به ازای هر ۳ پسر مجرد بافقی  فقط یک دختر مجرد بافقی وجود دارد

دسته: اخبار ویژه , بانوان، کودکان , زیر پوست شهر
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 16 فروردین 1402

 

گفتگوی اختصاصی «بافق فردا» مدیر طرح سامان خانواده شهرستان بافق در خصوص وضعیت ازدواج شهرستان

آذر مرادی پور در گفتگو با «بافق فردا» در خصوص آمار جوانان مجرد در سن ازدواج، راهکارهای پیشنهادی برای برون رفت از کمبود دختران در سن ازدواج در شهرستان، مشوقهای و تسهیلات ازدواج و برنامه های اجرا شده توسط امور بانوان فرمانداری مطالب قابل تأملی بیان کرد که در ادامه می خوانیم:

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری حفظه الله ما نیازمند ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان هستیم.

بر اساس آخرین آمار گرفته شده از شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق تعداد پسران مجرد فاصله سنی ۱۸ تا ۳۵ سال ۳۳۷۳ مورد و تعداد دختران مجرد در همین رنج سنی ۱۳۱۷ مورد می باشد.

به عبارت ساده تر این آمار نشان می‌دهد که به طور میانگین به ازای هر ۳ پسر مجرد بافقی  فقط یک دختر مجرد بافقی وجود دارد، در نتیجه ازدواج  مجردهای شهرستان  با چالش جدی مواجه هست.

بررسی های دقیق تر در مورد مجردها نشان می دهد که در فاصله سنی ۱۸ تا ۲۳ سال تعداد مردان حدود دو برابر زنان

در فاصله سنی ۲۳ تا ۲۸ سال تعداد مردان ۴ برابر زنان

در فاصله سنی ۲۸ تا ۳۱ سال تعداد مردان ۵ برابر زنان و در فاصله سنی ۳۱ تا ۳۵ سال نیز تعداد مردان ۴ برابر زنان هست.

لذا طبیعی هست که با تعداد زیاد مردان مجرد جویای همسر بافقی مواجه هستیم و خانواده ها باید به فکر وصلت های جدید و خارج از شهرستان باشند.

نکته مهم که باید به آن توجه داشت سن ازدواج جوانان هست که در صورت بالا رفتن سن، جوان انگیزه خودش را برای ازدواج از دست خواهد داد.

از جمله مشوق های دولت سیزدهم  در زمینه ازدواج جوانان می توان به افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ است، تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله اشاره کرد؛

همچنین جهت ترغیب جوانان به ازدواج در سن مناسب‌ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال ۴۴٠ میلیون تومان تعیین شده است.

شایان ذکر است در شهرستان بافق حدود ۵ هزار پسر و دختر مجرد ۱۸ تا ۳۵ سال وجود دارد که از این تعداد در سال گذشته فقط ۵۲۶ نفر به جمع متأهلین پیوستند.

به غیر از تسهیلات و مشوق های دولت از جمله اقدامات صورت گرفته  در شهرستان بافق شناسایی افراد واجد شرایط و فاقد استطاعت مالی برای دریافت اقلام جهیزیه، آموزش واسطه گران ازدواج، در اختیار قرار دادن اتاق عقد آستان مقدس امامزاده عبدالله علیه السلام بصورت رایگان، برگزاری کلاس های افزایش مهارت‌های زندگی و مهارت های پیش از ازدواج ویژه مجردها و تشکیل گروه مجازی واسطه گران ازدواج در ایتا به آدرس

https://eitaa.com/joinchat/976814279Cf2e8476459

می باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page