کاریزبوم می‌تواند ۲۵ درصد منابع مالی انتقال آب به یزد را تأمین کند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 13 شهریور 1401

کاریزبوم می‌تواند ۲۵ درصد منابع مالی انتقال آب به یزد را تأمین کند
یزد-خبرنگار اطلاعات:مدیرعامل موسسه کوثر یزد، کاریزبوم با بیان این‌که مأموریت این موسسه، تأمین بخشی از هزینه خط انتقال آب به یزد است، گفت: با توجه به میزان منابع در اختیار، موسسه کوثر می‌تواند ۲۵ درصد منابع مالی خط انتقال آب به استان یزد را تأمین کند.
غلامرضا منتظری در جمع خبرنگاران افزود: تأمین بخشی از منابع آب پایدار از جمله مهمترین اهداف موسسه کوثر یزد است.
وی با اشاره به اهمیت مأموریت‌های موسسه کوثر برای تأمین هزینه انتقال آب به یزد، افزود: یکی از مأموریت‌های‌ این موسسه در قالب طرح عملیاتی «انتقال آب از سد خرسان» تدوین شده است.
مدیرعامل موسسه کوثر یزد با بیان این‌که طی ۱۰ سال گذشته حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر انتقال آب از سد خرسان انجام شده است، گفت: در سال جاری برای اجرای بالغ بر ۳۶۰ کیلومتر باقی مانده ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با طرح پیشنهادی استاندار مبنی بر اختصاص دو معدن این مهم به موقع انجام شود.
منتظری توسعه پایدار استان را در گرو استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های داخلی دانست وافزود: رسانه‌ها باید با ایجاد همدلی مسیر تأمین پایدار آب در استان یزد را هموار کنند.
وی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده برای توسعه مجموعه کاریزلند، افزود: روزهای آخر هفته تردد اقشار مختلف در مجموعه کاریزبوم بالغ بر سه هزار نفر است که می‌طلبد عملیات عمرانی و ایمنی جدی برنامه‌ریزی و اجرایی شود.
اودر ادامه تدوین و اجرای یک سری اقدامات ایمنی برای افزایش امنیت مجموعه کاریزبوم را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: طی چند ماه اخیر هشت نفر سارق شناسایی و دستگیر شدند و مقرر شد که به صورت موقت یک قطعه زمین برای استقرار پاسگاه انتظامی در نظر گرفته شود و گشت شبانه پلیس در مجموعه انجام می‌شود.
منتظری در خصوص تأمین مالی طرح انتقال آب از سد خرسان نیز خاطرنشان کرد: بر اساس تعهدی که به استاندار یزد دادیم قرار است امسال برای اولین بار ۳۰۰ میلیارد تومان به منظور تأمین هزینه ورق لوله انتقال آب از سد خرسان  توسط مجموعه کوثر انجام شود.
وی با بیان این‌که اگر همین الان خریدار نقد برای زمین های موسسه کوثر وجود داشته باشد بازهم نمی توانیم هزینه انتقال آب به استان را تأمین کنیم
وی در خصوص زمین‌های موسسه کوثر نیز گفت: زمین‌های در اختیار موسسه کوثر از جمله اراضی استان بوده که بیشتر نخاله‌های ساختمانی در آن دپو می‌شد و دارای ارزش خاصی نبوده، به همین منظور آماده‌سازی آن برای استفاده عمومی به هزینه‌های زیرساختی مختلفی نیاز دارد که باید با برنامه‌ریزی جدی انجام و استمرار داشته باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page