصمیم گیری و اثرگذار در مورد مسائل آموزش و پرورش شهر است دچار رکود شده و کمتر وقت و انرژی خود را صرف رفع مشکلات این مجموعه نموده است.

مسئولین شهر در چندین سال گذشته از امام جمعه و فرماندار و شورای شهر باید جوابگو باشند که چقدر از وقت جلسات و نشست های خود را به آموزش و پرورش اختصاص داده و مشکلات این مدیریت و کمبود نیروی انسانی و مشکلات تربیتی و رفتاری دانش آموزان را مورد بررسی قرار داده و برای آن چاره اندیشی نموده اند.

همه می دانیم که سرنوشت آینده شهر در دست همین دانش آموزانی است که امروز ما بر روی آنها سرمایه گذاری می کنیم؛ کوتاهی و عدم توجه به مسائل آموزشی و پرورشی آنها، در آینده شهر را با چالش های مدیریتی روبرو خواهد نمود که امروز نمونه های کوچکی از آن را در شهر می بینیم؛ پس تا دیر نشده همه مسئولان شهر با همت و پشتکار باید آموزش و پرورش شهرستان را در یابند و با برنامه ریزی های دقیق و حساب شده، آینده ای روشن برای فرزندان این مرز و بوم رقم بزنند و برنامه‌های خود را معطوف به چند روز هفته معلم ننمایند.

* محمود آخوندی

* صاحب‌امتیاز پایگاه خبری پیشتاز بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 2:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
آقای آخوندی شما بگین که کارشناس آموزش دوره متوسطه بودین چکار و اقدام مثبتی داشتین؟!
چقدر توانسته اید اثر مثبت داشته باشید؟!
آیا واقعاً رتبه های کنکور ما خوبه و اگر نیست چرا؟!
شما که مسئول امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش شهرستان هستید ،چقدر وضعیت آموزشی مدارس را به اهداف شهدا نزدیک کردید!؟

You cannot copy content of this page