اتمام عمليات پخش سيلاب حسين آباد شيطور شهرستان بافق با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد تومان

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 8 آذر 1401
اتمام عمليات پخش سيلاب حسين آباد شيطور شهرستان بافق با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد تومان

رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق از اتمام عمليات پخش سيلاب حسين آباد شيطور شهرستان بافق با هدف پخش و بهره برداري از سيلاب در زمان وقوع بارندگي و تغذيه سفره هاي زيرزميني خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بافق، محبوبه معتمدنيا اظهار داشت: عمليات پخش سيلاب حسين آباد شيطور شهرستان بافق با توجه به بروز خسارات سیلاب و درخواست‌های مکرر مردمی روستاي حسين آباد، از ابتداي مرداد ماه سالجاري با هدف تغذیه قنوات، کنترل و استحصال سیلاب و کاهش اثرات مخرب آن، جلوگیری از آسیب به نواحی اطراف مانند جاده‌ها، سکونتگاه‌ها و مزارع و با اعتبار 2 ميليارد و 250 ميليون تومان از مصوبات سفر رياست جمهوري احداث گرديد.
رييس اداره منابع و آبخيزداري بافق افزود: ارتفاع بندها 2 و نيم متر و به طول 800 متر، حجم خاکریزی در این طرح 35 هزار متر مکعب و گنجایش بند 25 هزار متر مکعب می باشد كه 71 هزار و 100 هكتار از اراضی کشاورزی پایین دست خود را زیر پوشش قرار می دهد.
محبوبه معتمدنيا خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین شهرستان بافق با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شد و عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برداشته شود.
معتمدنيا افزایش و تقویت سفره های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی،کنترل رسوبات، تثبیت خاک، آبدهی چاه ها، ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری بیان کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی- ملاتی، خاکی، ديوار ساحلي، گوراب، چاله فلسي، کنتور فارو و … از جمله اقدامات انجام ‌گرفته در حوزه‌های آبخیز شهرستان مي باشد.
خاطر نشان مي شود: قبلاً نيز بند خاكي اصلي حسين آباد شيطور شهرستان بافق در سال 1379 به ارتفاع 7 متر و با حجم خاكريزي 19 هزار مترمكعب و حجم مخزن 250 هزار مترمكعب توسط سازمان جهاد كشاورزي استان يزد احداث شده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page