بهره برداری از طرح خیری مجتمع فرهنگی آموزشی مرحوم علی اکبر شایقی ظرف چند ماه آینده

دسته: اخبار ویژه
۲ دیدگاه
دوشنبه - 23 خرداد 1401
بهره برداری از طرح خیری مجتمع فرهنگی آموزشی مرحوم علی اکبر شایقی ظرف چند ماه آینده

مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی شهداب یزد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار" بافق فردا" با بیان اینکه قرار داد این طرح از تیرماه سال قبل منعقد شده است گفت: طرح 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مقرر است این مجتمع با کاربری امور فرهنگی و تربیتی فعالیت نماید

مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی شهداب یزد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار” بافق فردا” با بیان اینکه قرار داد این طرح از تیرماه سال قبل منعقد شده است گفت: طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مقرر است این مجتمع با کاربری امور فرهنگی و تربیتی فعالیت نماید.

حمیدرضا شرافت با اشاره به اینکه این فضای آموزشی در زمینی به مساحت ۲۴هزار متر مربع به بهره برداری خواهد رسید عنوان کرد:مساحت زیر بنای آن ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع است که تاکنون حدود ۳۲۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده؛ پیش بینی می شود برای انجام پروژه حدود ۴۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز باشد .

وی افزود :قرارداد جدید با پیمانکار در راستای عملیات سفت کاری، نازک کاری، محوطه سازی، اجرای سر درب ورودی، حصار کشی و خانه سرایداری منعقد و عملیات آن بزودی زود اجرائی خواهد شد.

شرافت با اشاره به اینکه پیمانکار طرح شرکت آبادگران نیک یزد می باشد تصریح کرد :نظارت پروژه توسط واحد عمرانی شرکت شهداب و سازمان توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس انجام می شود و الگوی این طرح برگرفته از مجتمعی در شهر قم است.

مدیر عامل شرکت شهداب یزد در پاسخ به این سوال که اختلاف شما با شهرداری در چه رابطه ای است و آیا مشکل حل شده یا نه عنوان کرد: چهار گوشه زمین توسط شهرداری و اداره آموزش و پرورش مشخص و تحویل ما شده؛ براساس زمین تحویلی کار شروع و در ادامه اختلاف بین آموزش و پرورش و شهرداری در زمینه مالکیت ملک به وجود آمد که این موضوع باعث شد تا حصار ضلع مجاور خیابان اصلی نیم کاره باقی بماند.

شرافت در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه شرکت شهداب از چه سالی در بافق شروع به فعالیت نموده و در حال حاضر چه تعداد نیرو دارد خاطر نشان کرد:این شرکت از سال ۱۳۸۴ تاکنون به عنوان پیمانکار استخراج در معدن سنگ آهن چغارت فعالیت دارد و در حال حاضر در تمامی پروژه های واقع در محدوده شهرستان بافق حدود ۱۲۰۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار می باشند.

وی در پاسخ به اینکه مردم بافق معتقد هستند شرکت شهداب نسبت به درآمدی که از محل انجام کار در معادن داشته نسبت به وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود در این شهر عمل نکرده است، گفت: مسئولیت های اجتماعی و کار خیری را نباید رسانه ای کرد زیرا به نظر اینجانب و هیأت مدیره ، اصل نیت زیر سوال خواهد رفت با این وجود ما در سالیان متمادی در پروژه های کوچک و بزرگ در استان یزد خصوصا شهر بافق همکاری هایی داشته ایم، از جمله همکاری در احداث بخشی ازپارک بیشه، ساخت بخشی از پارک آهن شهر، همکاری در توسعه آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع) و امام زاده قاسم ساغند ، خرید و اهداء یک باب منزل به اداره بهزیستی شهرستان بافق، حمایت از بخش درمان با ساخت یک باب اورژانس ، خرید آمبولانس و همچنین خرید و اهداء تجهیزات و لوازم مورد نیاز اماکن درمانی مختلف در استان ، تامین علوفه و ساخت آبشخور و نیز تامین آب شرب حیات وحش منطقه ، کمک به آزاد سازی تعدادی از زندانیان با جرائم غیر عمد ، حمایت از موسسات خیریه و مددجویان اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و حمایت از ورزش استان و خصوصا ورزش والیبال در بالاترین سطح و …

مدیر عامل شهداب در پاسخ به اینکه چرا این امور خیر در هیچ رسانه ای مطرح و اطلاع رسانی نشده گفت: مدیریت و بانیان این امور لازم ندانسته اند که این موضوع رسانه ای شود.

شرافت در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی و تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب و تیم والیبال اشاره و افزود: معتقدم هزینه در ورزش باعث ایجاد شور و شوق در جوانان و مردم شده و از بسیاری آسیب های اجتماعی که امروزه دامن گیرخانواده ها شده جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: هر نوع فعالیت در زمینه ورزشی و امور مرتبط با ورزش و نشاط اجتماعی و تشویق آحاد جامعه به روی آوردن به ورزش بهتر از ساختن اماکن درمانی و بیمارستانی می باشد و با توجه به اینکه استان یزد در زمینه بیماری هایی نظیر فشار خون ، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی ،همچنین چاقی که ناشی از کم تحرکی می باشد در رتبه های بالای کشوری قراردارد، که این مسئله ناشی از عدم توجه کافی مردم و مسئولین به ورزش بوده که در این مدتی که این شرکت در امور فرهنگی و ورزشی فعالیت داشته این موضوع را به عینه مشاهده و حس نموده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر جوانان و قطعا عامه مردم استان یزد دوست دار ورزش می باشند، از عدم توجه کافی مسئولین گلایه و خواهان توجه بیشتر مسئولین به این مهم شد.

شرافت با اشاره به طرح دو بانده شدن بخشی از جاده یزد -طبس توسط شرکت صنعتی معدنی شهداب یزد گفت :همواره در این مسیر شاهد تصادفات جاده‌ای و حوادث و سوانح رانندگی برای هموطنان عزیز و زوار حضرت امام رضا(ع) هستیم لذا هیأت مدیره شرکت مصمم شد که عملیات دوبانده شدن قسمتی از این جاده را پذیرفته و اجرائی نماید تا نقشی در کاهش تصادفات جاده‌ای این محور داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت شهداب یزد در ادامه به تعمیر و بازسازی مرقد و ساختمان امامزاده قاسم ساغند و توسعه و احداث امکانات رفاهی این مجموعه اشاره و خاطر نشان کرد : وجود این مجموعه در دل کویر محل مناسبی برای استراحت رانندگان جاده ای و زوار عزیز امام رضا(ع) است.

وی در ادامه بیان کرد:چندین مرتبه طی مکاتبات متعدد به مسئولین شهرستان بافق اعلام آمادگی نمودیم که حاضریم در زمینه راه اندازی زنجیره فولاد همکاری و مشارکت داشته باشیم که به دلایل مختلف مورد تا این لحظه این امر واقع نشده است.

گفتنی است:شرکت مذکور در طول دوران خدمت خود به کسب عناوینی چون کارآفرین برتر و واحد نمونه صنعتی و معدنی و … نائل آمده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
سیدمحمدمیرسلیمانی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 11:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب اقای شرافت .همین مقدار اندک فعالیت عمرانی و فرهنگی شما در داخل شهر بافق جای تشکر دارد اما مرحوم آقای دهستانی خیلی بیشتر از اینها از شما توقع داشت که اولویت اولتان بافق باشد نه جاهای دیگر.

Mohsen.p این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 6:28 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
باعث خوشحالی هست بعد از این همه سال رسانه ای پیدا شد به این پتانسیل بزرگ شهر توجه ای بکنه.

You cannot copy content of this page