دی نوزده خط قرمز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق

دسته: صنعت و معدن
یک دیدگاه
شنبه - 23 مهر 1401

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان از معدن دی نوزده به عنوان خط قرمز این شرکت یاد کرد.

حمیدیان در این نشست با بیان اینکه معدن دی ۱۹ و موضوع تامین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق خط قرمز است گفت: از زمان شروع بکار در شرکت با همکاران و معاونین در رابطه با تامین خوراک تدابیری اندیشیده شد.

وی افزود: انتظار از خود و دیگران و همچنین درگیر شدن همه بازیگران بالاتر از این باشد در این خصوص کار مشارکتی در حال انجام است و پروژه توسط پیمانکاران پیشرفت قابل توجه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه اخیرا شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق مذاکراتی برای معادن افغانستان در کنسرسیوم معادن این کشور با وجود اینکه نظامات سهامداری شرکت بسته بود انجام داده است تصریح کرد: در جابجایی سهامداری موفق شدیم به عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم که با محوریت نماینده ویژه رئیس جمهور در افغانستان تشکیل شد و در این کنسرسیوم شرکت های گل گهر، چادرملو، فولاد مبارکه سپاهان و خراسان نیز حضور داشتند مذاکرات صورت گیرد؛ امیدواریم برنده یکی از چهار بلوک مزایده ای که در افغانستان برگزار می شود باشیم.

حمیدیان در پاسخ به این سوال که از زمان حضور تیم مدیریتی جدید در شرکت سنگ آهن مرکزی چه مقدار به صندوق بازنشستگی پول دادید خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق سال گذشته ۵ هزار میلیارد سود داشته است و در پایان سال مالی مجمع تشکیل و صاحبان سهام مشخص می کنند که چه مقدار از سود به سهامداران و چه مقداردر طرح های شرکت هزینه شود.

او ادامه داد: در سال گذشته قبل از حضور مدیریت جدید در ماه ۲۰۰ میلیارد تومان بصورت تواقفی بوده که به صندوق پرداخت می شده است اما در سالجاری با توجه به شرایطی که شرکت سنگ آهن مرکزی داشت مذاکراتی در مجمع با سهامداران انجام و مقرر شد این مبلغ کمتر پرداخت شود؛ ۴۰ درصد بین سهامداران تقسیم و مابقی نیز در طرح های توسعه ای هزینه شود.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق عنوان کرد: متاسفانه با شرایطی که در بازار فولاد و افت قیمتی ایجاد شد توافقاتی صورت گرفت تا طی سه ماه و با اولویت پرداخت حقوق پرسنل و عدم بسته شدن حساب های شرکت این مبلغ به حساب صندوق واریز نشود و با عادی شدن شرایط مطالبات سهامداران نیز پرداخت خواهد شد.

حمیدیان در رابطه با پرداختن به شبهاتی از قبیل خالی کردن حساب های بانکی شرکت در بافق و انتقال آن به تهران نیز خاطر نشان کرد: گاهی مواقع یک شبهاتی مطرح می شود، اگر شخصی نیت صادقی دارد ثابت کند که کدام پول ها را بردند؟ اگر زمانی خواستند پولی را از شرکت ببرند من باید تعیین تکلیف کنم که چه اتفاقی رخ دهد.
اصل تمرکز ما روی این است که پیشرفت در این منطقه رخ دهد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با اشاره به اینکه صندوق فولاد در دوره جدید با همکاری و همدلی و با توجه به شرایط شرکت و فشارهای مختلف نه تنها حق طبیعی و قانونی داشته بلکه برای اولین بار ۱۰ هزار میلیارد تومان سهام صندوق فولاد را برای ضمانت تامین مالی در اختیار شرکت سنگ آهن قرار داده که یک کار بی نظیر از سمت سهامدار است.

وی ادامه داد: شایسته این منطقه و شهرستان نیست که حرف های غیرکارشناسی مطرح و نگاه مثبتی که سهامداران دارند را خدشه دار کنند.

حمیدیان گفت: باید صدایی که از بافق بیرون می رود این باشد که سهامدار و یا هر شرکتی که در شهرستان سرمایه گذاری می کند تا صدرصد سودی که نصیبش می شود را با خود ببرد تا باعث شود سرمایه گذاری های جدیدی در منطقه ایجاد و بافق به بهشت سرمایه گذاری تبدیل شود.

ادامه دارد ….


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 25 مهر 1401 - 5:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این آقای حمیدیان تا کل سنگ آهن و بافق رو نبخشه و نابود نکنه مردم این شهر متوجه اشتباهشون نمیشن.
با همین چرندیات داره سر مردم و مسئولین را گرم میکنه
وای به حال شهر ما با این رسانه های باج گیرش که در زمان مدیریت های بومی و اون همه کار به خاطری که براشون نونی نداشت با های و هوی جلو پیشرفت شهر رو می گرفتن و الان هم با سکوت در نابودی شهر سهیم هستند.
ماشاا… نوچه پروری ….دست نشاندشون هم که زبانزد شده
همه سنگ آهن سطح مدیریت آقای حمیدیان رو میدونن ولی نمی دونم سکوتشون از چیست!!!

You cannot copy content of this page