پاسخ یک اشتباه با اشتباهی بزرگتر

دسته: مقالات
۱۰ دیدگاه
شنبه - 22 مرداد 1401

پس از آنکه با تصمیم مسولان مربوط مقرر شد نمازجمعه هفته گذشته از محل همیشگی یعنی مسجد جامع به حسینیه اعظم محله سفلی منتقل شود، یک حادثه قابل تامل رخ داد.

نمازگزاران محترم که خودروهای خود را در محل های نامناسب پارک کرده و به نماز رفته بودند، توسط ماموران پلیس جریمه می شوند، و در یک اتفاق تامل برانگیز دیگر، ستاد اقامه نماز جمعه بافق، اطلاعیه منتشر می کند و قول می دهد که جریمه خودروهای نمازگزاران را بپردازد.

به این جمله عجیب اما واقعی دقت کنید: «امید که در هر زمان و مکان قانون مدار باشند» جمله ای دور از انتظار و قابل تأمل از متن اطلاعیه ستاد نماز جمعه بافق خطاب به پلیس راهور شهرستان که در انجام وظیفه قانونی اش تعدادی از نمازگزاران جمعه را که به هر دلیلی هنگام پارک نمودن خودرو خود برای شرکت در نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه تخلف کرده و جریمه شده اند.

به اصل موضوع و خوب و بد جابجایی محل اقامه نمازجمعه از میعادگاه جمعه که همان مساجد جمعه هر شهر است به مکانی که زیرساخت لازم برای اقامه این فریضه را ندارد کاری ندارم، اما شک ندارم اگر ستاد محترم نماز جمعه بافق در یک جلسه هماهنگی با پلیس در خصوص پیش نیامدن مشکل برای شرکت کنندگان در نماز و دیگر مردمی که قصد تردد از خیابان دارند هم اندیشی کرده بود نه اینگونه ساحت قانون و پلیس جریحه دار می شد و نه نمازگزاران عزیز و محترم ناراحت از این موضوع.

به نظر می رسد انتشار این اطلاعیه از سوی ستاد نماز جمعه بافق علاوه بر ضعیف کردن پلیس برای اعمال قانون در زمان ها و مکان های دیگر، خصوصا با جمله ای که تلویحا قانونمداری این نهاد در زمانها و مکان های دیگر را زیر سؤال برده است!! به نوعی مشوق بی قانونی و بی نظمی توسط کسانی است که تریبون دارشان هر هفته مردم را دعوت به تقوا و نظم در امور می کند.

اینکه نهاد امامت جمعه بافق از کدام محل اعتبار قرار است جریمه شهروندان محترمی که در ماجرای نماز جمعه برگزار شده در حسینه سفلی جریمه شده اند را بپردازد هم خود سؤالی است که بد نیست ستاد نماز جمعه بافق برایش پاسخی داشته باشد.

اکنون این سوالات در برابر افکار عمومی وجود دارد که چرا برای انجام کارها، این حجم از بی برنامگی بروز می کند؟

آیا نسلی از مدیران بر سر کار آمده اند که در حد و اندازه انجام کارهای جدی و بزرگ نیستند؟

آیا تصمیم گیران، نیازی به مشورت و نظرگیری از کارشناسان در خود احساس نمی کنند؟

اگر قرار باشد در مسایل عظیم تر، همین مسؤلان تصمیم های حیاتی و آنی بگیرند آیا قادر خواهند بود، صلاح جامعه را در نظر گرفته و افراد را به سلامت از بحران عبور دهند؟

اتفاق رخداده در روز جمعه ۲۱ مرداد بافق، نشان داد، عده ای در عین اینکه قانون را دوست دارند اما حاضرند در مواقع خاص، قانون شکنی هم بکنند و این فاجعه است.

بی شک قانون بد، بهتر از بی قانونی است.

و نکته آخر اینکه، نباید انجام یک کار اشتباه را با اشتباهی بزرگتر پاسخ داد.

پلیس می توانست با تذکر و حتی ایجاد راه بند، مانع از پارک خودروها شود اما حالا که این کار راه نکرده و اعمال قانون نموده، صدور اطلاعیه مبنی بر پرداخت جریمه جریمه شدگان توسط نهاد امامت جمعه،اشتباهی بزرگتر است.
محمد علی قاسم زاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
علیرضا رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 22 مرداد 1401 - 11:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود آقای قاسمزاده بجا و ظریف نوشتند
وقتی اداره امور شهر به دست افراد عادی می افتد همین میشود اداره امور باید به دست نخبگان باشد شفافیت هم خوبه از جیب کی قراره جریمه ها پرداخت شود

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 22 مرداد 1401 - 11:51 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

عرض سلام و تقدیر و تشکر از نویسنده محبوب و مردم دار بافق که الحق و الانصاف خیلی دقیق و بموقع حرف دل مردم را بازگو میکنند.متاسفانه وقتی نهاد امامت جمعه بی قانونی را ترویج میدهد نباید انتظار داشت فرهنگ دینی برای سایر امور هم کارساز باشد و این خیانت به حقوق شهروندی است.و همین نگاه باعث شده هیئت های مختلف حتی هیئت کودکان و نوجوانان هم براحتی خیابان را ببندد و پلیس مظلوم هم تاسف حقوق حقه مردم را بخورد اما جرات برخورد نداشته باشد.ولیکن برخورد اخیر پلیس مردمی بسیار قابل تحسین و بنده صمیمانه از همه این عزیزان تشکر میکنم.

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 23 مرداد 1401 - 7:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

همه اینها صحیح و دقیق اما نکته بحرانی این مطلب،
اشتباه گنده‌تر و جوونی و‌خامی حضرات آنجاست که : به تخریب علنی و رسانه‌ای میپردازند

ایا نهادی به نام ستاد نماز جمعه و سایر مسیولین در رده‌ها و جایگاه‌های مختلف توصیه نشده‌اند که مباحثشان را به کف خیابان نیاوردند؟ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چنین توصیه‌ای ندارد؟
اما ستاد نماز جمعه
چه میوه‌ای چیده یا مدنظر داشته از جبهه‌گیری علنی بر علیه پلیس؟ ایا این گوشمالی پلیس است؟ یا لات بازی ستاد نماز جمعه در کف شهر؟

اینگونه جایگاه نماز جمعه را در جامعه اسلامی بالا میبرید؟
دوستی خاله خرسه؟!!!!!!!!

عباس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 23 مرداد 1401 - 9:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

پلیس در برابر بیقانونی هیات خصوصا در راه بندان ها و آلودگی صوتی ناتوان است ولی برای تار موی دختران فراتر از حد شرعی و قانونی عمل میکند

دغدغه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 23 مرداد 1401 - 11:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و عرض ادب
بعنوان یک طلبه با تذکر و نکات جناب آقای قاسم زاده کاملا موافقم.

مسعود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 23 مرداد 1401 - 2:11 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ضمن تشکر از نویسنده مطلب، جای تاسف داره که افراد آگاه و باهوش جامعه به کناری زده شده ان و در مدیریت سیستمهای اداری و اجرایی، از افرادی استفاده شده که توانایی لازم رو ندارن. و بدتر از همه این وضعیت نشون میده که ما تا چه حد با مسائل سیاسی برخورد می کنیم. تخصص و فهم و دانایی و … رو فدای حزب و سیاسی کاریهامون می کنیم.
لازم به ذکره وضعیت موجود این دولت و آن دولت هم نداشته و روش اداره امور تا حالا همین بوده …

روحانی شهر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 24 مرداد 1401 - 7:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام
مطلب ارائه شده توسط اقای قاسم زاده درست وصحیح است .اقای امام جمعه باید با درایت تر عمل کنن

    بافق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 24 مرداد 1401 - 12:38 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    امام جمعه اجراییات و ستاد نماز جمعه را جهت تشویق به جوانان شهر واگذار کردهاند حتی جهت اقامه خطبه نیز این فرصت را به بیشتر روحانیون شهر دادهاند که انتظار بیشتر می رفت از زحمات عزیزان نیروی انتظامی علی الخصوص سرهنگ طولابی که در اکثر مواقع در فرم نظامی مدیریت داشتند تشکر می شود

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 مرداد 1401 - 9:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
من نه سیاسی هستم نه جناحی . به نظر من اقدام پلیس با غرض بوده چرا که بسیار در سطح شهر در ایام عادی سال یا در مراسمات مشاهده گردیده است که مسیر توسط خودروها بسته شده و پلیس بی تفاوت از کنار این موضوع گذشته .
ضمنا آیا شهر مشکلات مهمتر از این ندارد که پاپیچ این مسایل میشوید

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 مرداد 1401 - 11:18 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این لباس سبز بعضی اوقات بر تن کسی میشود که برای امنیت ناموس این وطن شهید میشود و گاهی بر تن گشت ارشادی میشود که ترس و دلهره و نومیدی و نا امنی به دل ناموس وطن میریزد
بحث بحث آدم هاست وگرنه این لباس مقدس است

You cannot copy content of this page